Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
05:04 / 19.08.2022
Хъæуы астæу æввахсæй-æввахсмæ æппæт хъæуы
16:48 / 11.11.2022
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй Гудзаргоммæ
16:55 / 13.11.2022
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
23:29 / 20.11.2022
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
02:10 / 26.11.2022
Къæлиндар
ახალი ამბები
,,მწვანე იდეათონში'' გამარჯვებულები გამოავლინეს
მწვანე და სოციალური მეწარმეობის იდეათონის კონკურსში გამარჯვებულები გამოავლინეს. გამარჯვებულები გორის მუნიციპალიტეტის სკოლების მოსწავლეები არიან.

მწვანე და სოციალური მეწარმეობის იდეათონი გორის მუნიციპალიტეტის სკოლის მოსწავლეებისათვის ჩატარდა. სახელწოდებით - "გარდაქმენი გამოწვევა შესაძლებლობად".

CENN - ის
რეგიონული წარმომადგენლის, ირმა კიტრიაშვილის ცნობით, იდეათონი, CENN-ის ორგანიზებითა და ევროკავშირის ფინანსური მხარდაჭერით, განხორციელდა. ,,იდეათონი მიზანად ისახავდა საქართველოში, სამეწარმეო გზით, არსებული სოციალური და გარემოსდაცვითი პრობლემების გადაჭრას.'' - აცხადებს ირმა კიტრიაშვილი.



იდეათონის კვირეულის ფარგლებში, მოსწავლეებს ჩაუტარდათ ტრენიგები სამეწარმეო და გარემოს დაცვით საკითხებზე.

ინტენსიური ტრენიგმოდულების გავლის შემდეგ, გამოცდილი მენტორების დახმარებით მოსწავლეებმა იდეები აქციეს ბიზნესმოდელებად, რომელიც შემდგომ ჟიურის წარუდგინეს.

ჟიურმა სამი საპრიზო ადგილი გამოავლინა გამარჯვებულ გუნდებს გადაეცემათ 100, 800, და 600 ლარი.


I ადგილი მოიპოვა - გორის 1-ელი საჯარო სკოლის 12 წლის ასაკის მოსწავლემ გივიკო აბალაკმა. რომელსაც სურს კერამიკული საწარმოს გახსნა.






გივიკო აბალაკი გეგმავს ასევე, რომ თიხის დამუშავება თანატოლებს შეასწავლოს და ქართულ მეთუნეობას მეტი პოპულარობა შესძინოს.

იგი 10 წლის ასაკიდან ეუფლება კერამიკული ნაწარმის შესწავლის ხელოვნებას. მან რამოდენიმე გამოფენაში უკვე მიიღო მონაწილეობა და მისმა ნამუშევრებმა მოწონებაც დაიმსახურა.

II საპრიზო ადგილი გორის 8 საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა: ნიკოლოზ მიდელაშვილმა, მარიამ ალექსიძემ და სოფო ცერცვაძემ მოიპოვეს.



ისინი გეგმავენ, რომ მეორედი ქაღალდის გამოყენებით დაამზადონ მისალოცი ბარათები. გადამუშავებულ ქაღალდში მოთავსებული იქნება სხვადასხვა მცენარის თესლები.  გარემოში მოხვედრილი მისალოცი ბარათიდან ახალი მცენარე აღმოცენდება.

III საპრიზო ადგილი ხიდისთავის საჯარო სკოლას ერგო, რომლებსაც დაგეგმილი აქვთ ეკო თოჯინების დამზადება ტექსტილის ნარჩენით.

მაიკო გელენიძე და ლიკა დავითაშვილი წარმოდგენების გამართვას პირველ ეტაპზე შიდა ქართლის საბავშო-ბაგა ბაღებში და დაწყებითი სკოლის მოსწავლეებისათვის გეგმავენ. ხიდისთავის სკოლას სურს ქართული ზღაპრების პოპულარიზაცია თოჯინების თეატრით.



ჟიურიმ ასევე გამოავლინა საუკეთესო პრეზენტატორი, გორის კერძო სკოლა ,,ეისის'' მოსწავლე დავით ლომიძე. რომლის იდეაც იყო პოლიეთილენის პარკებისგან საწვიმარი სამოსის შექმნა.

იდეათონში წარდგენილი ბიზნესიდეის თემატური მიმართულებები იყო:

• ნარჩენების მართვა;
• კლიმატის ცვლილება;
• განახლებადი ენერგიები;
• კლიმატგონივრული ტექნოლოგიები სოფლის მეურნეობაში;
• NEET ახალგაზრდების გაძლიერება;
• ახალგაზრდების არაფორმალური განათლება;
• ახალგაზრდების დასაქმება.

იდეათონი ორგანიზებული იყო, ევროკავშირის მხარდაჭერილი პროექტის „EU4Youth: სოციალური მეწარმეობის ეკოსისტემის განვითარება (SEED) მწვანე ზრდისთვის საზღვრისპირა რეგიონებში“ ფარგლებში, რომელსაც ახორციელებს ორგანიზაცია CENN- ი.
Print Email
FaceBook Twitter

Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад.
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government.