Статьятæ
"Æскъола куы фæдæн, раст йеуæд уыдис демократийы
,,Цы куы зæгъай, чи йæхи барæй ацыд, чи…
Земфирæ, Зинæ æмæ Изо уыцы рæстæджы райгуырдысты, кæд Бордзомæй
Гудзаргоммæ
Сæрды ам уæ бон нæ æсуыдзæн равзарат чи бынæттон
Турманты Валийайы хæдзар Суканатубаны хъæуы къуымтæй сæ рæсугъддæр
ახალი ამბები
კასპში 20 მ-იანი დროშის აღმართვაზე დავა მიმდინარეობს
კასპში 20 მ-იანი დროშის აღმართვაზე ტენდერი ჩავარდა. მერიამ ორ
კომპანიას დისკვალიფიკაცია მისცა. ტენდერში მხოლოდ ორი პრეტენდენტი
მონაწილეობდა.
მათ შორის ერთ-ერთია კომპანია ,,მაზი'', რომელმაც ყველაზე დაბალი ფასი მიუთითა. კომპანია ,,მაზი'' მერიას სთავაზობდა, რომ სამუშაოებისთვის მხოლოდ 19 ათასი ლარი დაუჯდებოდა. მერიამ 22 ათასი ლარი გამოყო.
რატომ დაიწუნა მერიამ ,,მაზის'' წინადადება?
როგორც დოკუმენტებშია აღნიშნული, ,,მაზი'' დროშის ბოძს სტამბოლიდან ჩამოიტანდა. დროშასაც თურქული კომპანია დაამზადება. რაც შეეხება საშენ მასალებს, ამის წარმოშობის ქვეყანა არ იყო მითითებული:
,,სატდენდერო პირობები თავიდანვე იგულისხმებოდა, რომ მხოლოდ მისაწოდებელ ინვენტარზე იყო სავალდებულო წარმოშობის ქვეყნის, მწარმოებელი კომპანიისა და მარკა/მოდელის მითითება. ხოლო ხარჯთაღრიცხვით გათვალისწინებული დანარჩენი პოზიციები ამას არ ითვალისწინებდა. რადგანაც ტენდერით განსაზღვრული მისაწოდებელი ინვენტარია მხოლოდ: სადროშე ბოძი (რომელზეც ჩვენ სამართლიანად მივუთითეთ თურქული მწარმოებელი: SAH ELEKTRİK İNSAAT CELIK TAAHHUT SAN. Ve TIC. A.S.) და დროშა (რომელზეც ასევე მივუთითეთ ქართული მწარმოებელი: , შპს ისტანბულ რეკლამ მარკეტ,), ხოლო ყველა დანარჩენი ეხებოდა საძირკვლის მოსამზადებელ და სამოტაჟო სამუშაოებს. ამიტომაც, თავიდანვე მოთხოვნის არარსებობის გამო, დანარჩენი ყველა პოზიცია ხარჯთაღრიცხვის დოკუმენტში დავტოვეთ ღიად.'' - აღნიშნავს ,,მაზის'' მწარმოებელი.
კომპანია კატეგორიულად არ ეთანხმება სატენდერო კომისიის მოსაზრებას, რაც დისკვალიფიკაციის საფუძვლადაა მითითებული:
,,მოგახსენებთ, რომ ეს პოზიციები (ქვაღორღი, ხე მასალა, არმატურა, ბეტონი) არის არა მისაწოდებელი ინვენტარი, წარმოადგენს მომსეხურების გაწევისას საჭირო სახარჯ მასალად, ანუ არ წარმოადგენს შესასყიდ საქონელს, არამედ აღნიშნული მასალა საჭიროა ბოძის საძირკვლის მოსამზადებლად და ბოძის დასამონტაჟებლად. სატენდერო კომისიამ, როგორც ჩანს არ გააცნობიერა, რომ მას ტექნიკური დოკუმენტაციის შერჩევა-შეფასებისას შეზღუდული აქვს დისკრეციული უფლებამოსილება და ის ვალდებულია, შეაფასოს, მხოლოდ ტექნიკური დოკუმენტაციის სატენდერო პირობებთან შესაბამისობა. ცალსახაა, რომ სატენდერო კომისიამ ვერ უზრუნველყო ადმინისტრაციულ წარმოებაში ფაქტობრივი გარემოებების გამოკვლევა-დადგენა-შეფასების უმნიშვნელოვანესი პროცედურულ სტადიის კვალიფიციური ჩატარება, რის შედეგადაც დაირღვა შესყიდვების ჩატარების კანონმდებლობით დადგენილი სტანდარტი და სრულად უსაფუძვლოდ, კანონსაწინააღმდეგო აქტით გამოაცხადა გამარჯვებული დისკვალიფიცირებულად.'' - აღნიშნულია ,,მაზის'' განცხადებაში.
მათ შორის ერთ-ერთია კომპანია ,,მაზი'', რომელმაც ყველაზე დაბალი ფასი მიუთითა. კომპანია ,,მაზი'' მერიას სთავაზობდა, რომ სამუშაოებისთვის მხოლოდ 19 ათასი ლარი დაუჯდებოდა. მერიამ 22 ათასი ლარი გამოყო.
რატომ დაიწუნა მერიამ ,,მაზის'' წინადადება?
როგორც დოკუმენტებშია აღნიშნული, ,,მაზი'' დროშის ბოძს სტამბოლიდან ჩამოიტანდა. დროშასაც თურქული კომპანია დაამზადება. რაც შეეხება საშენ მასალებს, ამის წარმოშობის ქვეყანა არ იყო მითითებული:
,,სატდენდერო პირობები თავიდანვე იგულისხმებოდა, რომ მხოლოდ მისაწოდებელ ინვენტარზე იყო სავალდებულო წარმოშობის ქვეყნის, მწარმოებელი კომპანიისა და მარკა/მოდელის მითითება. ხოლო ხარჯთაღრიცხვით გათვალისწინებული დანარჩენი პოზიციები ამას არ ითვალისწინებდა. რადგანაც ტენდერით განსაზღვრული მისაწოდებელი ინვენტარია მხოლოდ: სადროშე ბოძი (რომელზეც ჩვენ სამართლიანად მივუთითეთ თურქული მწარმოებელი: SAH ELEKTRİK İNSAAT CELIK TAAHHUT SAN. Ve TIC. A.S.) და დროშა (რომელზეც ასევე მივუთითეთ ქართული მწარმოებელი: , შპს ისტანბულ რეკლამ მარკეტ,), ხოლო ყველა დანარჩენი ეხებოდა საძირკვლის მოსამზადებელ და სამოტაჟო სამუშაოებს. ამიტომაც, თავიდანვე მოთხოვნის არარსებობის გამო, დანარჩენი ყველა პოზიცია ხარჯთაღრიცხვის დოკუმენტში დავტოვეთ ღიად.'' - აღნიშნავს ,,მაზის'' მწარმოებელი.
კომპანია კატეგორიულად არ ეთანხმება სატენდერო კომისიის მოსაზრებას, რაც დისკვალიფიკაციის საფუძვლადაა მითითებული:
,,მოგახსენებთ, რომ ეს პოზიციები (ქვაღორღი, ხე მასალა, არმატურა, ბეტონი) არის არა მისაწოდებელი ინვენტარი, წარმოადგენს მომსეხურების გაწევისას საჭირო სახარჯ მასალად, ანუ არ წარმოადგენს შესასყიდ საქონელს, არამედ აღნიშნული მასალა საჭიროა ბოძის საძირკვლის მოსამზადებლად და ბოძის დასამონტაჟებლად. სატენდერო კომისიამ, როგორც ჩანს არ გააცნობიერა, რომ მას ტექნიკური დოკუმენტაციის შერჩევა-შეფასებისას შეზღუდული აქვს დისკრეციული უფლებამოსილება და ის ვალდებულია, შეაფასოს, მხოლოდ ტექნიკური დოკუმენტაციის სატენდერო პირობებთან შესაბამისობა. ცალსახაა, რომ სატენდერო კომისიამ ვერ უზრუნველყო ადმინისტრაციულ წარმოებაში ფაქტობრივი გარემოებების გამოკვლევა-დადგენა-შეფასების უმნიშვნელოვანესი პროცედურულ სტადიის კვალიფიციური ჩატარება, რის შედეგადაც დაირღვა შესყიდვების ჩატარების კანონმდებლობით დადგენილი სტანდარტი და სრულად უსაფუძვლოდ, კანონსაწინააღმდეგო აქტით გამოაცხადა გამარჯვებული დისკვალიფიცირებულად.'' - აღნიშნულია ,,მაზის'' განცხადებაში.
Æндæр æмæ æндæр
Ног хабæрттæ
Популярон ногдзинæдтæ
Ацы фарсыл рапарахатгонд æрмæджытæ ирон æвзагмæ тæлмацгонд æрцыдысты Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты минис¬трады финансон æххуысæй. Уыдоны мидис æнæхъæнæй авторы бæрндзинад у æмæ ницæй тыххæй нæй гæнæн æркаст цæуой куыд Стыр Британийы æмæ Цæгат Ирландийы баиугонд паддзахады фæсарæйнаг хъуыддæгты министрады æмæ, иумæйагæй, баиугонд паддзахады хицауады, позицийы равдыстдзинад. |
Materials published on this web-site are translated into Ossetian language with financial support of Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. Their content is the sole responsibility of the author and can under no circumstances be regarded as reflecting the position of the Foreign Commonwealth Office of the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland or more generally that of the United Kingdom Government. |