Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
მშენებელი აცხადებს, რომ ქარელის მერიაში შეაშინეს
კომპანია ,,დინ გრუპის'' წარმომადგენელმა სასამართლო სხდომაზე
განაცხადა, რომ ქარელის მერიაში მიღება-ჩაბარების აქტს იძულებით და
ძალადობით მოაწერა ხელი.
კომპანიის წარმომადგენლის განმარტებით, იძულებული გახდა, დათანხმებოდა საბოლოო მიღება-ჩაბარების აქტის გაფორმებას, რადგან, ასეთი თანხმობის გარეშე, მერია მას შესრულებული სამუშაოს ღირებულებას არ აუნაზღაურებდა.
ასევე, განმარტა, რომ მიღება-ჩაბარების აქტის გაფორმებამდე, იძულებული იყო მოეთხოვა ვალის პატიება და თანხის გამოქვითვა.
დღეს კომპანია ,,დინ გრუპი'' აცხადებს, რომ მას არანაირი ვალი არ ჰქონდა ქარელის მერიის წინაშე და ადგილობრივი მთავრობა ვალდებულია მას გადაუხადოს დარჩენილი თანხა, დაახლოებით 11 400 ლარი.
2023 წლის 4 მაისს სასამართლომ აღნიშნულ საქმეზე მსჯელობა დაასრულა და გადაწყვეტილებაც მიიღო.
რა მოხდა?
საქმე ეხება ქარელი - აბანო - საციხურის გზის მოასფალტების პროექტს. ხელშეკრულების თანახმად, მოსარჩელეს სამუშაოები უნდა შეესრულებინა 2020 წლის 4 მაისის ჩათვლით, თუმცა ქვეყანაში შექმნილი ეპიდემიოლოგიური სიტუაციიდან გამომდინარე, ხელშეკრულებაში შევიდა ცვლილებები და, საბოლოოდ, 2020 წლის 19 ივნისის ცვლილების თანახმად, სამუშაოს შესრულების ვადად განისაზღვრა 2020 წლის 10 ივლისი.
კომპანიამ სამუშაოები დაასრულა 21 ივლისს, 10 დღის დაგვიანებით.
კომპანიის წარმომადგენლის განცხადებით, ქვეყანაში გატარებული რეგულაციებისა და ლარის გაუფასურების გამო, კომპანიას, ხელშეკრულებით ნაკისრი ვალდებულების შესრულების მხრივ, შეექმნა დაბრკოლება.
სამუშაოების ცვლილების შესახებ კომპანიამ აცნობა მერიას, თუმცა მისგან პასუხი არ მიუღია. იმ საფუძვლით, რომ ხელშეკრულების მოქმედების ვადა იწურებოდა, კომპანია იძულებული გახდა, საპროექტო ორგანიზაციასთან შეთანხმებული ფორმით გაეგრძელებინა მუშაობა.
მოსარჩელის მიერ შესრულებული სამუშაოების სამშენებლო ნორმებთან და სტანდარტებთან შესაბამისობა დაადასტურა საზედამხედველო კომპანია შპს "ოპტიმალ გრუპმა" ( საზედამხედველო კომპანია), თუმცა მერიამ არ აანაზღაურა სამუშაოს ღირებულება და სრულიად უსაფუძვლოდ, კომპანიას დააკისრა პირგასამტეხლო. აბისი-საციხური-აბანოს გზის ასფალტირების ფაქტიურად შესრულებული სამუშაოების ღირებულება შეადგენდა 584 449.88 ლარს.
კომპანიისთვის ასანაზღაურებელმა თანხამ შეადგინა 584 449.88 ლარი, ხოლო ქარელის მერიისთვის გადასახდელმა პირგასამტეხლომ - 11 388.29 ლარი.
კომპანიამ განცხადებით მიმართა მერიას და განუცხადა, რომ სამუშაოს ღირებულებაში გაექვითა დაკისრებული პირგასამტეხლო.
მერიამ კომპანიის თხოვნის შესაბამისად, განახორციელა ურთიერთმოთხოვნათა გაქვითვა და ამ გაქვითვის შედეგად დარჩენილი თანხა (573 061.59 ლარი) აუნაზღაურა კომპანიას.
საბოლოოდ, მიღება-ჩაბარების აქტი გაფორმდა 2020 წლის 31 ივლისს.
დღეს კომპანია აცხადებს, რომ მერიას თანხა არ უნდა გამოექვითა და ვალდებულია ის 11 400 ლარიც გადაუხადოს, რადგან მიღება-ჩაბარების აქტს იძულებით მოაწერა ხელი.
სასამართლოს პოზიცია
სასამართლომ არ გაიზიარა კომპანიის მოსაზრება იმის თაობაზე, რომ იძულებული გახდა, დათანხმებოდა საბოლოო მიღება-ჩაბარების აქტის გაფორმებას, რადგან, ასეთი თანხმობის გარეშე, შემკვეთი მას შესრულებული სამუშაოს ღირებულებას არ აუნაზღაურებდა.
,,გარიგების ბათილობას ისეთი სახის იძულება იწვევს, რომელიც რეალურ საფრთხეს უქმნის დაზარალებულის პიროვნებას ან მის ქონებას. განსახილველ შემთხვევაში მოსარჩელის მიერ მითითებული გარემოება სასამართლომ ზემოხსენებული ნორმებით გათვალისწინებულ იძულებად არ შეაფასა, რადგან მოსარჩელემ ვერ დაასახელა, თუ კონკრეტულად რა სახის ძალადობა ან მუქარა განახორციელა მოპასუხემ მის მიმართ. ამასთან, სასამართლოს მოსაზრებით, კომპანიას გააჩნდა ეფექტური სამართლებრივი გზა (შესრულებული სამუშაოს ღირებულების ანაზღაურების თაობაზე სასამართლოში სარჩელის შეტანა) თავისი უფლების დასაცავად, რითაც მან არ ისარგებლა. კომპანიამ არ მიუთითა, რომ ქარელის მერია, ძალადობის ან მუქარის გამოყენებით, მას უკრძალავდა ამ სამართლებრივი მექნიზმით სარგებლობის უფლებას და, შესაბამისად, სხვა გზა აღარ რჩებოდა, გარდა საბოლოო მიღება-ჩაბარების აქტის გაფორმებისა.'' - აღნიშნულია 2023 წლის 4 მაისის გადაწყვეტილებაში.
კომპანიის წარმომადგენლის განმარტებით, იძულებული გახდა, დათანხმებოდა საბოლოო მიღება-ჩაბარების აქტის გაფორმებას, რადგან, ასეთი თანხმობის გარეშე, მერია მას შესრულებული სამუშაოს ღირებულებას არ აუნაზღაურებდა.
ასევე, განმარტა, რომ მიღება-ჩაბარების აქტის გაფორმებამდე, იძულებული იყო მოეთხოვა ვალის პატიება და თანხის გამოქვითვა.
დღეს კომპანია ,,დინ გრუპი'' აცხადებს, რომ მას არანაირი ვალი არ ჰქონდა ქარელის მერიის წინაშე და ადგილობრივი მთავრობა ვალდებულია მას გადაუხადოს დარჩენილი თანხა, დაახლოებით 11 400 ლარი.
2023 წლის 4 მაისს სასამართლომ აღნიშნულ საქმეზე მსჯელობა დაასრულა და გადაწყვეტილებაც მიიღო.
რა მოხდა?
საქმე ეხება ქარელი - აბანო - საციხურის გზის მოასფალტების პროექტს. ხელშეკრულების თანახმად, მოსარჩელეს სამუშაოები უნდა შეესრულებინა 2020 წლის 4 მაისის ჩათვლით, თუმცა ქვეყანაში შექმნილი ეპიდემიოლოგიური სიტუაციიდან გამომდინარე, ხელშეკრულებაში შევიდა ცვლილებები და, საბოლოოდ, 2020 წლის 19 ივნისის ცვლილების თანახმად, სამუშაოს შესრულების ვადად განისაზღვრა 2020 წლის 10 ივლისი.
კომპანიამ სამუშაოები დაასრულა 21 ივლისს, 10 დღის დაგვიანებით.
კომპანიის წარმომადგენლის განცხადებით, ქვეყანაში გატარებული რეგულაციებისა და ლარის გაუფასურების გამო, კომპანიას, ხელშეკრულებით ნაკისრი ვალდებულების შესრულების მხრივ, შეექმნა დაბრკოლება.
სამუშაოების ცვლილების შესახებ კომპანიამ აცნობა მერიას, თუმცა მისგან პასუხი არ მიუღია. იმ საფუძვლით, რომ ხელშეკრულების მოქმედების ვადა იწურებოდა, კომპანია იძულებული გახდა, საპროექტო ორგანიზაციასთან შეთანხმებული ფორმით გაეგრძელებინა მუშაობა.
მოსარჩელის მიერ შესრულებული სამუშაოების სამშენებლო ნორმებთან და სტანდარტებთან შესაბამისობა დაადასტურა საზედამხედველო კომპანია შპს "ოპტიმალ გრუპმა" ( საზედამხედველო კომპანია), თუმცა მერიამ არ აანაზღაურა სამუშაოს ღირებულება და სრულიად უსაფუძვლოდ, კომპანიას დააკისრა პირგასამტეხლო. აბისი-საციხური-აბანოს გზის ასფალტირების ფაქტიურად შესრულებული სამუშაოების ღირებულება შეადგენდა 584 449.88 ლარს.
კომპანიისთვის ასანაზღაურებელმა თანხამ შეადგინა 584 449.88 ლარი, ხოლო ქარელის მერიისთვის გადასახდელმა პირგასამტეხლომ - 11 388.29 ლარი.
კომპანიამ განცხადებით მიმართა მერიას და განუცხადა, რომ სამუშაოს ღირებულებაში გაექვითა დაკისრებული პირგასამტეხლო.
მერიამ კომპანიის თხოვნის შესაბამისად, განახორციელა ურთიერთმოთხოვნათა გაქვითვა და ამ გაქვითვის შედეგად დარჩენილი თანხა (573 061.59 ლარი) აუნაზღაურა კომპანიას.
საბოლოოდ, მიღება-ჩაბარების აქტი გაფორმდა 2020 წლის 31 ივლისს.
დღეს კომპანია აცხადებს, რომ მერიას თანხა არ უნდა გამოექვითა და ვალდებულია ის 11 400 ლარიც გადაუხადოს, რადგან მიღება-ჩაბარების აქტს იძულებით მოაწერა ხელი.
სასამართლოს პოზიცია
სასამართლომ არ გაიზიარა კომპანიის მოსაზრება იმის თაობაზე, რომ იძულებული გახდა, დათანხმებოდა საბოლოო მიღება-ჩაბარების აქტის გაფორმებას, რადგან, ასეთი თანხმობის გარეშე, შემკვეთი მას შესრულებული სამუშაოს ღირებულებას არ აუნაზღაურებდა.
,,გარიგების ბათილობას ისეთი სახის იძულება იწვევს, რომელიც რეალურ საფრთხეს უქმნის დაზარალებულის პიროვნებას ან მის ქონებას. განსახილველ შემთხვევაში მოსარჩელის მიერ მითითებული გარემოება სასამართლომ ზემოხსენებული ნორმებით გათვალისწინებულ იძულებად არ შეაფასა, რადგან მოსარჩელემ ვერ დაასახელა, თუ კონკრეტულად რა სახის ძალადობა ან მუქარა განახორციელა მოპასუხემ მის მიმართ. ამასთან, სასამართლოს მოსაზრებით, კომპანიას გააჩნდა ეფექტური სამართლებრივი გზა (შესრულებული სამუშაოს ღირებულების ანაზღაურების თაობაზე სასამართლოში სარჩელის შეტანა) თავისი უფლების დასაცავად, რითაც მან არ ისარგებლა. კომპანიამ არ მიუთითა, რომ ქარელის მერია, ძალადობის ან მუქარის გამოყენებით, მას უკრძალავდა ამ სამართლებრივი მექნიზმით სარგებლობის უფლებას და, შესაბამისად, სხვა გზა აღარ რჩებოდა, გარდა საბოლოო მიღება-ჩაბარების აქტის გაფორმებისა.'' - აღნიშნულია 2023 წლის 4 მაისის გადაწყვეტილებაში.
Æндæр æмæ æндæр
Ног хабæрттæ
Популярон ногдзинæдтæ
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |