Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
გორის 2023 წლის ბიუჯეტში 3 მლნ ლარი თავისუფალი ნაშთის სახით დარჩება
2023 წლის ბიუჯეტის შემოსულებისა და ხარჯების შედარებისას, დგინდება,
რომ 3 მლნ
ლარს გორის ბიუჯეტი დამატებით მიითებს. თავისუფალი ნაშთი
გადანაწილდება 2024 წელს.
,,დღევანდელი მდგომარეობით, ქონების გადასახადი გადაჭარბებითაა შესრულებული. დამატებით, შემოსავლებს ველოდებით ასევე დღგ-ს გადასახადიდან. მონაცემებს უკვე ვიღებთ 15 რიცხვიდან. ამიტომ, ჩვენი გათვლებით, დამატებითი შემოსავლების სახით, გვექნება 3 მლნ ლარი.'' - აღნიშნავს დალი ტლაშაძე.
მსგავსი შემთხვევა რამდენიმე წლის წინ იყო, თუმცა, როგორც დალი ტლაშაძე იხსნებეს, ბოლო წლებში შემოსავლებისა და ხარჯების ბალანსი არ ირღვეოდა.
საფინანსო სამსახურის ხელმძღვანელის განმარტებით, დამატებით შემოსული თანხა თავისი შინაარსით აუთვისებელი ნაშთია, თუმცა არ ნიშნავს იმას, რომ მერიას, ხარჯების ნაწილში, რაიმე თანხა დარჩა აუთვისებელი:
,,ყველა პროექტი, რომელიც დაგეგმილი იყო, მისი ხარჯვითი ნაწილი გეგმის მიხედვით ხორციელდება. მოგეხსენებათ, ხარჯები იგეგმება შემოსავლების მიხედვით. ზოგადად, თუ ბიუჯეტის შემოსულობები შესრულდა 85%, ესეც კარგია. მაგრამ წელს გვაქვს შემთხვევა, რომ შემოსულობები 100%-ზე მეტი იქნება'' - განმარტავს დალი ტლაშაძე.
გორის 2024 წლის ბიუჯეტის შემოსულობები დაგეგმილია დაახლოებით 77 მლნ ლარით. 2023 წლის ბიუჯეტის თავისუფალ ნაშთთან ერთად, მომავალ წელს მოსალოდნელია 80 მლნ ლარის მობილიზება.
საკრებულოს თავმჯდომარის მოადგილის, მარლენ ნადირაძის განმარტებით, ,,2023 წლის ბიუჯეტის ფაქტიური შემოსულობების და გადასახდელების მიმდინარე პერიოდის ანალიზი იძლევა იმის საფუძველს, რომ 2024 წლის ბიუჯეტის პროექტით თავისუფალი ნაშთის ოდენობა დაიგეგმოს სულ მცირე 2 მლნ ლარით გაზრდილი და შესაბამისად, აღნიშნულ მუხლის გრაფაში -,,ფინანსური აქტივების კლება", თანხის ოდენობა უნდა გაიზარდოს გონივრულ ზღვრამდე, რაც საშუალებას მოგვცემს 2024 წლის ბიუჯეტიდან განვახორციელოთ დამატებითი ასიგნებები.'' - აცხადებს მარლენ ნადირაძე.
ამ თანხის გახარჯვის მსურველი უკვე გამოჩნდა. გორის საკრებულოს თავმჯდომარის მოადგილე, მარლენ ნადირაძე, რომელიც სოფელ ტინისხიდიდანაა წარმოდგენილი. ითხოვს, რომ სოფელ ტინისხიდში გაკეთეს გზა, რომელიც სასმელი წყლის სისტემის მოწყობისას დაზიანდა.
გარდა ამისა, მარლენა ნადირაძე ითხოვს, რომ გაკეთდეს გორში, მეხუთე სკოლასთან მისასვლელიც გზაც, ყიფიანის ქუჩიდან.
გორის მერიამ მარლენ ნადირაძის მოთხოვნაზე ასეთი პასუხი გასცა: ,,სოფელ ტინისხიდში გზის რეაბილიტაცია და ყიფიანის ქუჩიდან №5 სკოლამდე გზის რეაბილიტაცია გათვალისწინებული იქნება შესაძლებლობის ფარგლებში,''
მარლენ ნადირაძის განცხადებით, 2024 წლის ბიუჯეტში, ,,სკოლამდელი დაწესებულებების მშენებლობა-რეაბილიტაციის" პროგრამაში არც ერთი ლარი არ არის დაგეგმილი. თუმცა, 2023 წლის პერიოდისთვის საკუთარი შემოსავლებით განსაზღვრული იყო 866 ათასი ლარი.
,, ამ მიმართულებით 2024 წლის ბიუჯეტში გარკვეული ოდენობის თანხის დამატება, საშუალებას მოგვცემს, განხორციელდეს მცირე პროექტები საჭიროებების მიხედვით.'' - აღნიშნა მარლენ ნადირაძემ.
გორის მერიიდან უპასუხეს, რომ ,,საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდის დაფინანსებით მიმდინარეობს სოფელ ვარიანში, შავშვებში, ფლავში და ზერტში საბავშვო ბაღების პროექტირება/მშენებლობის სამუშაოები. გამოცხადებულია ტენდერი სოფელ ტირძნისში და სოფელ შინდისში საბავშვო ბაღების სარეაბილიტაციო სამუშაოებზე. ამასთან ერთად, მერია გეგმავს საჭიროებების მიხედვით მცირე სარეაბილიტაციო სამუშაოების განხორციელებას.''
მარლენ ნადირაძის ცნობით, ერთჯერადი სოციალური დახმარების პროგრამით განსაზღვრული თანხა მცირეა.
,,ერთჯერადი სოციალური (ფულადი) დახმარება დაგეგმილია 120,0 ათასი ლარით, რაც 2023 წლის ბიუჯეტის მიმდინარე პერიოდის ფაქტიურ მაჩვენებელთან შედარებით 25.3 ათასი ლარით ნაკლებია. აღნიშნული ქვეპროგრამით მიმდინარე წლის განმავლობაში ისარგებლა საკმაო რაოდენობის ადამიანმა და, როგორც პრაქტიკამ აჩვენა, მოთხოვნა გაცილებით მეტი იყო. სავარაუდოა, რომ 2024 წლისთვის გაცილებით მეტი რაოდენობის შეჭირვებული მაცხოვრებელი მიმართავს მერიას დახმარებისთვის. აქედან გამომდინარე, აუცილებელია, აღნიშნული ქვეპროგრამით გათვალისწინებული თანხა გაიზარდოს მინიმუმ 80.0 ათასი ლარით.'' - აღნიშნა მარლენ ნადირაძემ.
გორის მერიის ფინანსურ სამსახურში აცხადებენ, რომ ფინანსური რესურსის უზრუნველყოფის შემთხვევაში გათვალისწინებული იქნება წლის განმავლობაში.
,,დღევანდელი მდგომარეობით, ქონების გადასახადი გადაჭარბებითაა შესრულებული. დამატებით, შემოსავლებს ველოდებით ასევე დღგ-ს გადასახადიდან. მონაცემებს უკვე ვიღებთ 15 რიცხვიდან. ამიტომ, ჩვენი გათვლებით, დამატებითი შემოსავლების სახით, გვექნება 3 მლნ ლარი.'' - აღნიშნავს დალი ტლაშაძე.
მსგავსი შემთხვევა რამდენიმე წლის წინ იყო, თუმცა, როგორც დალი ტლაშაძე იხსნებეს, ბოლო წლებში შემოსავლებისა და ხარჯების ბალანსი არ ირღვეოდა.
საფინანსო სამსახურის ხელმძღვანელის განმარტებით, დამატებით შემოსული თანხა თავისი შინაარსით აუთვისებელი ნაშთია, თუმცა არ ნიშნავს იმას, რომ მერიას, ხარჯების ნაწილში, რაიმე თანხა დარჩა აუთვისებელი:
,,ყველა პროექტი, რომელიც დაგეგმილი იყო, მისი ხარჯვითი ნაწილი გეგმის მიხედვით ხორციელდება. მოგეხსენებათ, ხარჯები იგეგმება შემოსავლების მიხედვით. ზოგადად, თუ ბიუჯეტის შემოსულობები შესრულდა 85%, ესეც კარგია. მაგრამ წელს გვაქვს შემთხვევა, რომ შემოსულობები 100%-ზე მეტი იქნება'' - განმარტავს დალი ტლაშაძე.
გორის 2024 წლის ბიუჯეტის შემოსულობები დაგეგმილია დაახლოებით 77 მლნ ლარით. 2023 წლის ბიუჯეტის თავისუფალ ნაშთთან ერთად, მომავალ წელს მოსალოდნელია 80 მლნ ლარის მობილიზება.
საკრებულოს თავმჯდომარის მოადგილის, მარლენ ნადირაძის განმარტებით, ,,2023 წლის ბიუჯეტის ფაქტიური შემოსულობების და გადასახდელების მიმდინარე პერიოდის ანალიზი იძლევა იმის საფუძველს, რომ 2024 წლის ბიუჯეტის პროექტით თავისუფალი ნაშთის ოდენობა დაიგეგმოს სულ მცირე 2 მლნ ლარით გაზრდილი და შესაბამისად, აღნიშნულ მუხლის გრაფაში -,,ფინანსური აქტივების კლება", თანხის ოდენობა უნდა გაიზარდოს გონივრულ ზღვრამდე, რაც საშუალებას მოგვცემს 2024 წლის ბიუჯეტიდან განვახორციელოთ დამატებითი ასიგნებები.'' - აცხადებს მარლენ ნადირაძე.
ამ თანხის გახარჯვის მსურველი უკვე გამოჩნდა. გორის საკრებულოს თავმჯდომარის მოადგილე, მარლენ ნადირაძე, რომელიც სოფელ ტინისხიდიდანაა წარმოდგენილი. ითხოვს, რომ სოფელ ტინისხიდში გაკეთეს გზა, რომელიც სასმელი წყლის სისტემის მოწყობისას დაზიანდა.
გარდა ამისა, მარლენა ნადირაძე ითხოვს, რომ გაკეთდეს გორში, მეხუთე სკოლასთან მისასვლელიც გზაც, ყიფიანის ქუჩიდან.
გორის მერიამ მარლენ ნადირაძის მოთხოვნაზე ასეთი პასუხი გასცა: ,,სოფელ ტინისხიდში გზის რეაბილიტაცია და ყიფიანის ქუჩიდან №5 სკოლამდე გზის რეაბილიტაცია გათვალისწინებული იქნება შესაძლებლობის ფარგლებში,''
მარლენ ნადირაძის განცხადებით, 2024 წლის ბიუჯეტში, ,,სკოლამდელი დაწესებულებების მშენებლობა-რეაბილიტაციის" პროგრამაში არც ერთი ლარი არ არის დაგეგმილი. თუმცა, 2023 წლის პერიოდისთვის საკუთარი შემოსავლებით განსაზღვრული იყო 866 ათასი ლარი.
,, ამ მიმართულებით 2024 წლის ბიუჯეტში გარკვეული ოდენობის თანხის დამატება, საშუალებას მოგვცემს, განხორციელდეს მცირე პროექტები საჭიროებების მიხედვით.'' - აღნიშნა მარლენ ნადირაძემ.
გორის მერიიდან უპასუხეს, რომ ,,საქართველოს მუნიციპალური განვითარების ფონდის დაფინანსებით მიმდინარეობს სოფელ ვარიანში, შავშვებში, ფლავში და ზერტში საბავშვო ბაღების პროექტირება/მშენებლობის სამუშაოები. გამოცხადებულია ტენდერი სოფელ ტირძნისში და სოფელ შინდისში საბავშვო ბაღების სარეაბილიტაციო სამუშაოებზე. ამასთან ერთად, მერია გეგმავს საჭიროებების მიხედვით მცირე სარეაბილიტაციო სამუშაოების განხორციელებას.''
მარლენ ნადირაძის ცნობით, ერთჯერადი სოციალური დახმარების პროგრამით განსაზღვრული თანხა მცირეა.
,,ერთჯერადი სოციალური (ფულადი) დახმარება დაგეგმილია 120,0 ათასი ლარით, რაც 2023 წლის ბიუჯეტის მიმდინარე პერიოდის ფაქტიურ მაჩვენებელთან შედარებით 25.3 ათასი ლარით ნაკლებია. აღნიშნული ქვეპროგრამით მიმდინარე წლის განმავლობაში ისარგებლა საკმაო რაოდენობის ადამიანმა და, როგორც პრაქტიკამ აჩვენა, მოთხოვნა გაცილებით მეტი იყო. სავარაუდოა, რომ 2024 წლისთვის გაცილებით მეტი რაოდენობის შეჭირვებული მაცხოვრებელი მიმართავს მერიას დახმარებისთვის. აქედან გამომდინარე, აუცილებელია, აღნიშნული ქვეპროგრამით გათვალისწინებული თანხა გაიზარდოს მინიმუმ 80.0 ათასი ლარით.'' - აღნიშნა მარლენ ნადირაძემ.
გორის მერიის ფინანსურ სამსახურში აცხადებენ, რომ ფინანსური რესურსის უზრუნველყოფის შემთხვევაში გათვალისწინებული იქნება წლის განმავლობაში.
Æндæр æмæ æндæр
Ног хабæрттæ
Популярон ногдзинæдтæ
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |