Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
,,იძებნება'' კომპანია, რომელმაც ხაშურის კულტურის სახლის რეაბილიტაცია მიატოვა
2022 წლის 13 აპრილიდან ,,იძებნება’’ კომპანია, რომელმაც 2020 წელს
ხაშურის კულტურის სახლის რეაბილიტაცია დაიწყო, თუმცა მშენებლობა
არაერთხელ მიატოვა. თავდაპირველად, სამუშაოები 2021 წლის 15 მარტს
შეჩერდა. ერთი წლის განმავლობაში არკვევდნენ იმ მიზეზებს, თუ რატომ
ვერ ხერხდებოდა რეაბილიტაციის განხორციელება.
კომპანია, რომელმაც ხაშურში, თითქმის 1 მლნ-იან პროექტი ვერ განახორციელა, ,,ინშაათ საქართველოა’’. შესყიდვების სააგენტოს ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებული ინფორმაციის მიხედვით, მას უკვე გადაურიცხეს ნახევარი მილიონი ლარი, თუმცა სამუშაოები არაჯეროვნად შეასულა.
2022 წლის 13 აპრილს საჯაროდ გამოქვეყნდა შეტყობინება, რომლის მიხედვით კომპანია ,,ინშაათ საქართველომ“ უნდა განმარტოს, თუ რატომ ვერ შეასრულა სამუშაოები ჯეროვნად.
ეს ის კომპანიაა, რომელიც შიდა ქართლში ყოფილი გუბერნატორის, კახა სამხარაძის პერიოდში გამოჩნდა. ამ კომპანიამ გორშიც ვერ დაასრულა სადგურის დასახლებაში საბავშვო ბაღის მშენებლბა. უფრო მეტიც, გორში იმდენად უხარისხოდ იყო სამუშაოები, რომ კონსტრუქციები დაანგრიეს. ეს ხდებოდა 2017-2018 წლებში.
აღნიშნულმა კომპანიამ კი 2020 წელს ხაშურში, კულტურის სახლის მასშტაბური რეაბილიტაცია დაიწყო. ტენდერში გაიმარჯვა და მიუთითა 904 000 ლარი.
აღმოჩნდა, რომ ეს კომპანია ხაშურიდანაც გაიქცა. დოკუმენტაციით ირკვევა, რომ მასთან დადებულ ხელშეკრულებაში ცვლილებები 15-ჯერ შევიდა.
ხაშურის კულტურის სახლში სამუშაოები 2021 წლის 15 მარტს შეჩერდა. კომპანიის დირექტორმა შოთა ბაღათურიამ ხაშურის მერიას განუმარტა, თუ რატომაც შეაჩერა სამუშაოები. მისი წერილიდან ირკვევა, რომ პროექტი არ შეესაბამება რეალობას.
,,ინშაათ საქართველომ’’ ხაშურის მერის მაშინდელ მოვალეობის შემსრულებელს ზვიად ქურდაძეს ჩამოუთვალა ის კონკრეტული სამუშაოები, რაც დამატებით იყო შესასრულებული.
ხაშურის მერიაში შეისწავლეს საკითხი, განიხილეს შეთავაზებული ვერსია, თუმცა ძალიან ბევრი კითხვა გაუჩნდათ. კერძოდ, ხაშურის მერის მოვალეობის შემსრულებელმა 2021 წლის 19 აპრილს ,,ინშაათ საქართველოს’’ ჰკითხა:
- თუ კი, დარბაზის განათების რაოდენობა მცირდება, ამოღებულია განათების მარეგულირებელი, ცვლილება ხომ არ გამოიწვევს დარბაზის განათების გაუარესებას?
- რატომ იზრდება სადენების რაოდენობა, როცა მოთხოვნილია სანათების შემცირება?
- რატომ არ მცირდება კაბელი, მაშინ როცა მცირდება განათების მასალების რაოდენობა და ლოკაციები?
- რატომ არის ამოღებული აკუსტიკური პანელების მოწყობა? რატომ არის ამოღებული საოპერატორო ხიდის მოწყობა. ხიდის კონსტრუქციის გარეშე სცენის ფუნქციონირება არასრულყოფილი იქნება?
- რატომ მცირდება აივნის იატაკის მოცულობა 168-დან 56-კვ.მ.-ზე, თუმცა არ მცირდება წებოს რაოდენობა?
- რატომ არის ამოღებული სცენის ფარდების მექანიზმის შეკეთების სამუშაოები, რატომ?
ზვიად ქურდაძე თავის წერილში კომპანიას დამატებით განუმარტავს:
,,დარბაზის აღჭურვილობა და ტექნიკით მონტაჟი, სუსტი დენების მოწყობა, მათ შორის დარბაზის გახმოვანება წარმოადგენს პროექტის განუყოფელ ნაწილს და პროექტში არსებული მასალების ტიპების თავსებადობაზე, შესაბამისად მოთხოვნილი ცვლილებების განხილვა მოხდება არგუმენტურილებული დასაბუთების საფუძველზე, სრულყოფილი და სწორი დოკუმენტაციის წარმოდგენის შემთხვევაში.’’ - წერდა ზვიად ქურდაძე.
2021 წლის 6 მაისს კომპანიამ მერის მ/შ-ს ზვიად ქურდაძეს უპასუხა:
- სპეციალისტებმა დაადგინეს, რომ სანათების კორექტირებული რაოდენობა სრულად აკმაყოფილებს დარბაზის განათებისთვის საჭირო მოთხოვნებს.
- საპროექტო დოკუმენტაციაში არ არის ნაჩვენები აკუსტიკური პანელის მოწყობა. გახმოვანების სისტემის გაუმჯობესების მიზნით შეიცვალა გახმოვანების სისტემის პროექტი აპარატურის ჩათვლით, რაც გამორიცხავს ე.წ. აკუსტიკური პანელის მოწყობის საჭიროებას.
- სპეციალისტების შეფასებით არსებული საპროექტო ხიდი ვერ დააკმაყოფილებს სცენის განათებისათვის საჭირო სტანდარტებს. ის ვერ გაანათებს ავანსცენას. სანაცვლოდ, ჩვენ შემოგთავაზეთ ახალი სანათი სისტემების მოწყობის პროექტი.
- არსებული სახურავი არის მოწყობილი ჩაკეტვის წესით მოთუთიებული ფენილით, რაზეც ფროფილირებული ფენილის მოწყობა შეუძლებელია. შეიცვალა 60 კვ.მ ფენილი, რაც იწვევდა წყლის გაჟონვას.
- სპეციალისტების შეფასებით, ფარდებისა და სანათების მექანიზმები არ შეესაბამება ტექნიკურ მოთხოვნებს. ის არ იმუშავებს, შესაბამისად, ჩვენს მიერ იყო ე.წ. არლეკინის პროექტი. ეს პროექტი ამოვიღეთ და ისევ დავუბრუნდით თავდაპირველ მოთხოვნებს. კომპანია მზად არის შეასრულოს სანათი სისტემებისა და ფარდების მექანზმების მოწყობის სამუშაოები, მაგრამ უსაფრთხოებაზე და გამართულობაზე პასუხისმგებლობას იხსნის.
2021 წლის ივლისში, ,,ინშაათ საქართველოს“ პრეტენზიები გაუგზავნეს საპროექტო ორგანიზაციას. საპროექტო ორგანიზაციამ ჩაატარა რევიზია საკუთარ პროექტზე და დაადგინა, რომ სრულიად შესაძლებელია ცვლილებების განხორციელება. დამტკიცდა ცვლილებები.
2021 წლის ნოემბერში ,,ინშაათ საქართველოს“ გადაურიცხეს შემდგომი ეტაპის თანხა, დაახლოებით 70 000 ლარი. ხაშურის მერიამაც გაავრცელა ინფორმაცია, რომ კულტურის სახლის რეაბილიტაცია დასასრულეს უახლოვდება, თუმცა...
2022 წლის 13 აპრილს ირკვევა, რომ ,,ინშაათ საქართველომ“ სამუშაოები მაინც არაჯეროვნად შეასულა და შავ სიაში მის შეყვანას ითხოვენ.
კომპანია, რომელმაც ხაშურში, თითქმის 1 მლნ-იან პროექტი ვერ განახორციელა, ,,ინშაათ საქართველოა’’. შესყიდვების სააგენტოს ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებული ინფორმაციის მიხედვით, მას უკვე გადაურიცხეს ნახევარი მილიონი ლარი, თუმცა სამუშაოები არაჯეროვნად შეასულა.
2022 წლის 13 აპრილს საჯაროდ გამოქვეყნდა შეტყობინება, რომლის მიხედვით კომპანია ,,ინშაათ საქართველომ“ უნდა განმარტოს, თუ რატომ ვერ შეასრულა სამუშაოები ჯეროვნად.
ეს ის კომპანიაა, რომელიც შიდა ქართლში ყოფილი გუბერნატორის, კახა სამხარაძის პერიოდში გამოჩნდა. ამ კომპანიამ გორშიც ვერ დაასრულა სადგურის დასახლებაში საბავშვო ბაღის მშენებლბა. უფრო მეტიც, გორში იმდენად უხარისხოდ იყო სამუშაოები, რომ კონსტრუქციები დაანგრიეს. ეს ხდებოდა 2017-2018 წლებში.
აღნიშნულმა კომპანიამ კი 2020 წელს ხაშურში, კულტურის სახლის მასშტაბური რეაბილიტაცია დაიწყო. ტენდერში გაიმარჯვა და მიუთითა 904 000 ლარი.
აღმოჩნდა, რომ ეს კომპანია ხაშურიდანაც გაიქცა. დოკუმენტაციით ირკვევა, რომ მასთან დადებულ ხელშეკრულებაში ცვლილებები 15-ჯერ შევიდა.
ხაშურის კულტურის სახლში სამუშაოები 2021 წლის 15 მარტს შეჩერდა. კომპანიის დირექტორმა შოთა ბაღათურიამ ხაშურის მერიას განუმარტა, თუ რატომაც შეაჩერა სამუშაოები. მისი წერილიდან ირკვევა, რომ პროექტი არ შეესაბამება რეალობას.
,,ინშაათ საქართველომ’’ ხაშურის მერის მაშინდელ მოვალეობის შემსრულებელს ზვიად ქურდაძეს ჩამოუთვალა ის კონკრეტული სამუშაოები, რაც დამატებით იყო შესასრულებული.
ხაშურის მერიაში შეისწავლეს საკითხი, განიხილეს შეთავაზებული ვერსია, თუმცა ძალიან ბევრი კითხვა გაუჩნდათ. კერძოდ, ხაშურის მერის მოვალეობის შემსრულებელმა 2021 წლის 19 აპრილს ,,ინშაათ საქართველოს’’ ჰკითხა:
- თუ კი, დარბაზის განათების რაოდენობა მცირდება, ამოღებულია განათების მარეგულირებელი, ცვლილება ხომ არ გამოიწვევს დარბაზის განათების გაუარესებას?
- რატომ იზრდება სადენების რაოდენობა, როცა მოთხოვნილია სანათების შემცირება?
- რატომ არ მცირდება კაბელი, მაშინ როცა მცირდება განათების მასალების რაოდენობა და ლოკაციები?
- რატომ არის ამოღებული აკუსტიკური პანელების მოწყობა? რატომ არის ამოღებული საოპერატორო ხიდის მოწყობა. ხიდის კონსტრუქციის გარეშე სცენის ფუნქციონირება არასრულყოფილი იქნება?
- რატომ მცირდება აივნის იატაკის მოცულობა 168-დან 56-კვ.მ.-ზე, თუმცა არ მცირდება წებოს რაოდენობა?
- რატომ არის ამოღებული სცენის ფარდების მექანიზმის შეკეთების სამუშაოები, რატომ?
ზვიად ქურდაძე თავის წერილში კომპანიას დამატებით განუმარტავს:
,,დარბაზის აღჭურვილობა და ტექნიკით მონტაჟი, სუსტი დენების მოწყობა, მათ შორის დარბაზის გახმოვანება წარმოადგენს პროექტის განუყოფელ ნაწილს და პროექტში არსებული მასალების ტიპების თავსებადობაზე, შესაბამისად მოთხოვნილი ცვლილებების განხილვა მოხდება არგუმენტურილებული დასაბუთების საფუძველზე, სრულყოფილი და სწორი დოკუმენტაციის წარმოდგენის შემთხვევაში.’’ - წერდა ზვიად ქურდაძე.
2021 წლის 6 მაისს კომპანიამ მერის მ/შ-ს ზვიად ქურდაძეს უპასუხა:
- სპეციალისტებმა დაადგინეს, რომ სანათების კორექტირებული რაოდენობა სრულად აკმაყოფილებს დარბაზის განათებისთვის საჭირო მოთხოვნებს.
- საპროექტო დოკუმენტაციაში არ არის ნაჩვენები აკუსტიკური პანელის მოწყობა. გახმოვანების სისტემის გაუმჯობესების მიზნით შეიცვალა გახმოვანების სისტემის პროექტი აპარატურის ჩათვლით, რაც გამორიცხავს ე.წ. აკუსტიკური პანელის მოწყობის საჭიროებას.
- სპეციალისტების შეფასებით არსებული საპროექტო ხიდი ვერ დააკმაყოფილებს სცენის განათებისათვის საჭირო სტანდარტებს. ის ვერ გაანათებს ავანსცენას. სანაცვლოდ, ჩვენ შემოგთავაზეთ ახალი სანათი სისტემების მოწყობის პროექტი.
- არსებული სახურავი არის მოწყობილი ჩაკეტვის წესით მოთუთიებული ფენილით, რაზეც ფროფილირებული ფენილის მოწყობა შეუძლებელია. შეიცვალა 60 კვ.მ ფენილი, რაც იწვევდა წყლის გაჟონვას.
- სპეციალისტების შეფასებით, ფარდებისა და სანათების მექანიზმები არ შეესაბამება ტექნიკურ მოთხოვნებს. ის არ იმუშავებს, შესაბამისად, ჩვენს მიერ იყო ე.წ. არლეკინის პროექტი. ეს პროექტი ამოვიღეთ და ისევ დავუბრუნდით თავდაპირველ მოთხოვნებს. კომპანია მზად არის შეასრულოს სანათი სისტემებისა და ფარდების მექანზმების მოწყობის სამუშაოები, მაგრამ უსაფრთხოებაზე და გამართულობაზე პასუხისმგებლობას იხსნის.
2021 წლის ივლისში, ,,ინშაათ საქართველოს“ პრეტენზიები გაუგზავნეს საპროექტო ორგანიზაციას. საპროექტო ორგანიზაციამ ჩაატარა რევიზია საკუთარ პროექტზე და დაადგინა, რომ სრულიად შესაძლებელია ცვლილებების განხორციელება. დამტკიცდა ცვლილებები.
2021 წლის ნოემბერში ,,ინშაათ საქართველოს“ გადაურიცხეს შემდგომი ეტაპის თანხა, დაახლოებით 70 000 ლარი. ხაშურის მერიამაც გაავრცელა ინფორმაცია, რომ კულტურის სახლის რეაბილიტაცია დასასრულეს უახლოვდება, თუმცა...
2022 წლის 13 აპრილს ირკვევა, რომ ,,ინშაათ საქართველომ“ სამუშაოები მაინც არაჯეროვნად შეასულა და შავ სიაში მის შეყვანას ითხოვენ.
Æндæр æмæ æндæр
Ног хабæрттæ
Популярон ногдзинæдтæ
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |