რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
მოქალაქემ ახალი მართვის მოწმობის ასაღებად მომსახურების სააგენტოში საბჭოთა მართვის მოწმობა წარადგინა - საახალწლო ამბავი
სასამართლომ გაამართლა მამაკაცი, რომელიც დოკუმენტის გაყალბების
ფაქტზე, პასუხისგებაში იყო მიცემული. საქმე ეხება საბჭოთა პერიოდის
მართვის მოწმობის გაყალბების ფაქტს.
2019 წლის 29 დეკემბერს, ერთ-ერთი მოქალაქე გამოცხადდა მომსახურების სააგენტოში და ითხოვა, 1978 წელს გამოშვებული მართვის მოწმობის შეცვლა.
სასამართლო სხდომაზე ბრალდებულმა განმარტა, რომ საკუთრებაში არასოდეს ჰყოლია ავტოსატრანსპორტო საშუალება. სამხედრო - სავალდებულო სამსახურის მოხდის შემდეგ შეხებაც არ ჰქონია მასთან:
,,ვინაიდან 29 დეკემბერს მაქვს დაბადების დღე, გადავწყვიტე მცირედი საჩუქარი გაეკეთებინა საკუთარი თავისთვის. ის ძველი მართვის მოწმობით მივედი მომსახურების სააგენტოში, ერთხელ მაინც მქონდეს-მეთქი მართვის მოწმობა'' - განაცხადა სასამართლოზე ბრალდებულმა.
მართვის მოწმობისა და საჭირო დოკუმენტების წარდგენის მიუხედავად, იმავე დღეს არ შეუცვალეს მართვის მოწმობა, აუხსნეს, რომ რაღაც შეუსაბამობა იყო და საკითხი საჭიროებდა დაზუსტებას.
რამდენიმე დღის შემდეგ მას დაურეკა გამომძიებელმა, სთხოვა პოლიციაში გამოცხადება. პოლიციაში უთხრეს, რომ მის მიმართ გამოძიება დაიწყო დოკუმენტის გაყალბების ფაქტზე.
მომსახურების სააგენტოში დაცული დოკუმენტაციის თანახმად, აღნიშნულ პიროვნებაზე გაცემული იყო მხოლოდ „C“ კატეგორიის ავტომანქანების მართვის მოწმობა, ხოლო მოქალაქის მიერ წარდგენილი მართვის მოწმობა „C“ კატეგორიას მიკუთვნებული ავტომანქანების მართვის უფლების გარდა, ითვალისწინებდა ნებართვას „B“ კატეგორიის ავტომანქანების მართვაზეც, რაც მიანიშნებდა დოკუმენტის სიყალბეზე.
მოქალაქემ გამომძიებელს აუხსნა, რომ მასთან ერთად მართვის მოწმობის მისაღებად გათვალისწინებული სასწავლო კურსი გაიარა დაახლოებით 300-მა მსმენელმა და გამოდიოდა, რომ ყველას მართვის მოწმობა იყო გაყალბებული. მისი არგუმენტები გამომძიებელმა არ გაიზირა და პოლიციის სხვა თანამშრომელიც არწმუნებდა, რომ ყალბი დოკუმენტი გამოიყენა.
სასამართლო სხდომაზე ბრალდებულმა გაიხსენა, რომ 1977 წელს, სამხედრო-სავალდებულო სამსახურში გაწვევამდე, გამოიძახეს თბილისში, ოცდაექვსი კომისრის რაიონის სამხედრო კომისარიატში, საიდანაც სატრანსპორტო საშუალების მართვის მოწმობის მისაღებად გაგზავნეს „დოსააფის“ ავტოსკოლაში, რომელიც მდებაროებდა ქალაქ თბილისში, კერძოდ: ბაგების დასახლებაში.
„დოსააფის“ 6 - თვიანი სასწავლო კურსის გავლის შემდეგ, სახელმწიფო ავტოინსპექციის საგამოცდო კომისიას სხვა მსმენელებთან ერთად, ჩააბარა გამოცდა ავტომანქანის მართვის თეორიულ და პრაქტიკულ საკითხებში.
მანვე დააზუსტა, რომ ვინაიდან მსმენელთა სიმრავლის გამო, პრაქტიკული გამოცდა მიმდინარეობდა ორი ავტომანქანით და უშუალოდ მან პრაქტიკული გამოცდა ჩააბარა - „უაზის“ მარკის (ექვს ადამიანზე გათვალისწინებული, მსუბუქი ტიპის) ავტომანქანაზე.
სწავლების პროცესში მასწავლებლისგან იცოდა, რომ მსმენელები მიიღებდნენ ,,B“ და ,,C“ კატეგორიების მართვის მოწმობას.
სასამართლო სხდომაზე დაადგინეს, რომ 1978 წელს თბილისში, აღნიშნულმა პიროვნებამ ,,დოსააფის“ ავტოსკოლაში, გაიარა მართვის მოწმობის მიღების კურსი, რის შემდეგაც მან ჩააბარა გამოცდები შესაბამის სამსახურში და აიღო მართვის მოწმობა „C“ კატეგორიით, თუმცა მართვის მოწმობის აღების დროს მას ჩაუწერეს „B“ კატეგორიაც ისე, რომ არ ჩაუბარებია შესაბამისი გამოცდები აღნიშნული კატეგორიისათვის.
ამ დოკუმენტით, ის 40 წლის შემდეგ, 29 დეკემბერს მივიდა მომსახურების სააგენტოში, წარადგინა კუთვნილი მართვის მოწმობა სერიით А. ,,B”, ,,C” კატეგორიებით და მოითხოვა მისი შეცვლა იმავე ,,B”, ,,C” კატეგორიებით. მომსახურების სააგენტოში ნახეს, რომ მის მართვის მოწმობაში ,,B” კატეგორიასთან დაკავშირებით შეტანილი იყო არასწორი, ყალბი მონაცემები.
3-წლიანი განხილვის შემდეგ დადგინდა, რომ დოკუმენტში ყალბი მონაცემის შეტანა არ იყო მოქალაქის ბრალეულობა. ექსპერტიზამ დაადგინა, რომ დოკუმენტი დამზადებული იყო ქარხნული წესით და მასში რაიმე ცვლილება, ხელით შეტანილი არ იყო. მოსამართლეც დარწმუნდა, რომ მოქალაქე მომსახურების სააგენტოში მივიდა იმ განწყობით, რომ დოკუმენტში მცდარი ინფორმაცია არ იყო შეტანილი. ამიტომაც, მას მომსახურების სააგენტოს თანამშრომლების მოტყუება და ყალბი დოკუმენტით სარგებლობის განზრახვა არ ჰქონია.
2019 წლის 29 დეკემბერს, ერთ-ერთი მოქალაქე გამოცხადდა მომსახურების სააგენტოში და ითხოვა, 1978 წელს გამოშვებული მართვის მოწმობის შეცვლა.
სასამართლო სხდომაზე ბრალდებულმა განმარტა, რომ საკუთრებაში არასოდეს ჰყოლია ავტოსატრანსპორტო საშუალება. სამხედრო - სავალდებულო სამსახურის მოხდის შემდეგ შეხებაც არ ჰქონია მასთან:
,,ვინაიდან 29 დეკემბერს მაქვს დაბადების დღე, გადავწყვიტე მცირედი საჩუქარი გაეკეთებინა საკუთარი თავისთვის. ის ძველი მართვის მოწმობით მივედი მომსახურების სააგენტოში, ერთხელ მაინც მქონდეს-მეთქი მართვის მოწმობა'' - განაცხადა სასამართლოზე ბრალდებულმა.
მართვის მოწმობისა და საჭირო დოკუმენტების წარდგენის მიუხედავად, იმავე დღეს არ შეუცვალეს მართვის მოწმობა, აუხსნეს, რომ რაღაც შეუსაბამობა იყო და საკითხი საჭიროებდა დაზუსტებას.
რამდენიმე დღის შემდეგ მას დაურეკა გამომძიებელმა, სთხოვა პოლიციაში გამოცხადება. პოლიციაში უთხრეს, რომ მის მიმართ გამოძიება დაიწყო დოკუმენტის გაყალბების ფაქტზე.
მომსახურების სააგენტოში დაცული დოკუმენტაციის თანახმად, აღნიშნულ პიროვნებაზე გაცემული იყო მხოლოდ „C“ კატეგორიის ავტომანქანების მართვის მოწმობა, ხოლო მოქალაქის მიერ წარდგენილი მართვის მოწმობა „C“ კატეგორიას მიკუთვნებული ავტომანქანების მართვის უფლების გარდა, ითვალისწინებდა ნებართვას „B“ კატეგორიის ავტომანქანების მართვაზეც, რაც მიანიშნებდა დოკუმენტის სიყალბეზე.
მოქალაქემ გამომძიებელს აუხსნა, რომ მასთან ერთად მართვის მოწმობის მისაღებად გათვალისწინებული სასწავლო კურსი გაიარა დაახლოებით 300-მა მსმენელმა და გამოდიოდა, რომ ყველას მართვის მოწმობა იყო გაყალბებული. მისი არგუმენტები გამომძიებელმა არ გაიზირა და პოლიციის სხვა თანამშრომელიც არწმუნებდა, რომ ყალბი დოკუმენტი გამოიყენა.
სასამართლო სხდომაზე ბრალდებულმა გაიხსენა, რომ 1977 წელს, სამხედრო-სავალდებულო სამსახურში გაწვევამდე, გამოიძახეს თბილისში, ოცდაექვსი კომისრის რაიონის სამხედრო კომისარიატში, საიდანაც სატრანსპორტო საშუალების მართვის მოწმობის მისაღებად გაგზავნეს „დოსააფის“ ავტოსკოლაში, რომელიც მდებაროებდა ქალაქ თბილისში, კერძოდ: ბაგების დასახლებაში.
„დოსააფის“ 6 - თვიანი სასწავლო კურსის გავლის შემდეგ, სახელმწიფო ავტოინსპექციის საგამოცდო კომისიას სხვა მსმენელებთან ერთად, ჩააბარა გამოცდა ავტომანქანის მართვის თეორიულ და პრაქტიკულ საკითხებში.
მანვე დააზუსტა, რომ ვინაიდან მსმენელთა სიმრავლის გამო, პრაქტიკული გამოცდა მიმდინარეობდა ორი ავტომანქანით და უშუალოდ მან პრაქტიკული გამოცდა ჩააბარა - „უაზის“ მარკის (ექვს ადამიანზე გათვალისწინებული, მსუბუქი ტიპის) ავტომანქანაზე.
სწავლების პროცესში მასწავლებლისგან იცოდა, რომ მსმენელები მიიღებდნენ ,,B“ და ,,C“ კატეგორიების მართვის მოწმობას.
სასამართლო სხდომაზე დაადგინეს, რომ 1978 წელს თბილისში, აღნიშნულმა პიროვნებამ ,,დოსააფის“ ავტოსკოლაში, გაიარა მართვის მოწმობის მიღების კურსი, რის შემდეგაც მან ჩააბარა გამოცდები შესაბამის სამსახურში და აიღო მართვის მოწმობა „C“ კატეგორიით, თუმცა მართვის მოწმობის აღების დროს მას ჩაუწერეს „B“ კატეგორიაც ისე, რომ არ ჩაუბარებია შესაბამისი გამოცდები აღნიშნული კატეგორიისათვის.
ამ დოკუმენტით, ის 40 წლის შემდეგ, 29 დეკემბერს მივიდა მომსახურების სააგენტოში, წარადგინა კუთვნილი მართვის მოწმობა სერიით А. ,,B”, ,,C” კატეგორიებით და მოითხოვა მისი შეცვლა იმავე ,,B”, ,,C” კატეგორიებით. მომსახურების სააგენტოში ნახეს, რომ მის მართვის მოწმობაში ,,B” კატეგორიასთან დაკავშირებით შეტანილი იყო არასწორი, ყალბი მონაცემები.
3-წლიანი განხილვის შემდეგ დადგინდა, რომ დოკუმენტში ყალბი მონაცემის შეტანა არ იყო მოქალაქის ბრალეულობა. ექსპერტიზამ დაადგინა, რომ დოკუმენტი დამზადებული იყო ქარხნული წესით და მასში რაიმე ცვლილება, ხელით შეტანილი არ იყო. მოსამართლეც დარწმუნდა, რომ მოქალაქე მომსახურების სააგენტოში მივიდა იმ განწყობით, რომ დოკუმენტში მცდარი ინფორმაცია არ იყო შეტანილი. ამიტომაც, მას მომსახურების სააგენტოს თანამშრომლების მოტყუება და ყალბი დოკუმენტით სარგებლობის განზრახვა არ ჰქონია.
ამავე კატეგორიაში
დაიღუპა მამა-შვილი: 50 წლამდე ასაკის მამაკაცი და მისი ვაჟი
"შავ პარასკევს", 29 ნოემბერს, თიბისი ყველა მომხმარებელს
საჩივრის მიხედვით, ქარელის მერია არ ასრულებს შესყიდვების სააგენტოს მიერ გაცემულ რეკომენდაციებს.
საკრებულოს მიერ დამტკიცებული დოკუმენტის მიხედვით, 2029 წლამდე, ტანის ხეობაში
ღამის ულამაზესი პეიზაჟი იხატება, როცა მწერლის თვალით უყურებ " ბნელ
სივრცეში " როგორ " ირწევიან ღრუბლები,"
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები