Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
,,ზიანი ანაზღაურებული არ არის'' - პროკურორმა მძღოლისთვის სასჯელის დამძიმება მოითხოვა
კასპის მუნიციპალიტეტის სოფელ გომთან მომხდარ ავარიის ფაქტზე მძღოლს
მინიმალური 4 წელი მიუსაჯეს.
პროკურორი შორენა მგალობლიშვლი თვლის, რომ ეს მსუბუქი სასჯელია, არის ზედმეტად ლმობიერი, არ შეესაბამება მსჯავრდებულის პიროვნებას, მის მიერ ჩადენილი ქმედების ხასიათს და ვერ უზრუნველყოფს სასჯელის მიზნებს.
,,ავტომობილის მოძრაობის უსაფრთხოების წესების დარღვევა არის ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული დანაშაული. შესამცირებლად და თავიდან ასაცილებლად კი, ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ღონისძიებაა მკაცრი სამართლებრივი რეაგირება და მკაცრი სასჯელი, განსაკუთრებით იმ შემთხვევებში, როდესაც დაზარალებულთათვის მიყენებული ზიანი ანაზღაურებული არ არის.'' - განაცხადა პროკურორმა.
უზენაესმა სასამართლოს აზრით, განაჩენი სამართლიანია, რადგან მ. ე–მ ჩაიდინა გაუფრთხილებელი დანაშაული, აღიარა და მოინანია ჩადენილი დანაშაული, მტკიცებულებები მიიჩნია უდავოდ, რითაც ხელი შეუწყო სწრაფი მართლმსაჯულების განხორციელებას:
,,სასამართლომ მ. ე–ს საქართველოს სსკ-ის 276-ე მუხლის მე-4 და მე-6 ნაწილებით გათვალისწინებული სანქციის მინიმალური, კანონიერი და სამართლიანი სასჯელი განუსაზღვრა. მოცემულ შემთხვევაში მ. ე–ეისთვის განსაზღვრული სასჯელი შესაბამისი მუხლის სანქციის ფარგლებშია, მასვე 1 წლით ჩამოერთვა სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლება, შესაბამისად, სასჯელის განსაზღვრის წესი სრულად შეესაბამება, როგორც საქართველოს სსკ-ის მოთხოვნებს, ისე – საქმის ინდივიდუალურ გარემოებებს - ჩადენილი დანაშაულის ხასიათსა და მსჯავრდებულის პიროვნებას.' - აღნიშნავს უზენაესი სასამართლო.
უზენაესი სასამართლოს აზრით, მსჯავრდებულის პასუხისმგებლობის დამამძიმებელი გარემოება საქმის განხილვის არცერთ ეტაპზე არ გამოვლენილა. ამასთან, პროკურორის საკასაციო საჩივარი არ შეიცავს დასაბუთებას, თუ რა განსხვავებული წინაპირობები არსებობს დანიშნული სასჯელის დამძიმებისათვის, რაც სასამართლომ არ გაითვალისწინა.
,,მოცემულ შემთხვევაში საკასაციო სასამართლოს მიზანშეუწონლად მიაჩნია მ. ე–სთვის დანიშნული სასჯელის დამძიმება, მით უფრო იმ საფუძვლით, რომ დაზარალებულთათვის მიყენებული ზიანი ანაზღაურებული არ არის. საქართველოს უზენაესი სასამართლოს სისხლის სამართლის საქმეთა პალატამ არაერთხელ განმარტა, რომ ზიანის ნებაყოფლობით ანაზღაურება არის პასუხისმგებლობის შემამსუბუქებელი გარემოება და ამ წამახალისებელი ნორმის შეუსაბამო ქმედება პასუხისმგებლობის დამამძიმებელ გარემოებად ვერ მიიჩნევა და ვერც სასჯელის გამკაცრებას დაედება საფუძვლად'' - წერს მოსამართლე.
შეგახსენებთ, საქმე ეხება 2022 წლის 10 ივნისს, კასპის მუნიციპალიტეტის სოფელ გომთან ავტოსაგზაო შემთხვევას.
გამოძიების ცნობით, დაახლოებით 10:20 საათზე, "ტოიოტა პრიუსი"-ს მარკის ავტომობილით მოძრავმა მ. ე–მ, ვერ უზრუნველყო ავტომობილის უსაფრთხო მართვა, დაარღვია "საგზაო მოძრაობის შესახებ" საქართველოს კანონის 21-ე მუხლის მეხუთე პუნქტის მოთხოვნები, ყოველგვარი ხელისშემშლელი გარემოებების გარეშე გადავიდა საავტომობილო გზის მარჯვენა მხარეს და უკნიდან შეეჯახა გზის სარეზერვო ზოლში გაჩერებულ სატვირთო ავტომობილ "სკანია"-ს, რომელსაც მართავდა გ. ჯ–ი. ავტოსაგზაო შემთხვევის შედეგად "ტოიოტა პრიუსი"-ს მარკის ავტომობილის მგზავრი დ. კ–ე გარდაიცვალა, რ.თ–მ კი, მიიღო ჯანმრთელობის მძიმე დაზიანება.
პროკურორი შორენა მგალობლიშვლი თვლის, რომ ეს მსუბუქი სასჯელია, არის ზედმეტად ლმობიერი, არ შეესაბამება მსჯავრდებულის პიროვნებას, მის მიერ ჩადენილი ქმედების ხასიათს და ვერ უზრუნველყოფს სასჯელის მიზნებს.
,,ავტომობილის მოძრაობის უსაფრთხოების წესების დარღვევა არის ერთ-ერთი ყველაზე გავრცელებული დანაშაული. შესამცირებლად და თავიდან ასაცილებლად კი, ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი ღონისძიებაა მკაცრი სამართლებრივი რეაგირება და მკაცრი სასჯელი, განსაკუთრებით იმ შემთხვევებში, როდესაც დაზარალებულთათვის მიყენებული ზიანი ანაზღაურებული არ არის.'' - განაცხადა პროკურორმა.
უზენაესმა სასამართლოს აზრით, განაჩენი სამართლიანია, რადგან მ. ე–მ ჩაიდინა გაუფრთხილებელი დანაშაული, აღიარა და მოინანია ჩადენილი დანაშაული, მტკიცებულებები მიიჩნია უდავოდ, რითაც ხელი შეუწყო სწრაფი მართლმსაჯულების განხორციელებას:
,,სასამართლომ მ. ე–ს საქართველოს სსკ-ის 276-ე მუხლის მე-4 და მე-6 ნაწილებით გათვალისწინებული სანქციის მინიმალური, კანონიერი და სამართლიანი სასჯელი განუსაზღვრა. მოცემულ შემთხვევაში მ. ე–ეისთვის განსაზღვრული სასჯელი შესაბამისი მუხლის სანქციის ფარგლებშია, მასვე 1 წლით ჩამოერთვა სატრანსპორტო საშუალების მართვის უფლება, შესაბამისად, სასჯელის განსაზღვრის წესი სრულად შეესაბამება, როგორც საქართველოს სსკ-ის მოთხოვნებს, ისე – საქმის ინდივიდუალურ გარემოებებს - ჩადენილი დანაშაულის ხასიათსა და მსჯავრდებულის პიროვნებას.' - აღნიშნავს უზენაესი სასამართლო.
უზენაესი სასამართლოს აზრით, მსჯავრდებულის პასუხისმგებლობის დამამძიმებელი გარემოება საქმის განხილვის არცერთ ეტაპზე არ გამოვლენილა. ამასთან, პროკურორის საკასაციო საჩივარი არ შეიცავს დასაბუთებას, თუ რა განსხვავებული წინაპირობები არსებობს დანიშნული სასჯელის დამძიმებისათვის, რაც სასამართლომ არ გაითვალისწინა.
,,მოცემულ შემთხვევაში საკასაციო სასამართლოს მიზანშეუწონლად მიაჩნია მ. ე–სთვის დანიშნული სასჯელის დამძიმება, მით უფრო იმ საფუძვლით, რომ დაზარალებულთათვის მიყენებული ზიანი ანაზღაურებული არ არის. საქართველოს უზენაესი სასამართლოს სისხლის სამართლის საქმეთა პალატამ არაერთხელ განმარტა, რომ ზიანის ნებაყოფლობით ანაზღაურება არის პასუხისმგებლობის შემამსუბუქებელი გარემოება და ამ წამახალისებელი ნორმის შეუსაბამო ქმედება პასუხისმგებლობის დამამძიმებელ გარემოებად ვერ მიიჩნევა და ვერც სასჯელის გამკაცრებას დაედება საფუძვლად'' - წერს მოსამართლე.
შეგახსენებთ, საქმე ეხება 2022 წლის 10 ივნისს, კასპის მუნიციპალიტეტის სოფელ გომთან ავტოსაგზაო შემთხვევას.
გამოძიების ცნობით, დაახლოებით 10:20 საათზე, "ტოიოტა პრიუსი"-ს მარკის ავტომობილით მოძრავმა მ. ე–მ, ვერ უზრუნველყო ავტომობილის უსაფრთხო მართვა, დაარღვია "საგზაო მოძრაობის შესახებ" საქართველოს კანონის 21-ე მუხლის მეხუთე პუნქტის მოთხოვნები, ყოველგვარი ხელისშემშლელი გარემოებების გარეშე გადავიდა საავტომობილო გზის მარჯვენა მხარეს და უკნიდან შეეჯახა გზის სარეზერვო ზოლში გაჩერებულ სატვირთო ავტომობილ "სკანია"-ს, რომელსაც მართავდა გ. ჯ–ი. ავტოსაგზაო შემთხვევის შედეგად "ტოიოტა პრიუსი"-ს მარკის ავტომობილის მგზავრი დ. კ–ე გარდაიცვალა, რ.თ–მ კი, მიიღო ჯანმრთელობის მძიმე დაზიანება.
Æндæр æмæ æндæр
Ног хабæрттæ
Популярон ногдзинæдтæ
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |