რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
,,მთელი ძამის ხეობა
ხელისუფლებას საპატრიარქოსთვის უნდა გადაეცა" - ამის შესახებ
რუის-ურბნისის მიტროპოლიტმა, მეუფე იობმა დღეს ჟურნალისტებთან
განაცხადა. მისი თქმით, უარის შემდეგ, სასულიერო პირებმა მიწების
შესყიდვა კერძო პირების სახელით დაიწყეს:
,,რაც შეეხება ჰექტრებს, თავის დროზე მისი უწმინდესობა იმყოფებოდა ძამას ხეობაში, დაცლილი იყო მაშინ ძამას ხეობა და ფაქტობრივად სოფელი გვერძინეთიც დაცლილი იყო და მოეწონა ძალიან და გააკეთა წერილი, რომ საპატრიარქოსთვის გადაეცათ ძამის ხეობა. მაგრამ ეს იმდროინდელმა ხელისუფლებამ არ გააკეთა." - აღნიშნა მიტროპოლიტმა.
იგი განმარტავს, რომ კერძო პირის სახელზე დარეგისტრირებული მიწების მიუხედავად, მიწები მაინც საპატრიარქოს ეკუთვნის:
,,საპატრიარქოს უარი უთხრა და ჩვენ, როგორც კერძო პირებმა, შევიძინეთ ეს მიწები და მონასტრები ავაშენეთ. საძოვრებიც საკუთრებაში გვაქვს ჩვენ. ეს ჩვენ იმიტომ გავაკეთეთ, რომ უცხოტომელები შემოდიოდნენ და მათ უნდა ეყიდათ ეს მიწები. ეკლესიის მიწა, იგივე ერის მიწა არის. თუკი დაჭირდა ქვეყანას, ჩვენ ქვეყანას მივცემთ ამ მიწებს. ჩვენ არ გვაქვს უფლება, რომ თივა მოვიპოვოთ და გავყიდოთ? აბა რითი უნდა ვიარსებოთ? არ გვაქვს მითვისებული, ქარელის ვიცე მერმა მოიტყუა. არავის ვავიწროვებთ და არ ვდევნით, პირიქით ვეხმარებით ყველას." - განმარტა მეუფე იობმა.
შეგახსენებთ, qartli.ge-მ არაერთი მასალა მოამზადა ძამის ხეობაში საძოვრების პრობლემებთან დაკავშირებით, მათ შორის, სოფელ გვერძინეთში. ადგილობრივი მოსახლეობა, რომელიც აჭარიდან ჩამოსული ეკომიგრანტები არიან, ჩივიან იმასთან დაკავშირებით, რომ მათ საქონელს სასულიერო პირები საძოვარზე გაყვანის უფლებას არ აძლევენ.
როგორც აღმოჩნდა, სოფელ გვერძინეთთან და შემდეგ წიფლოვანა-ტყემვლოვანას ტერიტორიაზე, ყველაზე მეტი მიწები აქვთ მამაო სტეფანეს (გიორგი კორინთელი), არქიმანტრიტ საბას (ჟღენტი) და სქემ-იღუმენ დავითს (კობა კობაიძე).
მეუფე იობი განმარტავს, რომ ამით ადგილობრივი მოსახლეობა არ განიცდის შევიწროებას, პირიქით, ისინი მათ უცხოტომელებისგან იცავს. ადგილობრივი მოსახლეობა კი შევიწროებას სასულიერო პირებისგან განიცდის. შევიწროების შესახებ 2019 წელს ქარელის ვიცე-მერი ნუგზარ დაბრუნდაშვილიც საუბრობდა, თუმცა მან ამ განცხადების შემდეგ, ვიცე-მერის თანამდებობა დატოვა.
სოფელ გვერძინეთში ამჟამად 15-მდე კომლი ცხოვრობს, რომლებიც აჭარიდან 90-იან წლებში სტიქიის შემდეგ დაასახლეს. ისინი ჯერ ახალქალაქის რაიონში ცხოვრობდნენ, შემდეგ კი, ქარელის მუნიციპალიტეტის ამ სოფელში გადაიყვანეს საცხოვრებლად.
იხ. ამავე თემაზე:
ძამას ხეობის ყველაზე ,,მდიდარი" სულიერი ძმები
,,ხელისუფლებას ძამას ხეობა მთლიანად საპატრიარქოსთვის უნდა გადაეცა" - მეუფე იობი

,,რაც შეეხება ჰექტრებს, თავის დროზე მისი უწმინდესობა იმყოფებოდა ძამას ხეობაში, დაცლილი იყო მაშინ ძამას ხეობა და ფაქტობრივად სოფელი გვერძინეთიც დაცლილი იყო და მოეწონა ძალიან და გააკეთა წერილი, რომ საპატრიარქოსთვის გადაეცათ ძამის ხეობა. მაგრამ ეს იმდროინდელმა ხელისუფლებამ არ გააკეთა." - აღნიშნა მიტროპოლიტმა.
იგი განმარტავს, რომ კერძო პირის სახელზე დარეგისტრირებული მიწების მიუხედავად, მიწები მაინც საპატრიარქოს ეკუთვნის:
,,საპატრიარქოს უარი უთხრა და ჩვენ, როგორც კერძო პირებმა, შევიძინეთ ეს მიწები და მონასტრები ავაშენეთ. საძოვრებიც საკუთრებაში გვაქვს ჩვენ. ეს ჩვენ იმიტომ გავაკეთეთ, რომ უცხოტომელები შემოდიოდნენ და მათ უნდა ეყიდათ ეს მიწები. ეკლესიის მიწა, იგივე ერის მიწა არის. თუკი დაჭირდა ქვეყანას, ჩვენ ქვეყანას მივცემთ ამ მიწებს. ჩვენ არ გვაქვს უფლება, რომ თივა მოვიპოვოთ და გავყიდოთ? აბა რითი უნდა ვიარსებოთ? არ გვაქვს მითვისებული, ქარელის ვიცე მერმა მოიტყუა. არავის ვავიწროვებთ და არ ვდევნით, პირიქით ვეხმარებით ყველას." - განმარტა მეუფე იობმა.
შეგახსენებთ, qartli.ge-მ არაერთი მასალა მოამზადა ძამის ხეობაში საძოვრების პრობლემებთან დაკავშირებით, მათ შორის, სოფელ გვერძინეთში. ადგილობრივი მოსახლეობა, რომელიც აჭარიდან ჩამოსული ეკომიგრანტები არიან, ჩივიან იმასთან დაკავშირებით, რომ მათ საქონელს სასულიერო პირები საძოვარზე გაყვანის უფლებას არ აძლევენ.
როგორც აღმოჩნდა, სოფელ გვერძინეთთან და შემდეგ წიფლოვანა-ტყემვლოვანას ტერიტორიაზე, ყველაზე მეტი მიწები აქვთ მამაო სტეფანეს (გიორგი კორინთელი), არქიმანტრიტ საბას (ჟღენტი) და სქემ-იღუმენ დავითს (კობა კობაიძე).
მეუფე იობი განმარტავს, რომ ამით ადგილობრივი მოსახლეობა არ განიცდის შევიწროებას, პირიქით, ისინი მათ უცხოტომელებისგან იცავს. ადგილობრივი მოსახლეობა კი შევიწროებას სასულიერო პირებისგან განიცდის. შევიწროების შესახებ 2019 წელს ქარელის ვიცე-მერი ნუგზარ დაბრუნდაშვილიც საუბრობდა, თუმცა მან ამ განცხადების შემდეგ, ვიცე-მერის თანამდებობა დატოვა.
სოფელ გვერძინეთში ამჟამად 15-მდე კომლი ცხოვრობს, რომლებიც აჭარიდან 90-იან წლებში სტიქიის შემდეგ დაასახლეს. ისინი ჯერ ახალქალაქის რაიონში ცხოვრობდნენ, შემდეგ კი, ქარელის მუნიციპალიტეტის ამ სოფელში გადაიყვანეს საცხოვრებლად.
იხ. ამავე თემაზე:
ძამას ხეობის ყველაზე ,,მდიდარი" სულიერი ძმები
ამავე კატეგორიაში

წერილში ვკითხულობთ, რომ ხეობის განვითარების გეგმაში, კერძოდ,
სტრატეგიული განვითარების შეფასების დოკუმენტში,

ამავე წერილით ვიგებთ, რომ უფრო ადრე, 2024 წლის თებერვალში, კასპის მაგისტრი მოსამართლის

საფრანგეთში მცხოვრები ქართველი ექიმი, რევაზ ბოჭორიშვილი

საწარმოს გათვლებით, სპირტის წარმოება 1 მლნ ლიტრამდე გაიზრდება.

ამჟამად, ევროცემენტის წარმადობა წელიწადში 86 400 ტონაა.
ვიდეორეპორტაჟი
ოთხი წელია, რაც სოფელში ჩამოვედი. დედაჩემი იყო ავად, უკვე 92 წლის
ასაკს იყო მიღწეული.
"ორმა ოჯახმა შევინახეთ ეს სოფელი… კვამლი რომ ამოდის ოჯახიდან,
მიხარია,
ხაშურში ამ სოფლის მცხოვრებლებს ცედნელებს უწოდებენ, მაგალითად, თუ
ვინმეზე იტყვიან,
გასული თვის პოპულარული სიახლეები

მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.


ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები