რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
თვითღირებულების დასაფარავად გორში ტრანსპორტის სააგენტოს 4-ჯერ მეტი მგზავრი სჭირდება
გორის ტრანსპორტის სააგენტოს, დღევანდელი მონაცემებით, ერთი მგზავრის
გადაყვანა 2,13 ლარი უჯდება, მაშინ, როდესაც ბილეთის ფასია 0.5
ლარი.
კომპანიის დირექტორი ზურაბ ჯირკველიშვილი განმარტავს, რომ აუცილებელია მგზავრთა რაოდენობა გაიზარდოს, ან მიუახლოვდეს იმ ნიშნულს, რომელიც უფასო მგზავრობის დროს იყო.
2021 წლის 10 მაისამდე, ლურჯი ავტობუსებით მგზავრობდა 5-6 ჯერ მეტი მგზავრი, ვიდრე ახლა. 2021 წლის 10 მაისის შემდეგ მგზავრობა ფასიანი გახდა.როგორც ზურაბ ჯირკველიშვილი განმარტავს, ბილეთის მყიდველთა რაოდენობა შეადგენს იმ მგზავრების 20-25%, რომლებიც უფასო მგზავრობის დროს სარგებლობდნენ.
,,იმ დროს, როცა მგზავრობა იყო უფასო, ადამიანთა ნაწილი ერთობოდა და დასეირნობდა ქალაქში"" - აღნიშნავს დირექტორი.
მისი განმარტებით, კომპანიის ხელმძღვანელობას თავიდან ჰქონდა იმის განცდა, რომ მგზავრები დაბრუნდებოდნენ ლურჯ ავტობუსებში. მაგრამ ეს მოლოდინი აღარ გამართლდა. ჯირკველიშვილის ინფორმაციით, ერთი მესამედი აღარ მგზავრობს.
ტრანსპორტის კომპანიისთვის გამოსავალი არის ის, რომ გააქტიურდეს მოსახლეობა.
,,ეს არ არის ისეთი თანხა, რომლის გადახდა გაუჭირდება მოსახლეობას. რადგან, როცა კერძო სექტორი მუშაობდა, ყველა იხდიდა მიკროავტობუსში. ყველა ვალდებული იყო გადაეხადა, თან მაშინ უფრო ძვირი იყო. საჭიროა მგზავრთა რაოდენობა გაიზარდოს 4-ჯერ." - აღნიშნავს ჯირკველიშვილი.
იმ შემთხვევაში, თუ მგზავრთა რაოდენობა არ გაიზრდება, კომპანიის დირექტორს იმედი აქვს, რომ დამატებითი თანხები რეკლამებიდან შევა.
გორში, ლურჯი ავტობუსები მერიამ ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკის დაფინანსებით იყიდა. ადგილობრივმა ხელისუფლებამ აიღო ვალდებულება, რომ გააუმჯობესოს მგზავრთა გადაყვანა.
,,ერთ-ერთი მთავარი მოთხოვნაა, რომ კომპანიები უნდა იყვნენ ორიენტირებული და ჩამოყალიბებული, როგორც ევროპული კომპანიები. ამიტომ, ამ ვალდებულებების შესრულება არაა მარტივი. 2020 წელს კომპანიაში სულ 2-3 კაცი მუშაობდა. იწერებოდა დებულებები, შრომის პირობები, მუშავდებოდა მოძრაობის გრაფიკები, ხელშეკრულებები. იყო ძალიან დაძაბული სამუშაო."" - აღნიშნავს ჯირკველიშვილი და უთითებს იმ გარემოებაზე, თუ რა რთულ პირობებში უწევს კომპანიას მუშაობა.
,,პირველ პერიოდში დაიწყო ტესტურ რეჟიმში მუშაობა. მგზავრობის გადასახადს არ ახდევინებდნენ. ეს ძალიან ცუდად დაგვიბრუნდა. ჩვენი მოქალაქეები შეეჩვივნენ უფასო მგზავრობას. ამან გვაფიქრებინა, რომ შეიქმნას კონტროლისა და დაჯარიმების სისტემა. ამას სჭირდებოდა, შესაბამისი აპარატის მოძიება და ა.შ. მათ შორის შს და იუსტიციის სამინისტროსთან შეთანხმება. ახალი წლის შემდეგ დაიწყო დაჯარიმების პროცესი. სხვანაირად შეუძლებელია განხორციელდეს შემოსავლის მიღება. რომ არა ეს ღონისძიებები, კვლავ ბიუჯეტზე ვიქნებით დამოკიდებული."" - აღნიშნავს ჯირკველიშვილი.
კომპანიის დირექტორი ზურაბ ჯირკველიშვილი განმარტავს, რომ აუცილებელია მგზავრთა რაოდენობა გაიზარდოს, ან მიუახლოვდეს იმ ნიშნულს, რომელიც უფასო მგზავრობის დროს იყო.
2021 წლის 10 მაისამდე, ლურჯი ავტობუსებით მგზავრობდა 5-6 ჯერ მეტი მგზავრი, ვიდრე ახლა. 2021 წლის 10 მაისის შემდეგ მგზავრობა ფასიანი გახდა.როგორც ზურაბ ჯირკველიშვილი განმარტავს, ბილეთის მყიდველთა რაოდენობა შეადგენს იმ მგზავრების 20-25%, რომლებიც უფასო მგზავრობის დროს სარგებლობდნენ.
,,იმ დროს, როცა მგზავრობა იყო უფასო, ადამიანთა ნაწილი ერთობოდა და დასეირნობდა ქალაქში"" - აღნიშნავს დირექტორი.
მისი განმარტებით, კომპანიის ხელმძღვანელობას თავიდან ჰქონდა იმის განცდა, რომ მგზავრები დაბრუნდებოდნენ ლურჯ ავტობუსებში. მაგრამ ეს მოლოდინი აღარ გამართლდა. ჯირკველიშვილის ინფორმაციით, ერთი მესამედი აღარ მგზავრობს.
ტრანსპორტის კომპანიისთვის გამოსავალი არის ის, რომ გააქტიურდეს მოსახლეობა.
,,ეს არ არის ისეთი თანხა, რომლის გადახდა გაუჭირდება მოსახლეობას. რადგან, როცა კერძო სექტორი მუშაობდა, ყველა იხდიდა მიკროავტობუსში. ყველა ვალდებული იყო გადაეხადა, თან მაშინ უფრო ძვირი იყო. საჭიროა მგზავრთა რაოდენობა გაიზარდოს 4-ჯერ." - აღნიშნავს ჯირკველიშვილი.
იმ შემთხვევაში, თუ მგზავრთა რაოდენობა არ გაიზრდება, კომპანიის დირექტორს იმედი აქვს, რომ დამატებითი თანხები რეკლამებიდან შევა.
გორში, ლურჯი ავტობუსები მერიამ ევროპის რეკონსტრუქციისა და განვითარების ბანკის დაფინანსებით იყიდა. ადგილობრივმა ხელისუფლებამ აიღო ვალდებულება, რომ გააუმჯობესოს მგზავრთა გადაყვანა.
,,ერთ-ერთი მთავარი მოთხოვნაა, რომ კომპანიები უნდა იყვნენ ორიენტირებული და ჩამოყალიბებული, როგორც ევროპული კომპანიები. ამიტომ, ამ ვალდებულებების შესრულება არაა მარტივი. 2020 წელს კომპანიაში სულ 2-3 კაცი მუშაობდა. იწერებოდა დებულებები, შრომის პირობები, მუშავდებოდა მოძრაობის გრაფიკები, ხელშეკრულებები. იყო ძალიან დაძაბული სამუშაო."" - აღნიშნავს ჯირკველიშვილი და უთითებს იმ გარემოებაზე, თუ რა რთულ პირობებში უწევს კომპანიას მუშაობა.
,,პირველ პერიოდში დაიწყო ტესტურ რეჟიმში მუშაობა. მგზავრობის გადასახადს არ ახდევინებდნენ. ეს ძალიან ცუდად დაგვიბრუნდა. ჩვენი მოქალაქეები შეეჩვივნენ უფასო მგზავრობას. ამან გვაფიქრებინა, რომ შეიქმნას კონტროლისა და დაჯარიმების სისტემა. ამას სჭირდებოდა, შესაბამისი აპარატის მოძიება და ა.შ. მათ შორის შს და იუსტიციის სამინისტროსთან შეთანხმება. ახალი წლის შემდეგ დაიწყო დაჯარიმების პროცესი. სხვანაირად შეუძლებელია განხორციელდეს შემოსავლის მიღება. რომ არა ეს ღონისძიებები, კვლავ ბიუჯეტზე ვიქნებით დამოკიდებული."" - აღნიშნავს ჯირკველიშვილი.
ამავე კატეგორიაში
24 ნოემბერი ქალთა მიმართ ძალადობის აღმოფხვრის საერთაშორისო დღეა.
დაიღუპა მამა-შვილი: 50 წლამდე ასაკის მამაკაცი და მისი ვაჟი
"შავ პარასკევს", 29 ნოემბერს, თიბისი ყველა მომხმარებელს
საჩივრის მიხედვით, ქარელის მერია არ ასრულებს შესყიდვების სააგენტოს მიერ გაცემულ რეკომენდაციებს.
საკრებულოს მიერ დამტკიცებული დოკუმენტის მიხედვით, 2029 წლამდე, ტანის ხეობაში
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები