დღეს, ირმა კურტანიძე 2019 წლის საუკეთესო მასწავლებლად დასახელდა
რუსულ ენაში. ღონისძიება გორის სასწავლო უნივერსიტეტის სააქტო
დარბაზში გაიმართა.
საუკეთესო მასწავლებლები გამოავლინა მასწავლებელთა პროფესიული
განვითარების ეროვნულმა ცენტრმა. ყოველწლიური კონკურსი პედაგოგის
პროფესიის პოპულარიზაციის, პრესტიჟის ზრდის, წარმატებული პედაგოგიური
პრაქტიკის გამოვლენისა და საზოგადოებისათვის საუკეთესო მასწავლებელთა
წარდგენის მიზნით ტარდება.
ირმა კურტანიძის სწავლების
მეთოდები
ირმა კურტანიძე გორის ორ სკოლაში: მე-9 და მე-11 საჯარო სკოლებში
ასწავლის. მას უფროსკლასელებში ჩატარებული აქვს
კვლევა, რომელიც
რუსული ენის სწავლების დაბალი მოტივაციის მიზეზების დადგენას ეხება.
ირმა კურტანიძემ გამოკითხა მოსწავლეები მე-8-დან მე-11 კლასის
ჩათვლით.
კვლევის შედეგად დაადგინა, რომ რუსულ ენის სწავლების პროცესში
პრობლემურია: რთული სასწავლო პროგრამა; სახელმძღვანელოების
შინაარსობრივი მხარე; ზედმეტი სიმკაცრე ან პირიქით ზედმეტად ლოიალური
დამოკიდებულება მასწავლებელთა მხრიდან; ყურადღების შემცირება მშობელთა
მხრიდან (არასისტემატიური გამოცდილების და ინფორმაციის გაცვლა);
რესურსების არარსებობა; მოსწავლეთა მრავალრიცხოვნობა კლასში.
კვლევის პროცესში პედაგოგმა მიაგნო, რომ საბაზო საფეხურის
მოსწავლეებში მაღალია შემეცნებითი აქტიურობა; მოსწავლის წარმატებაზე
გავლენას ახდენს შინაგანი მოტივაცია. მოსწავლეებში შეინიშნება
ძალისხმევის სტიმულირების დადებითი გავლენა; პოზიტიური
დამოკიდებულება, პიროვნული პატივისცემა. საჭიროა შეფასების წესების
შექმნაში მოსწავლეთა ჩართულობა; მნიშვნელოვანია ასევე თავისუფალი
სტილის გაკვეთილები (თამაშით სწავლება, პროექტებით სწავლება, ისტ-ის
გამოყენება).
,,მოსწაცვლეებთან მუშაობის სხვადასხვა ფორმებისა და მეთოდების გარდა,
საკმაოდ ეფექტიანია ეგრედწოდებული არტ-ტექნოლოგების გამოყენება.
ტრადიცული მეთოდებით ჩატარებულ გაკვეთილებთან შედარებით, ისეთი
ტექნოლოგიების გამოყენება, როგორიცაა, მაგალითად, მუსიკის, თეატრალური
სცენების, ზრაპრების და მულტფილმების გამოყენება, საკმაოდ შედეგიანია.
მსგავსი ტექნოლოგიების გამოყენება იძლევა ცოდნის ინტეგრაციის
არაფორმალურად რეალიზების, მოსწავლეთა განტვირთვის და სასწავლო
პროცესის გაცოცხლების და გამდიდრების შესაძლებლობას." - აღნიშნავს
კვლევაში ირმა კურტანიძე.
რატომაა დაბალი აქტივობა რუსულ
ენაში
ირმა კურტანიძის შეფასებით, საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეებში
რუსული ენის შესწავლის დაბალი მოტივაციით გამოწვეული პრობლემების
მიზეზებია:
რუსული ენის გაკვეთილები არ გამოირჩევა მეთოდური და აქტივობების
მრავალფეროვნებით; ძირითადი პრობლემა მდგომარეობს საგნობრივი
პროგრამების და სახელმძღვანელოების სირთულეში, ნაკლებად
გათვალისწინებულია მოსწავლეთა ასაკობრივი თავისებურებები და
ინდივიდუალური ინტერესები; დავალებები რთულია და გაუგებარი.
მოსწავლეებს აინტერესებთ ისეთი დავალებები, რომელიც მარტივია
აღსაქმელად და შესასრულებლად და მათ თანამედროვე გარესამყაროსთან
აკავშირებთ; ჩართულობა დაბალი ხარისხისაა იმის გამო, რომ ბავშვები ვერ
ხვდებიან, რატომ უნდა ისწავლონ ის, რასაც თვლიან, რომ აღარაა
აქტუალური.
სტატიის გამოყენების პირობები