Шида Картлийы Информацион Центр
Новости
На школьном балконе в селе Кодавардисубани по утрам стоят и глядят
на дорогу трое детей.
"Почти все сбережения и доход, что у нас были, мы потратили в
течение этого одного года.
Село Земо-Ормоци находится в том месте ущелья Таны, где две реки –
Баланисхеви
Именно в то время, когда им больше всего нужна забота других,
некоторые из них одиноки,
ახალი ამბები
გორის მერიის წინ ველობილიკზე პარკინგი მოაწყეს
გორის მერიის წინ არსებულ ველობილიკზე მერიის თანამშრომლებმა პარკინგი
მოაწყეს. ადგილობრივი ხელისუფლების მიერ განხორციელებული ღონისძიებები
კიდევ ერთხელ კრიტიკის ქვეშ მოექცა.
ქალაქ გორისთვის ევროკავშირის მიერ გამოყოფილი ფინანსური მხარდაჭერიდან გარკვეული თანხა ველობილიკებისთვის გაითვალისწინეს, თუმცა ქალაქის მერიამ ველობილიკები ისეთ ადგილებზე მოაწყო, სადაც ველოტრანსპორტით გადაადგილება შეულებელია.
ჩვენ ხელთ გვაქვს დოკუმენტი, რომლითაც კომპანია ,,სითი საქართველო'' მერიას ველობილიკების მოსაწყობად რეკომენდაციებს სთავაზობდა. ექსპერტების შეფასებით, მერიას მეტი ყურადღება სანაპიროებისთვის უნდა დაეთმო:
,,ველობილიკების მოწყობა მდინარის სანაპიროზე გორის ერთ-ერთი სიმდიდრე, რაც შეიძლება კიდევ ერთი წამახალისებელი ფაქტორი გახდეს ველობილიკების დაგეგმვისთვის, მისი მდინარეთა სიუხვეა. შესაძლებელია მდინარეების სანაპიროების ისე დაგეგმვა, რომ მას მიუყვებოდეს ველო/საფეხმავლო ბილიკები გამწვანების ზოლთან ერთად. შედეგად ქვეითსაც და ველომომხმარებელსაც შეეძლება გადაადგილება გამწვანებულ ტერიტორიაზე.'' - აღნიშნულია ანგარიშში.
ექსპერტების შეფასებით, მდინარესთან სიახლოვე უზრუნველყოფს კარგ განიავებას, ხოლო გამწვანებული ზოლი კარგ საჩრდილობელს.
,,არამოტორიზებული ტრანსპორტის წახალისება პირდაპირ კავშირშია ემისიების შემცირებასთან, რომელიც ქალაქს მერების შეთანხმებით და ასოცირების შეთანხმებით აქვს ნაკისრი. ის ასევე კავშირშია დოკუმენტის სხვა ნაწილებში აღნიშნულ გეგმარებით მიზნებთან და კონცეფციებთან. ამასთან, ველობილიკების დაგეგმვისას, გასათვალისწინებელია:
- ველობილიკები ქალაქში უნდა დაიგეგმოს ისე, რომ ისინი იყოს ველოსიპედისტის მოთხოვნებზე მორგებული სხვა სახის ტრანსპორტისაგან დამოუკიდებლად.
- ველოსიპედის ქსელი უნდა იყოს უწყვეტი და უნდა აკავშირებდეს მიზიდულობის ცენტრებს (უმაღლესი და პროფესიული სასწავლო დაწესებულებები, სკოლები, ბაღები, პარკები, ტურისტული მიზიდულობის ცენტრები და ა.შ.)
- ველობილიკი უნდა იყოს პრაქტიკული გამოყენების. ის უნდა დაიგეგმოს ისე, რომ მორგებული იყოს იმ გადაადგილებების მოთხოვნებზე, რაც ქალაქში არსებობს.
- მსოფლიოს საუკეთესო პრაქტიკის მიხედვით, სასურველია ველობილიკი იყოს გამოყოფილი სხვა სატრანსპორტო საშუალებებისაგან კონსტრუქციულად ან შესაბამისი საგზაო ნიშნებითა და საგზაო მონიშვნით. თუმცა ნაკლები ფინანსური რესურსების პირობებში შესაძლებელია ე.წ. შერეული მარშრუტების დაგეგმვა, სადაც სიჩქარეთა შორის სხვაობა ველოსიპედისტსა და სხვა სატრანსპორტო საშუალებას შორის საგანგაშოდ დიდი არაა. მაგალითად იმ ქუჩებზე, სადაც სიჩქარის შეზღუდვა 30-40 კმ/სთ-ა, შესაძლებელია შერეული სარგებლობის ველობილიკების დაგეგმვა.
- ველობილიკები უნდა იყოს უსაფრთხო მომხმარებლებისათვის. მისი გეგმარება აუცილებლად უნდა მოხდეს დარგის სპეციალისტების მეშვეობით, რათა თავიდან ავიცილოთ მომავალში მისი მოკლე პერიოდში ამორტიზება ან ფუნქციის დაკარგვა. შესაბამისად არამიზანშეწონილი და გაუმართლებელი ხარჯვა საბიუჯეტო თუ სხვა ფინანსებისა.''
ეს დოკუმენტი შედგენილია 2018 წელს, ხოლო გორში ველობილიკები 2020 წლის დეკემბერში მოაწყეს, მაშინ როდესაც, წლის ბოლომდე, მერიას თანხა უნდა აეთვისებინა.
ქალაქ გორისთვის ევროკავშირის მიერ გამოყოფილი ფინანსური მხარდაჭერიდან გარკვეული თანხა ველობილიკებისთვის გაითვალისწინეს, თუმცა ქალაქის მერიამ ველობილიკები ისეთ ადგილებზე მოაწყო, სადაც ველოტრანსპორტით გადაადგილება შეულებელია.
ჩვენ ხელთ გვაქვს დოკუმენტი, რომლითაც კომპანია ,,სითი საქართველო'' მერიას ველობილიკების მოსაწყობად რეკომენდაციებს სთავაზობდა. ექსპერტების შეფასებით, მერიას მეტი ყურადღება სანაპიროებისთვის უნდა დაეთმო:
,,ველობილიკების მოწყობა მდინარის სანაპიროზე გორის ერთ-ერთი სიმდიდრე, რაც შეიძლება კიდევ ერთი წამახალისებელი ფაქტორი გახდეს ველობილიკების დაგეგმვისთვის, მისი მდინარეთა სიუხვეა. შესაძლებელია მდინარეების სანაპიროების ისე დაგეგმვა, რომ მას მიუყვებოდეს ველო/საფეხმავლო ბილიკები გამწვანების ზოლთან ერთად. შედეგად ქვეითსაც და ველომომხმარებელსაც შეეძლება გადაადგილება გამწვანებულ ტერიტორიაზე.'' - აღნიშნულია ანგარიშში.
ექსპერტების შეფასებით, მდინარესთან სიახლოვე უზრუნველყოფს კარგ განიავებას, ხოლო გამწვანებული ზოლი კარგ საჩრდილობელს.
,,არამოტორიზებული ტრანსპორტის წახალისება პირდაპირ კავშირშია ემისიების შემცირებასთან, რომელიც ქალაქს მერების შეთანხმებით და ასოცირების შეთანხმებით აქვს ნაკისრი. ის ასევე კავშირშია დოკუმენტის სხვა ნაწილებში აღნიშნულ გეგმარებით მიზნებთან და კონცეფციებთან. ამასთან, ველობილიკების დაგეგმვისას, გასათვალისწინებელია:
- ველობილიკები ქალაქში უნდა დაიგეგმოს ისე, რომ ისინი იყოს ველოსიპედისტის მოთხოვნებზე მორგებული სხვა სახის ტრანსპორტისაგან დამოუკიდებლად.
- ველოსიპედის ქსელი უნდა იყოს უწყვეტი და უნდა აკავშირებდეს მიზიდულობის ცენტრებს (უმაღლესი და პროფესიული სასწავლო დაწესებულებები, სკოლები, ბაღები, პარკები, ტურისტული მიზიდულობის ცენტრები და ა.შ.)
- ველობილიკი უნდა იყოს პრაქტიკული გამოყენების. ის უნდა დაიგეგმოს ისე, რომ მორგებული იყოს იმ გადაადგილებების მოთხოვნებზე, რაც ქალაქში არსებობს.
- მსოფლიოს საუკეთესო პრაქტიკის მიხედვით, სასურველია ველობილიკი იყოს გამოყოფილი სხვა სატრანსპორტო საშუალებებისაგან კონსტრუქციულად ან შესაბამისი საგზაო ნიშნებითა და საგზაო მონიშვნით. თუმცა ნაკლები ფინანსური რესურსების პირობებში შესაძლებელია ე.წ. შერეული მარშრუტების დაგეგმვა, სადაც სიჩქარეთა შორის სხვაობა ველოსიპედისტსა და სხვა სატრანსპორტო საშუალებას შორის საგანგაშოდ დიდი არაა. მაგალითად იმ ქუჩებზე, სადაც სიჩქარის შეზღუდვა 30-40 კმ/სთ-ა, შესაძლებელია შერეული სარგებლობის ველობილიკების დაგეგმვა.
- ველობილიკები უნდა იყოს უსაფრთხო მომხმარებლებისათვის. მისი გეგმარება აუცილებლად უნდა მოხდეს დარგის სპეციალისტების მეშვეობით, რათა თავიდან ავიცილოთ მომავალში მისი მოკლე პერიოდში ამორტიზება ან ფუნქციის დაკარგვა. შესაბამისად არამიზანშეწონილი და გაუმართლებელი ხარჯვა საბიუჯეტო თუ სხვა ფინანსებისა.''
ეს დოკუმენტი შედგენილია 2018 წელს, ხოლო გორში ველობილიკები 2020 წლის დეკემბერში მოაწყეს, მაშინ როდესაც, წლის ბოლომდე, მერიას თანხა უნდა აეთვისებინა.
Другие новости
Новости
17:23 / 20.04.2023
Грузинские достопримечательности и наслаждение грузинской кухней в ресторане Bread&Wine /R/
Грузия - это страна с богатой культурой и наследием,
04:53 / 18.11.2021
Когда хронический пациент просит сделать прививку…
В селе Хидистави две недели назад одновременно заразилось
13:48 / 13.11.2021
Гиви Абалаки – 86-летний фермер из Горийского муниципалитета
"Поэтому я так настроен, я ещё много дел сделаю", - добавил наш
хозяин.
14:43 / 11.11.2021
Горджи – ешь, не останавливаясь
Несмотря на то, что уже два года в мире свирепствует пандемия, на
горийском
популярные новости
Кошкеби – село в Горийском муниципалитете, населенное этническими осетинами
"Я здесь родился и вырос, никуда не уезжал, однако у меня нет
гражданства Грузии,
Ткемлована – село, переоформленное по конкордату
Господин Мурад вернулся во двор. Достал сигарету, прикурил и
глубоко затянулся.
Чанчаха
"Я и снов здесь не вижу … в снах я там, где родилась, и где сделала
первые шаги, в Грузии.
Русские военные отметили в лесу т.н. границу красной краской
"Эти отметки мы обнаружили в лесном массиве, расположенном между
оккупированным Лопани