Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
ბიუჯეტიდან ეპარქიის დაფინანსება სასამართლომ დისკრიმინაციად ჩათვალა
თვითმმართველობის ბიუჯეტიდან ეპარქიების დაფინანსება სასამართლომ
დისკრიმინაციად მიიჩნია. საქმე ეხება ქვემო ქართლში, ბოლნისის
სასამართლოს გადაწყვეტილებას, რომელიც ,,სოციალური სამართლიანობის''
ცენტრის სარჩელის საფუძველზე მიიღეს.
როგორც ცენტრის ხელმძღვანელი თამთა მიქელაძე აცხადებს, სასამართლომ ბათილად ცნო და დისკრიმინაციად მიიჩნია კონკრეტულად მარნეულის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტიდან ადგილობრივი ეპარქიის დაფინანსება.
,,სასამართლო დავა 2019 წელს დავიწყეთ, რასაც დიდი წინააღმდეგობა მოყვა ადგილობრივი ეპარქიის მხრიდან და იყო უპასუხისმგებლო კამპანია თითქოს ჩვენ ვასაჩივრებთ მარნეულის სოფლებში ჯვრების აღმართვას, რაც იმთავითვე ავხსენით, რომ დაუსაბუთებელი პროვოკაცია იყო სარჩელის და ჩვენს წინააღმდეგ. ჩვენი მიზანია, რომ საჯარო რესურსები სეკულარული საჯარო მიზნებისთვის იხარჯებოდეს და სახელმწიფო პოლიტიკა გათავისუფლდეს რელიგიურ ორგანიზაციებს და ჯგუფებს შორის იერარქიზებისგან და უთანასწორობისგან.'' - ამბობს თამთა მიქელაძე.
იგი ფიქრობს, რომ ამ გადაწყვეტილებას პრეცედენტული მნიშვნელობა ექნება სხვა მუნიციპალიტეტებში მსგავსი დისკრიმინაციული და არასეკულარული პრაქტიკების აღმოფხვრისთვის.
,,როგორც იცით, საბიუჯეტო დაფინანსების მიღმა, საპატრიარქო სარეზერვო ფონდებიდან და ადგილობრივი თვითმმართველობების ისედაც მცირე ბიუჯეტებიდან ხშირად იღებს დამატებით დაფინანსებებს (წლიურად თვითმმართველობებიდან დაფინანსება 3-4 მილიონს აღწევს ხოლმე). ცხადია, რომ ამგვარ პრაქტიკას იმ მუნიციპალიტეტებში, სადაც ეთნიკური და რელიგიური უმცირესობები ცხოვროვენ დამატებითი სოციალური და კულტურული უსამართლობების კონტექსტი აქვს. ასე არის მარნეულის მუნიციპალიტეტშიც.'' - ასკვნის სოციალური სამართლიანობის ცენტრის დირექტორი.
ეპარქიების დაფინანსება შიდა ქართლში
2020 წელს, ქარელის მერიის ბიუჯეტიდან, 140 000 ლარი რუის-ურბნისის ეპარქიას გადაურიცხეს. ააიპ ,,ქარელის კულტურისა და ხელოვნების ცენტრის'' ანგარიშის მიხედვით, 140 000 ლარი საკულტო ნაგებობების აშენებისა და რეაბილიტაციის მიზნით დაიხარჯა.
მათ შორის, 100 000 (ასი ათასი) ლარი, ქარელში, სამღვდელმთავრო რეზიდენციის, ხოლო 30 000 ლარი, ქოზიფას მონასტერში, კელიების რეაბილიტაციას მოხმარდა.
როგორც აიპის ხელმძღვანელი ანგარიშში განმარტავს, ქოზიფას მამათა მონასტერში, კელიების გარდა, რეაბილიტაცია ბიბლიოთეკას ჩაუტარდა.
რაც შეეხება დანარჩენ 10 000 ლარს, ეს თანხა ბრეთის ეკლესიის ეზოს რეკონსტრუქციის მიზნით, გადარიცხეს.
2019 წელს გორის მუნიციპალიტეტმა ატენისა და გორის ეპარქიას 200 000 ლარი გადაურიცხა. მათ შორის 70 000 ლარი - ელექტროენერგიის გადასახადისთვის და 130 000 ლარი - ეკლესია-მონასტრების რეაბილიტაციისთვის.
2019 წელს ქარელის მუნიციპალიტეტმა - 110 000 ლარი გადაურიცხა.
2019 წელს კაპის მუნიციპალიტეტმა - 70 000 ლარი გადაურიცხა.
