Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
რა ბედი ელის ხაშურში ორ მილიონერს დეოლიგარქიზაციის კანონის მიღებით
საქართველოს ხელისუფლებამ კანონი დეოლიგარქიზაციის შესახებ ვენეციის
კომისიაში გაგზავნა.
ამ კანონის მიღების შემთხვევაში, პირი ოლიგარქად მიიჩნევა: თუ ის პოლიტიკურ ცხოვრებაში მონაწილეობს; მედიაზე აქვს მნიშვნელოვანი გავლენა; დომინანტური მდგომარეობა ბაზარზე; როცა პირის სარგებლობაშია საარსებო მინიმუმთან შედარებით მილიონჯერ მეტი ოდენობის თანხა.
ამ კრიტერიუმების საფუძველზე ხაშურში, პარლამენტარი ზაალ დუგლაძე და საკრებულოს თავმჯდომარის მოადგილე ლევან გამრეკელი ოლიგარქებად ჩაითვლებიან.
მათი შემოსავლები იმაზე მეტია, ვიდრე საარსებო მინიმუმი, თანაც მილიონჯერ; ასევე მონაწილეობენ პოლიტიკურ ცხოვრებაში; მედიაში აქვთ მნიშვნელოვანი გავლენა და ხაშურის ,,ბაზარზე'' დომინანტურ პოზიციას იკავებენ.
ერთია მეღვინე, მეორე ჯართის ჩამბარებელი კომპანიის მეპატრონე.
რაც შეეხება კანონპროექტს, უკრაინული მოდელის მიხედვით, პირი ოლიგარქად მაშინაც ჩაითვლება, თუ ის ამ ოთხიდან სამს აკმაყოფილებს.
პარლამენტს შეეძლება გამოითხოვოს ყველა საჭირო ინფორმაცია სახელმწიფო უწყებებიდან. ის იქნება საჯარო.
შედგება "ოლიგარქთა რეესტრი", რომელიც საჯარო იქნება და ყველა ინფორმაცია იქ მოიყრის თავს.
თუ პირი ოლიგარქად ცნეს, მას აეკრძალება:
პოლიტიკური პარტიების მხარდასაჭერად თავისი სახსრებიდან შემოწირულობების გაღება, სამუშაოს შესრულება, საქონლის, მომსახურების ან ნაღდი ფულის მიწოდება, დაკავშირებული პირების მეშვეობით ან/და ისეთი იურიდიული პირების მეშვეობით, სადაც ის საბოლოო ბენეფიციარია, სამუშაოს შესრულება, საქონლის ან მომსახურების მიწოდება; აგრეთვე საქართველოს საარჩევნო კოდექსის შესაბამისად კანდიდატების საარჩევნო ფონდში (გარდა თავისი საარჩევნო ფონდისა) შემოწირულობების გაღება და საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას პოლიტიკური პარტიების დაფინანსება; ფართომასშტაბიანი ობიექტების პრივატიზაციის პროცესში იყოს მყიდველი (მყიდველის ბენეფიციარი); ნებისმიერი პოლიტიკური კამპანიის დაფინანსება, პოლიტიკური მოთხოვნების მქონე შეკრებების ან დემონსტრაციების გამართვა.
ამ კანონის მიღების შემთხვევაში, პირი ოლიგარქად მიიჩნევა: თუ ის პოლიტიკურ ცხოვრებაში მონაწილეობს; მედიაზე აქვს მნიშვნელოვანი გავლენა; დომინანტური მდგომარეობა ბაზარზე; როცა პირის სარგებლობაშია საარსებო მინიმუმთან შედარებით მილიონჯერ მეტი ოდენობის თანხა.
ამ კრიტერიუმების საფუძველზე ხაშურში, პარლამენტარი ზაალ დუგლაძე და საკრებულოს თავმჯდომარის მოადგილე ლევან გამრეკელი ოლიგარქებად ჩაითვლებიან.
მათი შემოსავლები იმაზე მეტია, ვიდრე საარსებო მინიმუმი, თანაც მილიონჯერ; ასევე მონაწილეობენ პოლიტიკურ ცხოვრებაში; მედიაში აქვთ მნიშვნელოვანი გავლენა და ხაშურის ,,ბაზარზე'' დომინანტურ პოზიციას იკავებენ.
ერთია მეღვინე, მეორე ჯართის ჩამბარებელი კომპანიის მეპატრონე.
რაც შეეხება კანონპროექტს, უკრაინული მოდელის მიხედვით, პირი ოლიგარქად მაშინაც ჩაითვლება, თუ ის ამ ოთხიდან სამს აკმაყოფილებს.
პარლამენტს შეეძლება გამოითხოვოს ყველა საჭირო ინფორმაცია სახელმწიფო უწყებებიდან. ის იქნება საჯარო.
შედგება "ოლიგარქთა რეესტრი", რომელიც საჯარო იქნება და ყველა ინფორმაცია იქ მოიყრის თავს.
თუ პირი ოლიგარქად ცნეს, მას აეკრძალება:
პოლიტიკური პარტიების მხარდასაჭერად თავისი სახსრებიდან შემოწირულობების გაღება, სამუშაოს შესრულება, საქონლის, მომსახურების ან ნაღდი ფულის მიწოდება, დაკავშირებული პირების მეშვეობით ან/და ისეთი იურიდიული პირების მეშვეობით, სადაც ის საბოლოო ბენეფიციარია, სამუშაოს შესრულება, საქონლის ან მომსახურების მიწოდება; აგრეთვე საქართველოს საარჩევნო კოდექსის შესაბამისად კანდიდატების საარჩევნო ფონდში (გარდა თავისი საარჩევნო ფონდისა) შემოწირულობების გაღება და საარჩევნო პროცესის მიმდინარეობისას პოლიტიკური პარტიების დაფინანსება; ფართომასშტაბიანი ობიექტების პრივატიზაციის პროცესში იყოს მყიდველი (მყიდველის ბენეფიციარი); ნებისმიერი პოლიტიკური კამპანიის დაფინანსება, პოლიტიკური მოთხოვნების მქონე შეკრებების ან დემონსტრაციების გამართვა.
Æндæр æмæ æндæр
Ног хабæрттæ
Популярон ногдзинæдтæ
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |