რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
" src=
"images/temp/2020/10/07/39c83bfdd2f7e43200aab9b301c5a99a.jpg"
border="0">კომპოზიტორმა და მუსიკის პედაგოგმა ნანა პავლიაშვილმა
პატარა პანდემიის რთული პერიოდი მოსწავლეებს შეუმსუბუქა და ონლაინ
გაკვეთილები მრავალფეროვანი და სახალისო გახადა. ამან იმდენად
გაამართლა, რომ ახალი სასწავლო წელი ამ მეთოდით განაახლა, ოღონდ
სტუდიაში.
როგორც პედაგოგი ამბობს, შემთხვევით ფუმფულა სათამაშო ნახა და ,,პიკო'' დაარქვა. ,,პიკო" მისი ონლაინ გაკვეთილების მეგზური გახდა.
" ონლაინ გაკვეთილების დროს, ვფიქრობდი, რა გამეკეთებინა. ჰო და ესეთი ვარიანტი მოვიფიქრე. ვიპოვე სათამაშო, დავარქვი პიკო და მე და პიკომ დავიწყეთ ონლაინ გაკვეთილები. მეტი ფანტაზია და მეტი მოფიქრება გჭირდება, რომ რაიმე გამოგივიდეს. ცოტა რთულია ასე შენთვითონ მოიფიქრო რამე ისე, რომ ბავშვს არ მობეზრდეს და თან სიმღერა დაიმახსოვროს. თავიდან პირველი გაკვეთილი პეპელაზე მქონდა თუ ბურთზე. ჯერ ვიფიქრე, რომ მხოლოდ სიმღერა მესწავლებინა. როდესაც ინსტრუმენტთან დავჯექი და მივიხედ მოვიხედე ძალიან ერთფეროვანი გარემო იყო. ამიტომ ავიღე ფერადი ფურცლები ამოვჭერი დავხატე ბავშვისათვის საინტერესო ფიგურები, მივაკარი პიანინოზე და თითქოს გავაფერადე გარემო. ბავშვებსაც მოეწონათ." - იხსენებს ნანა პავლიაშვილი.
ნანა პავლიაშვილი სიმღერას ჯერ ვიდეოს სახით წერდა, შემდეგ სოციალურ ქსელში შექმნილ ჯგუფში ტვირთავდა:
" როდესაც ბავშები ამ ვიდეოს უყურებდნენ და სიმღერას სწავლობდნენ, მშობლები მიგზავნიდნენ სურათებს, როგორ უყურებდნენ, რა რეაქცია ჰქონდათ. ჩართულები იყვნენ, საკმაოდ. არ მეგონა, თუ ასე ჩაერთობოდნენ და ძალიან მესიამოვნა. ახლა დავალებას რომ ვაძლევ და ვეუბნები, ამოჭერი ან დამიხატე, ძალიან უხარიათ."
პანდემია მისთვისაც დიდი გამოწვევა იყო. ამბობს, რომ რთულია დისტანციურად იმუშაო ბავშვთან, როდესაც საქმე მუსიკას და ხელოვნებას ეხება.
" ზოგადად, ბავშვთან რომ მუშაობ, ვინც მუშაობს, გამიგებს სწორად, თვალებში უნდა უყურო, სუნთქვა უნდა გესმოდეს. უნდა გრძნობდე ბავშვის რეაქციას, აურას, სულს. ასე, რა ვიცი, რთული იყო, სიმართლე გითხრათ. მაგრამ მაინც მიხარია, რომ თავი კარგად გავართვით"
რეპერტუარი ყველაზე მნიშვნელოვანი ნაწილია. ფიქრობს რომ თითოეული სიმღერა მორგებული უნდა იყოს ბავშვი ბუნებაზე და ხმის ტემბრზე. როდესაც ბავშვს ესმის ის, რასაც მღერის უფრო მეტად ვითარდება და იზრდება.
" მე ვფიქრობ ბავშვმა უნდა იმღეროს გასაგები სიმღერა და ისეთი სიმღერა, რომელიც რაღაცას დაუტოვებს შემდეგ. როდესაც სიმღერას ვარჩევ პეპლებზე, ვყვები, საიდან ჩდება პეპელა, ანუ როცა მასალას ვიღებ, ვცდილობ რომ ბავშურ ენაზე მოვუყვე რას მღერის.'' - ამბობს ნანა პავლიაშვილი.
ონლაინ გაკვეთილები მარტიდან დაიწყო და არდადეგებამდე გაგრძელდა. შემოდგომიდან გარკვეული რეკომენდაციების დაცვით, სასწავლო პროცესი სტუდიაში განახლდა.
მუსიკის პედაგოგი გორში, რომელიც ონლაინ გაკვეთილის მეთოდს ახლა სტუდიაში იყენებს
როგორც პედაგოგი ამბობს, შემთხვევით ფუმფულა სათამაშო ნახა და ,,პიკო'' დაარქვა. ,,პიკო" მისი ონლაინ გაკვეთილების მეგზური გახდა.
" ონლაინ გაკვეთილების დროს, ვფიქრობდი, რა გამეკეთებინა. ჰო და ესეთი ვარიანტი მოვიფიქრე. ვიპოვე სათამაშო, დავარქვი პიკო და მე და პიკომ დავიწყეთ ონლაინ გაკვეთილები. მეტი ფანტაზია და მეტი მოფიქრება გჭირდება, რომ რაიმე გამოგივიდეს. ცოტა რთულია ასე შენთვითონ მოიფიქრო რამე ისე, რომ ბავშვს არ მობეზრდეს და თან სიმღერა დაიმახსოვროს. თავიდან პირველი გაკვეთილი პეპელაზე მქონდა თუ ბურთზე. ჯერ ვიფიქრე, რომ მხოლოდ სიმღერა მესწავლებინა. როდესაც ინსტრუმენტთან დავჯექი და მივიხედ მოვიხედე ძალიან ერთფეროვანი გარემო იყო. ამიტომ ავიღე ფერადი ფურცლები ამოვჭერი დავხატე ბავშვისათვის საინტერესო ფიგურები, მივაკარი პიანინოზე და თითქოს გავაფერადე გარემო. ბავშვებსაც მოეწონათ." - იხსენებს ნანა პავლიაშვილი.
ნანა პავლიაშვილი სიმღერას ჯერ ვიდეოს სახით წერდა, შემდეგ სოციალურ ქსელში შექმნილ ჯგუფში ტვირთავდა:
" როდესაც ბავშები ამ ვიდეოს უყურებდნენ და სიმღერას სწავლობდნენ, მშობლები მიგზავნიდნენ სურათებს, როგორ უყურებდნენ, რა რეაქცია ჰქონდათ. ჩართულები იყვნენ, საკმაოდ. არ მეგონა, თუ ასე ჩაერთობოდნენ და ძალიან მესიამოვნა. ახლა დავალებას რომ ვაძლევ და ვეუბნები, ამოჭერი ან დამიხატე, ძალიან უხარიათ."
პანდემია მისთვისაც დიდი გამოწვევა იყო. ამბობს, რომ რთულია დისტანციურად იმუშაო ბავშვთან, როდესაც საქმე მუსიკას და ხელოვნებას ეხება.
" ზოგადად, ბავშვთან რომ მუშაობ, ვინც მუშაობს, გამიგებს სწორად, თვალებში უნდა უყურო, სუნთქვა უნდა გესმოდეს. უნდა გრძნობდე ბავშვის რეაქციას, აურას, სულს. ასე, რა ვიცი, რთული იყო, სიმართლე გითხრათ. მაგრამ მაინც მიხარია, რომ თავი კარგად გავართვით"
რეპერტუარი ყველაზე მნიშვნელოვანი ნაწილია. ფიქრობს რომ თითოეული სიმღერა მორგებული უნდა იყოს ბავშვი ბუნებაზე და ხმის ტემბრზე. როდესაც ბავშვს ესმის ის, რასაც მღერის უფრო მეტად ვითარდება და იზრდება.
" მე ვფიქრობ ბავშვმა უნდა იმღეროს გასაგები სიმღერა და ისეთი სიმღერა, რომელიც რაღაცას დაუტოვებს შემდეგ. როდესაც სიმღერას ვარჩევ პეპლებზე, ვყვები, საიდან ჩდება პეპელა, ანუ როცა მასალას ვიღებ, ვცდილობ რომ ბავშურ ენაზე მოვუყვე რას მღერის.'' - ამბობს ნანა პავლიაშვილი.
ონლაინ გაკვეთილები მარტიდან დაიწყო და არდადეგებამდე გაგრძელდა. შემოდგომიდან გარკვეული რეკომენდაციების დაცვით, სასწავლო პროცესი სტუდიაში განახლდა.
ამავე კატეგორიაში
ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაციის ცნობით, იმ შემთხვევაში, თუ საქართველოს პარლამენტი ახალი წევრების უფლებამოსილებას ცნობს,
24 ნოემბერი ქალთა მიმართ ძალადობის აღმოფხვრის საერთაშორისო დღეა.
დაიღუპა მამა-შვილი: 50 წლამდე ასაკის მამაკაცი და მისი ვაჟი
"შავ პარასკევს", 29 ნოემბერს, თიბისი ყველა მომხმარებელს
საჩივრის მიხედვით, ქარელის მერია არ ასრულებს შესყიდვების სააგენტოს მიერ გაცემულ რეკომენდაციებს.
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები