Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
,,ცხინვალის მაცნეს'' ცნობით, ალან გაგლოევის მთავრობა სატრანზიტო გზის მოწყობაზე ფარულ მოლაპარაკებებს აწარმოებს
ინტერნეტ გამოცემა ,,ცხინვალის მაცნე'' ავრცელებს ინფორმაციას იმის
შესახებ, რომ ალან გაგლოევის მთავრობა ფარულ მოლაპარაკებებს აწარმოებს
რუსეთ-საქართველოს შორის სატრანზიტო გზის მოსაწყობად.
გამოცემის წყაროების ინფორმაციით, ხელისუფლების წარმომადგენლებმა დაადგინეს, თუ სად გაივლის სატრანზიტო გზა. მათი ცობით, ტრანზიტი გაივლის მიკრორაიონ ,,სოლნეჩნი''-ზე.
,,პასუხი კითხვაზე, თუ სად მოეწყობა საბაჟო, რჩება საიდუმლო. საგუშგოზე? მაშინ საქართველო ავტომატურად აღიარებს ჩვენს სუვერენიტეტს. როკში? - რაც ნიშნავს, რომ ვეთანხმებით ქართული მხარის განცხადებებს, რომ ჩვენ მათი ტერიტორია ვართ.''- წერს გამოცემა.
სატრანზიტო გზის სავარაუდო გავლის შესახებ ვრცელი სტატია გამოაქვეყნა დე-ფაქტო სამხრეთ ოსეთის ბეჭდურმა გამოცემამ, გაზეთ ,,რესპუბლიკის'' რედაქტორმა ა.კოჩიევმა. მისი თქმით, უმჯობესია ,,ხელისუფლებამ'' იფიქროს სარკინიზგო გზის გაყვანაზე, რაც უფრო უსაფრთხო იქნება.
სარედაქციო სვეტში რედაქტორი მიმოხილვას იწყებს ვლადიკავკაზში გამართულ შეხვედრაზე, სადაც ცხინვალიდან არავინ იმყოფებოდა. მან ვლადიკავკაზის შეხვედრას ,,გაუგებარი'' უწოდა. ჩრდილოეთ ოსეთის დედაქალაქ ვლადიკავკაზში გაიმართა "რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს სხდომა", რომელზეც "წამოიჭრა წინადადება სამხრეთ ოსეთის გავლით გზის გახსნის შესახებ".
,,საინტერესოა, რომ შეხვედრაზე არ იყვნენ მიწვეული თავად სამხრეთ ოსეთის წარმომადგენლები. ამ რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს დელეგაცია, რომელშიც შედიოდნენ, კერძოდ, რუსეთის სავაჭრო-სამრეწველო პალატის ვიცე-პრეზიდენტი ვლადიმერ პოდალკო და რუსეთის ქართული დიასპორის ხელმძღვანელი დავით ცეცხლაძე, ეწვივნენ ლარსის საკონტროლო-გამშვებ პუნქტს რუსეთ-საქართველოს საზღვარზე. ცეცხლაძემ სოციალურ ქსელებში ჩრდილოეთ ოსეთში გამგზავრებამდე დაწერა, რომ მოახლოებული ვიზიტი "ისტორიულ შედეგებს მოიტანს ჩვენი ქვეყნებისთვის, ჩვენი ხალხებისთვის". აქვე დავამატოთ, რომ მიმდინარე წლის აგვისტოში, დსთ-ს ქვეყნების მეოთხე დეპარტამენტის დირექტორმა, დენის გონჩარმა განაცხადა, რომ მოსკოვი აფხაზეთისა და სამხრეთ ოსეთის გავლით ტრანზიტის დაწყების იდეას "საკმაოდ მიღწევად" მიიჩნევს.'' - წერს გაზეთის რედაქტორი ა.კოჩიევი.
კოჩიევი მკითხველს ახსენებს, რომ ,,ჩვენი რესპუბლიკის პოზიცია ამ საკითხთან დაკავშირებით დიდი ხანია ცნობილია და ის არ იცვლება - სამხრეთ ოსეთი უნდა იყოს წარმოდგენილი, როგორც სრულუფლებიანი პარტნიორი და შესაბამისად, ყველა ურთიერთობა სრულ თანასწორობაზე უნდა იყოს აგებული. სხვა გზა არაა. ანუ ტრანზიტის საკითხი რჩება პოლიტიკის სფეროში და მისი შესაძლო განხილვა, პირველ რიგში, ეყრდნობა საქართველოს არაკონსტრუქციულ პოზიციას, რომელიც არ ცნობს სამხრეთ ოსეთის რესპუბლიკის სახელმწიფოებრიობას.'' - აღნიშნავს გაზეთის რედაქტორი.
ცხინვალის გაზეთ ,,რესპუბლიკის'' რედაქტორი მკითხველს ასევე ახსენებს, რომ ათ წელზე მეტია დაჟინებით საუბრობს, რომ ტრანზიტის შემთხვევაში სარკინიგზო მშენებლობა აუცილებლად უნდა იყოს განხილული.
,,ზოგადად, ტრანზიტის შესაძლო გახსნაზე მსჯელობისას ჩვენთვის პირველ რიგში უსაფრთხოების საკითხები უნდა დადგეს, სამხრეთ ოსეთს ქართული სპეცსამსახურები აუცილებლად გამოიყენებენ. ეს არის ფარული დაქირავება, ტერორისტული თავდასხმები, გატაცებები, რაც, სამწუხაროდ, უკვე გამოვიარეთ... და ეს არის ასევე გარემოსდაცვითი საკითხები, გარდაუვალი საცობები და ა.შ. ამიტომ, ჯერ ჩვენ თვითონ უნდა განვსაზღვროთ - რა არის ჩვენთვის უფრო მნიშვნელოვანი: შემოსავლები ხაზინაში თუ ფასიანი ქაღალდი, რომელსაც ხალხი უკვე მიეჩვია?'' - წერს რედაქცია.
,,რა შეიძლება იყოს ჩვენი ინტერესი?'' - კითხულობს ა. კოჩიევი და იქვე პასუხს სცემს კითხვას - ,,ეს არის რკინიგზის, როგორც სატრანზიტო მარშრუტის მშენებლობა კავკასიის ცენტრში. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, თუ იქნება ტრანზიტი, მაშინ მხოლოდ სარკინიგზო. ყოველივე ამის შემდეგ, ამ შემთხვევაში, უფრო ადვილია უსაფრთხოების საკითხების გადაჭრა. თანამედროვე ტექნოლოგიებით, რკინიგზის გაყვანას შეიძლება დასჭირდეს არაუმეტეს ორი წელი. მაგრამ აქ თქვენ მიიღებთ ხაზინის დანამატებს და უფრო დიდ უსაფრთხოებას საგზაო ტრანზიტთან შედარებით, მაგრამ რაც მთავარია, მივიღებთ კიდევ ერთ დამაკავშირებელ მარშრუტს ჩრდილოეთ ოსეთთან.''
,,გასაგებია, რომ ტრანზიტის საკითხი ჯერ არ არის კონკრეტულად განხილული და რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს ზემოაღნიშნული სხდომის გამართვა ერთგვარი საგამოცდო ქვაა, გამოცდა. ამიტომაც არ არიან სამხრეთ ოსეთის წარმომადგენლები. მაგრამ ჩვენ ახლა უნდა გამოვთქვათ ჩვენი პოზიცია. აშკარად და ვარიაციების გარეშე. და შეახსენეთ ამის შესახებ პერიოდულად, ნებისმიერ საიტზე. ოსეთის ჩრდილოეთისა და სამხრეთის ტერიტორია ყველაზე მოკლე და მომგებიანი მარშრუტია, რომელიც აკავშირებს სამხრეთ კავკასიას ჩრდილოეთთან და ამიტომ თავად რუსეთმა მშენებლობაზე საუბარი 2008 წლის შემდეგ დაიწყო. ისე, ვინაიდან გეოპოლიტიკური წყობა ბოლო წლებში სწრაფად იცვლება, ოსი ხალხის ოცნებაც შეიძლება ახლოს იყოს. და რომ ის ახდეს, მაინც საჭიროა ამაზე ხმამაღლა საუბარი. მაგრამ გახსოვდეთ, რომ უსაფრთხოება ყველაზე მნიშვნელოვანია ნებისმიერ შემთხვევაში.'' - წერს რედაქტორი.
გამოცემის წყაროების ინფორმაციით, ხელისუფლების წარმომადგენლებმა დაადგინეს, თუ სად გაივლის სატრანზიტო გზა. მათი ცობით, ტრანზიტი გაივლის მიკრორაიონ ,,სოლნეჩნი''-ზე.
,,პასუხი კითხვაზე, თუ სად მოეწყობა საბაჟო, რჩება საიდუმლო. საგუშგოზე? მაშინ საქართველო ავტომატურად აღიარებს ჩვენს სუვერენიტეტს. როკში? - რაც ნიშნავს, რომ ვეთანხმებით ქართული მხარის განცხადებებს, რომ ჩვენ მათი ტერიტორია ვართ.''- წერს გამოცემა.
სატრანზიტო გზის სავარაუდო გავლის შესახებ ვრცელი სტატია გამოაქვეყნა დე-ფაქტო სამხრეთ ოსეთის ბეჭდურმა გამოცემამ, გაზეთ ,,რესპუბლიკის'' რედაქტორმა ა.კოჩიევმა. მისი თქმით, უმჯობესია ,,ხელისუფლებამ'' იფიქროს სარკინიზგო გზის გაყვანაზე, რაც უფრო უსაფრთხო იქნება.
სარედაქციო სვეტში რედაქტორი მიმოხილვას იწყებს ვლადიკავკაზში გამართულ შეხვედრაზე, სადაც ცხინვალიდან არავინ იმყოფებოდა. მან ვლადიკავკაზის შეხვედრას ,,გაუგებარი'' უწოდა. ჩრდილოეთ ოსეთის დედაქალაქ ვლადიკავკაზში გაიმართა "რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს სხდომა", რომელზეც "წამოიჭრა წინადადება სამხრეთ ოსეთის გავლით გზის გახსნის შესახებ".
,,საინტერესოა, რომ შეხვედრაზე არ იყვნენ მიწვეული თავად სამხრეთ ოსეთის წარმომადგენლები. ამ რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს დელეგაცია, რომელშიც შედიოდნენ, კერძოდ, რუსეთის სავაჭრო-სამრეწველო პალატის ვიცე-პრეზიდენტი ვლადიმერ პოდალკო და რუსეთის ქართული დიასპორის ხელმძღვანელი დავით ცეცხლაძე, ეწვივნენ ლარსის საკონტროლო-გამშვებ პუნქტს რუსეთ-საქართველოს საზღვარზე. ცეცხლაძემ სოციალურ ქსელებში ჩრდილოეთ ოსეთში გამგზავრებამდე დაწერა, რომ მოახლოებული ვიზიტი "ისტორიულ შედეგებს მოიტანს ჩვენი ქვეყნებისთვის, ჩვენი ხალხებისთვის". აქვე დავამატოთ, რომ მიმდინარე წლის აგვისტოში, დსთ-ს ქვეყნების მეოთხე დეპარტამენტის დირექტორმა, დენის გონჩარმა განაცხადა, რომ მოსკოვი აფხაზეთისა და სამხრეთ ოსეთის გავლით ტრანზიტის დაწყების იდეას "საკმაოდ მიღწევად" მიიჩნევს.'' - წერს გაზეთის რედაქტორი ა.კოჩიევი.
კოჩიევი მკითხველს ახსენებს, რომ ,,ჩვენი რესპუბლიკის პოზიცია ამ საკითხთან დაკავშირებით დიდი ხანია ცნობილია და ის არ იცვლება - სამხრეთ ოსეთი უნდა იყოს წარმოდგენილი, როგორც სრულუფლებიანი პარტნიორი და შესაბამისად, ყველა ურთიერთობა სრულ თანასწორობაზე უნდა იყოს აგებული. სხვა გზა არაა. ანუ ტრანზიტის საკითხი რჩება პოლიტიკის სფეროში და მისი შესაძლო განხილვა, პირველ რიგში, ეყრდნობა საქართველოს არაკონსტრუქციულ პოზიციას, რომელიც არ ცნობს სამხრეთ ოსეთის რესპუბლიკის სახელმწიფოებრიობას.'' - აღნიშნავს გაზეთის რედაქტორი.
ცხინვალის გაზეთ ,,რესპუბლიკის'' რედაქტორი მკითხველს ასევე ახსენებს, რომ ათ წელზე მეტია დაჟინებით საუბრობს, რომ ტრანზიტის შემთხვევაში სარკინიგზო მშენებლობა აუცილებლად უნდა იყოს განხილული.
,,ზოგადად, ტრანზიტის შესაძლო გახსნაზე მსჯელობისას ჩვენთვის პირველ რიგში უსაფრთხოების საკითხები უნდა დადგეს, სამხრეთ ოსეთს ქართული სპეცსამსახურები აუცილებლად გამოიყენებენ. ეს არის ფარული დაქირავება, ტერორისტული თავდასხმები, გატაცებები, რაც, სამწუხაროდ, უკვე გამოვიარეთ... და ეს არის ასევე გარემოსდაცვითი საკითხები, გარდაუვალი საცობები და ა.შ. ამიტომ, ჯერ ჩვენ თვითონ უნდა განვსაზღვროთ - რა არის ჩვენთვის უფრო მნიშვნელოვანი: შემოსავლები ხაზინაში თუ ფასიანი ქაღალდი, რომელსაც ხალხი უკვე მიეჩვია?'' - წერს რედაქცია.
,,რა შეიძლება იყოს ჩვენი ინტერესი?'' - კითხულობს ა. კოჩიევი და იქვე პასუხს სცემს კითხვას - ,,ეს არის რკინიგზის, როგორც სატრანზიტო მარშრუტის მშენებლობა კავკასიის ცენტრში. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, თუ იქნება ტრანზიტი, მაშინ მხოლოდ სარკინიგზო. ყოველივე ამის შემდეგ, ამ შემთხვევაში, უფრო ადვილია უსაფრთხოების საკითხების გადაჭრა. თანამედროვე ტექნოლოგიებით, რკინიგზის გაყვანას შეიძლება დასჭირდეს არაუმეტეს ორი წელი. მაგრამ აქ თქვენ მიიღებთ ხაზინის დანამატებს და უფრო დიდ უსაფრთხოებას საგზაო ტრანზიტთან შედარებით, მაგრამ რაც მთავარია, მივიღებთ კიდევ ერთ დამაკავშირებელ მარშრუტს ჩრდილოეთ ოსეთთან.''
,,გასაგებია, რომ ტრანზიტის საკითხი ჯერ არ არის კონკრეტულად განხილული და რუსულ-ქართული ბიზნეს საბჭოს ზემოაღნიშნული სხდომის გამართვა ერთგვარი საგამოცდო ქვაა, გამოცდა. ამიტომაც არ არიან სამხრეთ ოსეთის წარმომადგენლები. მაგრამ ჩვენ ახლა უნდა გამოვთქვათ ჩვენი პოზიცია. აშკარად და ვარიაციების გარეშე. და შეახსენეთ ამის შესახებ პერიოდულად, ნებისმიერ საიტზე. ოსეთის ჩრდილოეთისა და სამხრეთის ტერიტორია ყველაზე მოკლე და მომგებიანი მარშრუტია, რომელიც აკავშირებს სამხრეთ კავკასიას ჩრდილოეთთან და ამიტომ თავად რუსეთმა მშენებლობაზე საუბარი 2008 წლის შემდეგ დაიწყო. ისე, ვინაიდან გეოპოლიტიკური წყობა ბოლო წლებში სწრაფად იცვლება, ოსი ხალხის ოცნებაც შეიძლება ახლოს იყოს. და რომ ის ახდეს, მაინც საჭიროა ამაზე ხმამაღლა საუბარი. მაგრამ გახსოვდეთ, რომ უსაფრთხოება ყველაზე მნიშვნელოვანია ნებისმიერ შემთხვევაში.'' - წერს რედაქტორი.
Æндæр æмæ æндæр
Ног хабæрттæ
Популярон ногдзинæдтæ
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |