Шида Картлийы Информацион Центр
Новости
На школьном балконе в селе Кодавардисубани по утрам стоят и глядят
на дорогу трое детей.
"Почти все сбережения и доход, что у нас были, мы потратили в
течение этого одного года.
Село Земо-Ормоци находится в том месте ущелья Таны, где две реки –
Баланисхеви
Именно в то время, когда им больше всего нужна забота других,
некоторые из них одиноки,
ახალი ამბები
გორი ტროლეიბუსებიდან ლურჯ ავტობუსებამდე
დღეიდან გორში მუნიციპალური ტრანსპორტი ამუშავდა. კორონავირუსის
პანდემიის გამო, მომხმარებლებისთვის მომსახურება დროებით უფასო
იქნება.
მუნიციპალური ტრანსპორტი ბოლოს 2007-2010 წლებში მუშაობდა, თუმცა კერძო კომპანიების წყალობით, ავტობუსებით მომსახურებაზე ქალაქის ხელმძღვანელობამ უარი განაცხადა, რადგან ავტოპარკის შენახვა ძვირი ჯდებოდა.
ამიტომ, თითქმის 10 წელია ქალაქში მუნიციპალური ტრანსპორტი არ ყოლია.
ოფიციალური მონაცემებით, გორში, ტროლეიბუსების ხაზი 1972 წელს გახსნეს. 1975 წელს მგზავრდა ნაკადი უკვე 6 მლნ 327 ათასს შეადგენდა. მგზავრობის ფასი 10 თეთრი იყო.
ტროლეიბუსების პარკი მცირედით ახლდებოდა. 1972 წლის შემდეგ არსებულ ავტოპარკს სამი ახალი ტროლეიბუსი ჯერ 1984 წელს, შემდეგ 1990 წელს 2 ახალიც დაემატა.
2010 წელს ტროლეიბუსები მოულოდნელად გააქრეს და ხაზები ჩამოხსნეს. ხაზის სიგრძე, 2010 წლისთვის 39 კმ-ზე მეტი იყო.
,,ჩვენთვის საკმაოდ მტკივნეული იყო ტროლეიბუსების, როგორც გადაადგილების ყველაზე იაფი საშუალების ექსპლოატაციიდან ამოღება, მაგრამ ვინაიდან მუნიციპალიტეტს არ გააჩნდა შპს ტროლეიბუსის ბაზის განახლების საშუალება, ვფიქრობთ, რომ მაინც სწორი გადაწყვეტილება იქნა მიღებული. ტროლეიბუსების პარკი და არსებული ელექტროხაზები იმდენად გაცვეთილი იყო, რომ ხშირი იყო ავარიები, რის გამოც გადაადგილება მგზავრებისათვის არც თუ უსაფრთხო იყო. ამასთან ერთად წარმოება ფაქტიურად წაგებაზე მუშაობდა და მალე შესაძლოა გაკოტრების წინაშე აღმოვჩენილიყავით, რაც გაართულებდა ვითარებას. ამჯერად ჩვენი ამოცანაა აუქციონიდან მიღებული შემოსავალი მივმართოთ ახალი ალტერნატიული ტრანსპორტის მოძიებისაკენ, რომელიც სოციალურად დაუცველი მოსახლეობისთვის უწინდებურად ხელმისაწვდომი იქნება'' - აცხადებდნენ მაშინ გამგეობაში.
2004 წელს შიდა ქართლის გუბერნატორმა მიხეილ ქარელმა და გამგებელმა სოსო მუმლაძემ ჰოლანდიიდან 8 ავტობუსი ჩამოიყვანეს.
2007 წელს თბილისის მერმა გიგი უგულავამ გორს 8 ჰოლანდიური ავტობუსი და 2 ნაგვის მანქანა გადასცა. ავტობუსების პრეზენტაციას, ძირითადად, გამგეობის თანამშრომლები და გორის უნივერსიტეტის ლექტორ-მასწავლებლები ესწრებოდნენ. ისინი კმაყოფილებას გამოთქვამდნენ ახალი ავტობუსების ჩამოყვანის გამო. ეს ტრანსპორტი ქალაქში 20 თეთრად დადიოდა.
ჰოლანდიური ავტობუსები შპს ,,გორი-ავტოტრანსმა" ჩაიბარა. გუბერნატორი ამბობდა, რომ 2004 წელს ჰოლანდიიდან ჩამოყვანილი დიდი ავტობუსები სოფლებში ივლიდნენ. ,,იმ სერვისს რასაც დღევანელი ,,ატეკა" სთავაზობს მოსახლეობას, ვერ ვუწოდებთ სამართლიანს. მგზავრობის ფასები გაბერილია. 2004 წელს ჩამოყვანილი დიდი ავტობუსები მომგებიანი სწორედ სოფლებში იქნება. ამიტომ ისინი, ძირითადად, სოფლებში ივლის", - განგვიცხადა მაშინ გუბერნატორმა.
ფოტოზე: ყვითელი ავტობუსების პრეზენტაცია, 2007 წელი, გორი
ყოფილი ,,ატეკის'' წარმომადგენლებმა სოფლებში თავიანთ მიკროავტობუსებზე მგზავრობის ფასს 50 თეთრიდან 30 თეთრამდე დაუკლეს, ჰოლანდიურ ავტობუსებს მგზავრები მოაკლდა. ჰოლანდიური ავტობუსით მგზავრობა 50 თეთრი ღირდა. გარდა ამისა, ,,ატეკას'' მემკვიდრეებმა სოფლებში მოძრაობის განრიგიც იმ დროს დაამთხვიეს, როდესაც მუნიციპალური ტრანსპორტი სოფლებში მოძრაობდა.
2021 წლის 8 თებერვლიდან გორში ლურჯი ავტობუსები მოძრაობს. მუნიციპალური განვითარების ფონდმა, გრანტის სახით გორს 30 ავტობუსი გადასცა. ლურჯი ავტობუსები ძირითადად ქალაქის ტერიტორიაზე ივლის. კერძო კომპანიების წარმომადგენლებმა თავიანთი ხაზები გააუქმეს. მათი სამოქმედო არეალი ძირითადად სოფლად დარჩა.
გამეორდება თუ არა მსგავსი ტენდენცია, რაც 2009-2010 წლებში კერძო კომპანიებმა განახორციელეს? ამას დრო გვიჩნებს.
მუნიციპალური ტრანსპორტი ბოლოს 2007-2010 წლებში მუშაობდა, თუმცა კერძო კომპანიების წყალობით, ავტობუსებით მომსახურებაზე ქალაქის ხელმძღვანელობამ უარი განაცხადა, რადგან ავტოპარკის შენახვა ძვირი ჯდებოდა.
ამიტომ, თითქმის 10 წელია ქალაქში მუნიციპალური ტრანსპორტი არ ყოლია.
ქრონოლოგია: ტროლეიბუსებიდან ყვითელ
ავტობუსებამდე
ფოტოზე: გორი, 2003 წელი
ფოტოზე: გორი, 2003 წელი
ოფიციალური მონაცემებით, გორში, ტროლეიბუსების ხაზი 1972 წელს გახსნეს. 1975 წელს მგზავრდა ნაკადი უკვე 6 მლნ 327 ათასს შეადგენდა. მგზავრობის ფასი 10 თეთრი იყო.
ტროლეიბუსების პარკი მცირედით ახლდებოდა. 1972 წლის შემდეგ არსებულ ავტოპარკს სამი ახალი ტროლეიბუსი ჯერ 1984 წელს, შემდეგ 1990 წელს 2 ახალიც დაემატა.
2010 წელს ტროლეიბუსები მოულოდნელად გააქრეს და ხაზები ჩამოხსნეს. ხაზის სიგრძე, 2010 წლისთვის 39 კმ-ზე მეტი იყო.
,,ჩვენთვის საკმაოდ მტკივნეული იყო ტროლეიბუსების, როგორც გადაადგილების ყველაზე იაფი საშუალების ექსპლოატაციიდან ამოღება, მაგრამ ვინაიდან მუნიციპალიტეტს არ გააჩნდა შპს ტროლეიბუსის ბაზის განახლების საშუალება, ვფიქრობთ, რომ მაინც სწორი გადაწყვეტილება იქნა მიღებული. ტროლეიბუსების პარკი და არსებული ელექტროხაზები იმდენად გაცვეთილი იყო, რომ ხშირი იყო ავარიები, რის გამოც გადაადგილება მგზავრებისათვის არც თუ უსაფრთხო იყო. ამასთან ერთად წარმოება ფაქტიურად წაგებაზე მუშაობდა და მალე შესაძლოა გაკოტრების წინაშე აღმოვჩენილიყავით, რაც გაართულებდა ვითარებას. ამჯერად ჩვენი ამოცანაა აუქციონიდან მიღებული შემოსავალი მივმართოთ ახალი ალტერნატიული ტრანსპორტის მოძიებისაკენ, რომელიც სოციალურად დაუცველი მოსახლეობისთვის უწინდებურად ხელმისაწვდომი იქნება'' - აცხადებდნენ მაშინ გამგეობაში.
ყვითელი ავტობუსებიდან ლურჯ
ავტობუსებამდე
ფოტოზე:
გორი,
2007 წელი
2004 წელს შიდა ქართლის გუბერნატორმა მიხეილ ქარელმა და გამგებელმა სოსო მუმლაძემ ჰოლანდიიდან 8 ავტობუსი ჩამოიყვანეს.
2007 წელს თბილისის მერმა გიგი უგულავამ გორს 8 ჰოლანდიური ავტობუსი და 2 ნაგვის მანქანა გადასცა. ავტობუსების პრეზენტაციას, ძირითადად, გამგეობის თანამშრომლები და გორის უნივერსიტეტის ლექტორ-მასწავლებლები ესწრებოდნენ. ისინი კმაყოფილებას გამოთქვამდნენ ახალი ავტობუსების ჩამოყვანის გამო. ეს ტრანსპორტი ქალაქში 20 თეთრად დადიოდა.
ჰოლანდიური ავტობუსები შპს ,,გორი-ავტოტრანსმა" ჩაიბარა. გუბერნატორი ამბობდა, რომ 2004 წელს ჰოლანდიიდან ჩამოყვანილი დიდი ავტობუსები სოფლებში ივლიდნენ. ,,იმ სერვისს რასაც დღევანელი ,,ატეკა" სთავაზობს მოსახლეობას, ვერ ვუწოდებთ სამართლიანს. მგზავრობის ფასები გაბერილია. 2004 წელს ჩამოყვანილი დიდი ავტობუსები მომგებიანი სწორედ სოფლებში იქნება. ამიტომ ისინი, ძირითადად, სოფლებში ივლის", - განგვიცხადა მაშინ გუბერნატორმა.
ფოტოზე: ყვითელი ავტობუსების პრეზენტაცია, 2007 წელი, გორი
ყოფილი ,,ატეკის'' წარმომადგენლებმა სოფლებში თავიანთ მიკროავტობუსებზე მგზავრობის ფასს 50 თეთრიდან 30 თეთრამდე დაუკლეს, ჰოლანდიურ ავტობუსებს მგზავრები მოაკლდა. ჰოლანდიური ავტობუსით მგზავრობა 50 თეთრი ღირდა. გარდა ამისა, ,,ატეკას'' მემკვიდრეებმა სოფლებში მოძრაობის განრიგიც იმ დროს დაამთხვიეს, როდესაც მუნიციპალური ტრანსპორტი სოფლებში მოძრაობდა.
რა
მოხდება დღეის შემდეგ?
ფოტოზე: ლურჯი ავტობუსი, გორი, 2021 წელი
ფოტოზე: ლურჯი ავტობუსი, გორი, 2021 წელი
2021 წლის 8 თებერვლიდან გორში ლურჯი ავტობუსები მოძრაობს. მუნიციპალური განვითარების ფონდმა, გრანტის სახით გორს 30 ავტობუსი გადასცა. ლურჯი ავტობუსები ძირითადად ქალაქის ტერიტორიაზე ივლის. კერძო კომპანიების წარმომადგენლებმა თავიანთი ხაზები გააუქმეს. მათი სამოქმედო არეალი ძირითადად სოფლად დარჩა.
გამეორდება თუ არა მსგავსი ტენდენცია, რაც 2009-2010 წლებში კერძო კომპანიებმა განახორციელეს? ამას დრო გვიჩნებს.
Другие новости
Новости
17:23 / 20.04.2023
Грузинские достопримечательности и наслаждение грузинской кухней в ресторане Bread&Wine /R/
Грузия - это страна с богатой культурой и наследием,
04:53 / 18.11.2021
Когда хронический пациент просит сделать прививку…
В селе Хидистави две недели назад одновременно заразилось
13:48 / 13.11.2021
Гиви Абалаки – 86-летний фермер из Горийского муниципалитета
"Поэтому я так настроен, я ещё много дел сделаю", - добавил наш
хозяин.
14:43 / 11.11.2021
Горджи – ешь, не останавливаясь
Несмотря на то, что уже два года в мире свирепствует пандемия, на
горийском
популярные новости
Кошкеби – село в Горийском муниципалитете, населенное этническими осетинами
"Я здесь родился и вырос, никуда не уезжал, однако у меня нет
гражданства Грузии,
Ткемлована – село, переоформленное по конкордату
Господин Мурад вернулся во двор. Достал сигарету, прикурил и
глубоко затянулся.
Чанчаха
"Я и снов здесь не вижу … в снах я там, где родилась, и где сделала
первые шаги, в Грузии.
Русские военные отметили в лесу т.н. границу красной краской
"Эти отметки мы обнаружили в лесном массиве, расположенном между
оккупированным Лопани