2019 წელს ხაშურის მუნიციპალიტეტმა - 100 000 ლარი.
იხ. ამავე თემაზე
შიდა ქართლში ეპარქიების დაფინანსება გაზრდილია
როგორც ცენტრის ხელმძღვანელი თამთა მიქელაძე აცხადებს, სასამართლომ ბათილად ცნო და დისკრიმინაციად მიიჩნია კონკრეტულად მარნეულის მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტიდან ადგილობრივი ეპარქიის დაფინანსება.
,,სასამართლო დავა 2019 წელს დავიწყეთ, რასაც დიდი წინააღმდეგობა მოყვა ადგილობრივი ეპარქიის მხრიდან და იყო უპასუხისმგებლო კამპანია თითქოს ჩვენ ვასაჩივრებთ მარნეულის სოფლებში ჯვრების აღმართვას, რაც იმთავითვე ავხსენით, რომ დაუსაბუთებელი პროვოკაცია იყო სარჩელის და ჩვენს წინააღმდეგ. ჩვენი მიზანია, რომ საჯარო რესურსები სეკულარული საჯარო მიზნებისთვის იხარჯებოდეს და სახელმწიფო პოლიტიკა გათავისუფლდეს რელიგიურ ორგანიზაციებს და ჯგუფებს შორის იერარქიზებისგან და უთანასწორობისგან.'' - ამბობს თამთა მიქელაძე.
იგი ფიქრობს, რომ ამ გადაწყვეტილებას პრეცედენტული მნიშვნელობა ექნება სხვა მუნიციპალიტეტებში მსგავსი დისკრიმინაციული და არასეკულარული პრაქტიკების აღმოფხვრისთვის.
,,როგორც იცით, საბიუჯეტო დაფინანსების მიღმა, საპატრიარქო სარეზერვო ფონდებიდან და ადგილობრივი თვითმმართველობების ისედაც მცირე ბიუჯეტებიდან ხშირად იღებს დამატებით დაფინანსებებს (წლიურად თვითმმართველობებიდან დაფინანსება 3-4 მილიონს აღწევს ხოლმე). ცხადია, რომ ამგვარ პრაქტიკას იმ მუნიციპალიტეტებში, სადაც ეთნიკური და რელიგიური უმცირესობები ცხოვროვენ დამატებითი სოციალური და კულტურული უსამართლობების კონტექსტი აქვს. ასე არის მარნეულის მუნიციპალიტეტშიც.'' - ასკვნის სოციალური სამართლიანობის ცენტრის დირექტორი.
ეპარქიების დაფინანსება შიდა ქართლში
2020 წელს, ქარელის მერიის ბიუჯეტიდან, 140 000 ლარი რუის-ურბნისის ეპარქიას გადაურიცხეს. ააიპ ,,ქარელის კულტურისა და ხელოვნების ცენტრის'' ანგარიშის მიხედვით, 140 000 ლარი საკულტო ნაგებობების აშენებისა და რეაბილიტაციის მიზნით დაიხარჯა.
მათ შორის, 100 000 (ასი ათასი) ლარი, ქარელში, სამღვდელმთავრო რეზიდენციის, ხოლო 30 000 ლარი, ქოზიფას მონასტერში, კელიების რეაბილიტაციას მოხმარდა.
როგორც აიპის ხელმძღვანელი ანგარიშში განმარტავს, ქოზიფას მამათა მონასტერში, კელიების გარდა, რეაბილიტაცია ბიბლიოთეკას ჩაუტარდა.
რაც შეეხება დანარჩენ 10 000 ლარს, ეს თანხა ბრეთის ეკლესიის ეზოს რეკონსტრუქციის მიზნით, გადარიცხეს.
2019 წელს გორის მუნიციპალიტეტმა ატენისა და გორის ეპარქიას 200 000 ლარი გადაურიცხა. მათ შორის 70 000 ლარი - ელექტროენერგიის გადასახადისთვის და 130 000 ლარი - ეკლესია-მონასტრების რეაბილიტაციისთვის.
2019 წელს ქარელის მუნიციპალიტეტმა - 110 000 ლარი გადაურიცხა.
2019 წელს კაპის მუნიციპალიტეტმა - 70 000 ლარი გადაურიცხა.
2019 წელს ხაშურის მუნიციპალიტეტმა - 100 000 ლარი.
იხ. ამავე თემაზე
შიდა ქართლში ეპარქიების დაფინანსება გაზრდილია
Æндæр æмæ æндæр
Ног хабæрттæ
Популярон ногдзинæдтæ
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |