Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
05:04 / 19.08.2022
Хъæуы астæу æввахсæй-æввахсмæ æппæт хъæуы
16:48 / 11.11.2022
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй Гудзаргоммæ
16:55 / 13.11.2022
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
23:29 / 20.11.2022
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
02:10 / 26.11.2022
Къæлиндар
ახალი ამბები
როგორ მოარგო კონკრეტულ ტრაქტორს ტენდერი კასპის მერიამ
კომპანია ,,ჯითიგრუპის“ წარმომადგენელი ჩივის, რომ კაპის მერიამ ტენდერი ერთ კონკრეტული მოდელის ტრაქტორს მოარგო. ეს მოდელია JCB 4CX , რასაც მათი აზრით, ადასტურებს ტენდერის შედეგიც და ფორმალურად ჩატარებული ბაზრის კვლევა.

ამ ტრაქტორის შესაძენად კასპის მერია 280 000 ლარს იხდის.

კომპანია ,,ჯითიგრუპის“ მიერ შეთავაზებული ტრაქტორი კი მერიამ დაიწუნა.

ასე მაგალითად, კასპის მერია ითხოვს, რომ ტრაქტორის ავზის მოცულობა უნდა იყოს 160 ლიტრი.

,,რატომ არანაკლებ 160 ლიტრი? რა საჭიროებიდან გამომდინარე დაადგინა შემსყიდველმა ეს მინიმალური მოცულობა. ცნობისთვის, ჩვენს მიერ ბაზრის კვლევაში შეთავაზებულ ექსკავატორ -დამტვირთველს აქვს 132 ლიტრი საწვავის ავზი.’’ - წერს კომპანია ჯითიგრუპის წარმომადგენელი.

გარდა ამისა, ჯითიგრუპის ექსკავატორი გაცილებით ეკონომიურია და ზუსტად იგივე დროში უნდა გახარჯოს 132 ლიტრი, რა დროც კონკურენტს ჭირდება 160 ლიტრის გასახარჯად.

ირკვევა ისიც, რომ მერიამ დაიწუნა ტრაქტორის სიგანე. ასე მაგალითად, მერია ითხოვდა, რომ ტრაქტრორის სიგანე უნდა ყოფილიყო 2,45 მ.

,,ჩვენს მიერ ბაზრის კვლევაში შეთავაზებულ ექსკავატორ - დამტვირთველს აქვს 2452 მმ. ანუ სხვაობა არის მხოლოდ 2 მმ. საიტერესოა, შემსყიდველის განმარტება თუ რატომ არის 2 მმ პრობლემატური?““ - კითხულობს კომპანია ჯითიგრუპის წარმომადგენელი.

საინტერესოა, ტრაქტორის ციცხვის ამბავიც. ექსკავატორის ციცხვის ჩაწვდომის სიღრმე მოთხოვნილი იყო არანაკლებ 6 000 მმ. კომპანიის მიერ შეთავაზებულ ექსკავატორ -დამტვირთველს ეს მონაცემი აქვს 5881 მმ, ანუ 119 მმ ით ნაკლები.

,,რატომ არი 119 მმ ამდენად კრიტიკული კასპის მუნიციპალიტეტისათვის? რეალურად გაიზომა შერჩეული ექსკავატორ-დამტვირთველის ამოთხრის პარამეტრი, ან გაზომავს? იქნებ დამრგვალებული სახით გვთავაზობს ამ მონაცემს მწარმოებელი და მისი ჩაწვდომის სიღრმე არის მაგალითად 5950 მმ?’’

რაც შეეხება უკანა ციცხვის ჰორიზონტალურად გაწვდომის სიგრძეს, აქ მერიას მოთხოვნილი აქვს არანაკლებ 7 000მ.

,,ამ შემთხვევაში ჩვენი მონაცემია 6 965 მმ, ანუ 35 მმ-ით ნაკლები. აქაც საინტერესოა, თუ რატომაა 35 მმ მნიშვნელოვანი შემსყიდველისთვის. ამავე დროს პრაქტიკაში გაცილებით საჭირო მონაცემია ტვირთამწეობა მაქსიმალურ გაშლაზე, სადაც ჩვენ ექსკავატორ-დამტვირთველს მნიშვნელოვანი უპირატესობა აქვს. იქნებ ჯობდა ამ პარამეტრის მოთხოვნა, ვიდრე 35 მმ-ის გამო კონკურენციის შეზღუდვა?’’ - წერს ჯითიგრუპის წარმომადგენელი.

კომპანია ,,ჯითიგრუპი“ იმასაც აღნიშნავს, რომ მათ მიერ შეთავაზებული ტრაქტორი გაცილებით უკეთესია სხვა მხრივაც.

მაგალითად, მოთხოვნილია მინიმუმ 100 ცხ. ძალის მქონე ტრაქტორი, ხოლო ჯითგრუპის ტრაქტორს გააჩნია 110 ცხენის ძალა და ა.შ.

კასპის მერია პასუხობს, რომ ბაზარზე ოპერირებს რამდენიმე მიმწოდებელი, რომელიც მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში შეძლებენ დააკმაყოფილონ სატენდერო დოკუმენტაციით დაწესებული მოთხოვნები.

,,აღნიშნული წარმოადგენს სიცრუეს, რამდენადაც ამ ტექნიკური მონაცემების მხოლოდ ერთი მოდელი არსებობს ბაზარზე და შემსყიდველს ამ პირობების ჩამოყალიბებისას ბაზრის კვლევისაგან მიღებული სხვა მონაცემები არ გაუთვალისწინებია. მან მხოლოდ ერთ კონკრეტულ მომწოდებელს „მოარგო“ ეს პირობები, რითაც შეზღუდა კონკურენცია და დაარღვია შესყიდვების კანონმდებლობით განსაზღვრული ძირითადი პრინციპები.’’ - აღნიშნავს ,,ჯითიგრუპის““ იურისტი.

აღნიშნულ საჩივარს შესყიდვების სააგენტო იხილავს. გადაწყვეტილება ჯერ მიღებული არაა.
Print Email
FaceBook Twitter

Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад.
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government.