ამის შესახებ იმ სხდომის ოქმშია საუბარი, რომელიც ქალაქის განაშენიანების გეგმაზე მუშაობის დროს, სამუშაო ჯგუფის წევრებმა შეადგინეს.
ქალაქის განაშენიანების გეგმა 2019-2020 წლებში შეადგინეს. კომისიის წევრებმა კონსულტაციები თავდაპირველად გორის კეთილმოწყობის სააგენტოს დირექტორთან გაიარეს. შემდეგ კი ეკონომიკის სამსახურთან. მათ გენგეგმის პროექტი გააცნეს და სასაფლოს საკითხზე იმსჯელეს.
შეხვედრისას გაჟღერდა ინფორმაცია იმის თაობაზე, რომ დროთა განმავლობაში პოლიგონის ტერიტორიაზე სასაფლაოს არეალი გავრცელდება, რადგან ყოველწლიურად იზრდება გორის სასაფლაოსთვის საჭირო ფართი.
უფრო მეტიც, სასაფლაოს ამჯერად მხოლოდ 130 მ აშორებს იმ
წყალშემკრებ სისტემასთან, რომლითაც კვერნაკის დასახლებაში
მცხოვრებლებს წყალი მიეწოდებათ. ამიტომ, მნიშნელოვანია სასმელი წყლის
სათავე ნაგებობის მიმართულებით შეწყდეს სასაფლაოსთვის მიწების
გამოყოფა.
სხდომის ოქმის მიხედვით, განიხილეს სასაფლაოს გაფართოების კონცეფცია,
რომლის ფარგლებში უნდა შეფასებულიყო სასაფლაოს განვითარების რეალური
შესაძლებლობა, რათა მოხდეს შესაბამისი ტერიტორიის შერჩევა. სახელმწიფო
სტრუქტურებთან შეხვედრისას გამოიკვეთა რამდენიმე მოსაზრება თუ როგორ
შეიძლება მოხდეს სასაფლაო ტერიტორიის განვითარება, მათ შორის, ხომ არ
არის უმჯობესი მოიძებნოს ალტერნატიული ტერიტორიები სასაფლაოსთვის
ქალაქის თანაბარი გადანაწილების მიზნით. მიწისქვეშა წყლებიდან
გამომდინარე არსებული სასაფლაოს დასავლეთ ნაწილი განვითარების
შესაძლებლობას არ იძლება, სამხრეთი და ჩრდილო ნაწილები პრობლემურია
გეოლოგიური თვალსაზრისით და ამის გამო შესაძლოა ისევ სასაფლაოს
გაფართოებაზე იყოს საუბარი. მერიის მიერ გამოგზავნილი არსებული ჩარჩოს
მიხედვით მოიაზრება გარკვეული მიწის რესურსი (3.2 ჰა) სამხრეთით,
ნუშის ბაღების მიმართულებით.
ეს საკითხი განიხილეს გორის მუნიციპალიტეტის მერიაშიც. ეკონომიკური
სამსახურის ქონების, ტრანსპორტისა და გარე რეკლამის რეგულირების
განყოფილებების; სივრცითი მოწყობისა და ინფრასტრუქტურის სამსახურის
სივრცითი მოწყობისა და არქიტექტურის განყოფილების და ა(ა)იპ გორის
მუნიციპალიტეტის სტრატეგიული განვითარების სააგენტოს წარმომადგენლების
პოზიცია ასეთია:
,,აღინიშნა, რომ სასაფლაოსთვის დამატებითი ტერიტორიის გამოყოფა
შესაძლებელია მხოლოდ მის უკანა ფერდობზე. სხვა შემთხვევაში ეს იქნება
უსამართლო ქმედება, რამეთუ არსებული სასაფლაოს მიმდებარე ტერიტორიის
ნაწილი იჯარით არის დატვირთული. ასევე, 30 ჰა კერძო ტერიტორიაზე ნუშის
ბაღებია გაშენებული. დაახლოებით 100 ჰა კი ასევე კერძო საკუთრებაში.
ყოველი ეს შეუძლებელს ხდის აქ სასაფლაოს განვითარებას. აღინიშნა, რომ
სასაფლაოს შევსების შემთხვევაში უნდა დაწესდეს გარკვეული სახის
შეზღუდვა, რაც არ გამოიწვევს მის გაზრდას. აუცილებელი არ არის
სასაფლაო ტერიტორიების ერთმანეთთან ბმა, უნდა მოხდეს სასაფლაოს ახალ
ტერიტორიაზე განთავსება'' - წერია დოკუმენტში.
და სად არის ეს ახალი ტერიტორია? კომისიის წევრები მივიდნენ იმ
დასკვნამდე, რომ სასაფლაო უნდა გავრცელდეს პოლიგონის ტერიტორიაზე:
ოქმში ვკითხულობთ:
,,სასროლეთის გადატანასთან დაკავშირებით მოთხოვნა უნდა დაფიქსირდეს
შიდა ქართლის გუბერნატორის მხრიდან. თავდაცვის სამინისტრო თანახმაა,
გარემოს დაცვის სამინისტროს თანხმობის შემთხვევაში, სასროლეთისთვის
ალტერნატიულ ტერიტორიად მოიაზროს ატენის ხეობა, ან სხვა ალტერნატიული
ტერიტორია გორის მუნიციპალიტეტთან შეთანხმების საფუძველზე. საუბარია
მხოლოდ სასროლეთის და არა ბაზის გადატანაზე, რომლის საფუძველი
სოციალური ფაქტორებია.'' - წერია ოქმში.
,,გორის მუნიციპალიტეტის მერიის ეკონომიკური სამსახურის ქონების,
ტრანსპორტისა და გარერეკლამის რეგულირების განყოფილებების; სივრცითი
მოწყობისა და ინფრასტრუქტურის სამსახურის სივრცითი მოწყობისა და
არქიტექტურის განყოფილების და ა(ა)იპ გორის მუნიციპალიტეტის
სტრატეგიული განვითარების სააგენტოს წარმომადგენლების პოზიცია
ასეთია:
,, სასროლეთის გადატანის სურვილი 2008 წლიდან აქტუალურია, რაზეც
თავდაცვის სამინისტროც აცხადებდა თანხმობას, თუმცა უშედეგოდ. ატენის
ხეობა მოიაზრება ერთ-ერთ ტურისტულ არეალად. სასროლეთის გადატანასთან
ერთად სასურველი იქნება მთლიანი ბაზის გადატანა.'' - ასეთი იყო გორის
მერიის პოზიცია 2021 წლამდე.