Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
05:04 / 19.08.2022
Хъæуы астæу æввахсæй-æввахсмæ æппæт хъæуы
16:48 / 11.11.2022
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй Гудзаргоммæ
16:55 / 13.11.2022
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
23:29 / 20.11.2022
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
02:10 / 26.11.2022
Къæлиндар
ახალი ამბები
სოფელ კოშკის ეკლესიის ეზოში საუკუნის წინანდელი საფლავის ქვები ერთად მოაგროვეს
გამყოფი ხაზის მიმდებარე სოფელ კოშკაში ეკლესია შეაკეთეს. ეზოში ახლაც სამშენებლო სამუშაოების კვალია.



რეაბილიტაციის გამო, ეკლესიის გარშემო არსებული საფლავის ქვები აიღეს.





მეორე ფოტო გამოსახულია ნაცარაულის წმ. გიორგის სახელზე აგებული ნიში.

ხელოვნებათმცოდნე ზაქარია მაისურაძე თავის ნაშრომში ისტორიის ქვის ფურცლები წერს, რომ საფლავის ქვები ხალხური ხელოვნების საინტერესო დარგს წარმოადგენს  ან, როგორც მას უწოდებენ ლოდები.

"ამა ლოდსა ქვეშე განისვენებს"... და სხვა: მიმართავს მკითხველს განსვენებული და შენდობას გამოთხოვს. საფლავის ქვები საქართველოს ყველა კუთხის მცხოვრებლების მიერ გამოიყენებოდა ქრისტიანობის წინა პერიოდიდან დღემდე და დღესაც კი, იგი ხმარებაშია.''

ანა შანშიაშვილი, ხელოვნების საერთაშორისო ცენტრის წარმომადგენელი  ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიდან წერს, რომ XIX საუკუნის განმავლობაში, ვიდრე XX საუკუნის დასაწყისამდე, როგორც ზოგადად კავკასიაში, ისე თითქმის მთელი საქართველოს მასშტაბით, გავრცელდა საფლავის ქვათა მორთვის გარკვეული "იკონოგრაფიული სქემა", რომელიც თავის მხრივ, საქართველოში შუა საუკუნეების ხელოვნებიდან, კერძოდ კი საქტიტორო პორტრეტის მდიდარი ტრადიციიდან მომდინარეობდა და მისი გვიანი პერიოდის "გახალხურებული" ნაკადის თავისებური, ორგანული გაგრძელება იყო.

,,XIX საუკუნე საქართველოში ურბანულ კულტურაზე გადასვლის ხანაა. ეს ისპერიოდია, რომელმაც თან მოიტანა სეკულარული მსოფლმხედველობრივი ცვლილებები, ისეთი როგორიცაა ინტერესი კონკრეტული ადამიანისადმი, ინდივიდუალური საწყისის გამძაფრება'' - წერს ხელოვნებათმცოდნე.
Print Email
FaceBook Twitter

Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад.
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government.