რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
,,ნამუშევრები 3D ორიგამის და ქვილინგის ტექნიკით'' - მარიამ კოპაძე ქარელიდან
მარიამ კოპაძე 17 წლისაა, ქარელის გიმნაზიის მე-12 კლასელია.
დაინტერესებულია 3D ორიგამის და ქვილინგის ტექნიკით. 2015 წლიდან
მუშაობს იაპონური ხელოვნების 3D ორიგამის ტექნიკაზე,
თვითნასწავლია.
გამოფენებზე მის ნამუშევრებს ბევრი გაოცებული ათვალიერებს, შემდეგ კი ამ ნამუშევრების შექმნის დეტალებით ინტერესდებიან:
,,3D ორიგამის შესაქმნელად გვჭირდება მხოლოდ ფერადი ფურცლები, ეს ტექნიკა არც თუ ისე პოპულარული სფეროა საქართველოში, საზოგადოების უდიდესი ნაწილისთვის არ არის ცნობილი ამ დარგის შესახებ. გამოფენებზე ბევრი გაოცებული ათვალიერებს და ნამუშევრების შექმნის დეტალებით ინტერესდება. რამდენიმე გამოფენა მქონდა და მომავალშიც, რა თქმა უნდა, უამრავი მაქვს გეგმაში''. - გვეუბნება მარიამი და ასევე ქვილინგის ტექნიკაზე, რომლითაც დაახლოებით ერთი წელია, რაც დაინტერედა.
,,პირველად ყურძნის მტევნის დამზადება მოვინდომე და ბევრი ცდის შედეგად გამომივიდა. მაშინ გადავწყვიტე, რომ ამ ტექნიკის შესახებ მომეძიებინა, გამეგო უფრო მეტი და სხვა ნამუშევრებიც შემექმნა. ქვილინგის ზუსტი წარმომავლობა უცნობია, თუმცა ითვლება, რომ ძველ ეგვიპტეში მონაზვნები აქტიურად მუშაობდნენ ქვილინგის ტექნოლოგიით. ეს არის ერთგვარი თერაპია, რომელიც აძლიერებს ისეთ უნარებს, როგორებიცაა ნებისყოფა და გამძლეობა, ვცდილობ ყველა ნამუშევარში, ჩემი ემოცია ჩავდო.''. - გვიყვება მარიამი.
აღნიშნავს, რომ მუშაობის პროცესი საკმაოდ რთული, უცხო და ამავდროულად შრომატევადია.
,,ნამუშევრებს ჩემი ფანტაზიით ვქმნი, რაც მომდის თავში, იმის აწყობას ვცდილობ. ვფიქრობ, ყველაზე კარგად პორტრეტები გამომდის, მათზე დადებითი ემოციებიც ჩანს და უარყოფითიც.''
მარიამმა პირველად 3D ტექნიკით შესრულებული ნამუშევარი ნათესავის სახლში ნახა, მოეწონა, ფოტო გადაუღო და ინტერნეტში მოძებნა დაიწყო.
,,რა თქმა უნდა, თავიდან არ გამომივიდა, მაგრამ დანებების ნაცვლად გადავწყვიტე ბევრჯერ მეცადა და საკუთარი თავი განმევითარებინა. საკმაოდ ბევრი ღამე მაქვს მუშაობაში გათენებული. ნამუშევრებს ძირითადად ღამით ვქმნი, რადგან დღის განმავლობაში მომზადებების გამო დრო აღარ მრჩება, ვარ აბიტურიენტი და მინდა სამხატვრო აკადემიაში ჩაბარება, ასევე ვსწავლობ გრაფიკულ დიზაინს კურსებით. ხატვა ძალიან მიყვარს, ერთი წელია ქარელის სტუდიაში ,,RUSUDAN's Art Studio" დავდივარ, ხატვა მასწავლებელმა შემაყვარა და ვფიქრობ არასდროს მომბეზრდება.'' - ამბობს მარიამი.
მისი მთავარი მიზანია ბევრი ადამიანი დაინტერესდეს ამ ტექნიკების შესახებ: ,,სწავლის სურვილი ბევრს გამოუთქვამს, ამ ეტაპზე დროის გამო ვერ ვახერხებ, მაგრამ მომავალში აუცილებლად დავგეგმავ სწავლების გაკვეთილებსაც.''
ქვემოთ ფოტოგალერეა
გამოფენებზე მის ნამუშევრებს ბევრი გაოცებული ათვალიერებს, შემდეგ კი ამ ნამუშევრების შექმნის დეტალებით ინტერესდებიან:
,,3D ორიგამის შესაქმნელად გვჭირდება მხოლოდ ფერადი ფურცლები, ეს ტექნიკა არც თუ ისე პოპულარული სფეროა საქართველოში, საზოგადოების უდიდესი ნაწილისთვის არ არის ცნობილი ამ დარგის შესახებ. გამოფენებზე ბევრი გაოცებული ათვალიერებს და ნამუშევრების შექმნის დეტალებით ინტერესდება. რამდენიმე გამოფენა მქონდა და მომავალშიც, რა თქმა უნდა, უამრავი მაქვს გეგმაში''. - გვეუბნება მარიამი და ასევე ქვილინგის ტექნიკაზე, რომლითაც დაახლოებით ერთი წელია, რაც დაინტერედა.
,,პირველად ყურძნის მტევნის დამზადება მოვინდომე და ბევრი ცდის შედეგად გამომივიდა. მაშინ გადავწყვიტე, რომ ამ ტექნიკის შესახებ მომეძიებინა, გამეგო უფრო მეტი და სხვა ნამუშევრებიც შემექმნა. ქვილინგის ზუსტი წარმომავლობა უცნობია, თუმცა ითვლება, რომ ძველ ეგვიპტეში მონაზვნები აქტიურად მუშაობდნენ ქვილინგის ტექნოლოგიით. ეს არის ერთგვარი თერაპია, რომელიც აძლიერებს ისეთ უნარებს, როგორებიცაა ნებისყოფა და გამძლეობა, ვცდილობ ყველა ნამუშევარში, ჩემი ემოცია ჩავდო.''. - გვიყვება მარიამი.
აღნიშნავს, რომ მუშაობის პროცესი საკმაოდ რთული, უცხო და ამავდროულად შრომატევადია.
,,ნამუშევრებს ჩემი ფანტაზიით ვქმნი, რაც მომდის თავში, იმის აწყობას ვცდილობ. ვფიქრობ, ყველაზე კარგად პორტრეტები გამომდის, მათზე დადებითი ემოციებიც ჩანს და უარყოფითიც.''
მარიამმა პირველად 3D ტექნიკით შესრულებული ნამუშევარი ნათესავის სახლში ნახა, მოეწონა, ფოტო გადაუღო და ინტერნეტში მოძებნა დაიწყო.
,,რა თქმა უნდა, თავიდან არ გამომივიდა, მაგრამ დანებების ნაცვლად გადავწყვიტე ბევრჯერ მეცადა და საკუთარი თავი განმევითარებინა. საკმაოდ ბევრი ღამე მაქვს მუშაობაში გათენებული. ნამუშევრებს ძირითადად ღამით ვქმნი, რადგან დღის განმავლობაში მომზადებების გამო დრო აღარ მრჩება, ვარ აბიტურიენტი და მინდა სამხატვრო აკადემიაში ჩაბარება, ასევე ვსწავლობ გრაფიკულ დიზაინს კურსებით. ხატვა ძალიან მიყვარს, ერთი წელია ქარელის სტუდიაში ,,RUSUDAN's Art Studio" დავდივარ, ხატვა მასწავლებელმა შემაყვარა და ვფიქრობ არასდროს მომბეზრდება.'' - ამბობს მარიამი.
მისი მთავარი მიზანია ბევრი ადამიანი დაინტერესდეს ამ ტექნიკების შესახებ: ,,სწავლის სურვილი ბევრს გამოუთქვამს, ამ ეტაპზე დროის გამო ვერ ვახერხებ, მაგრამ მომავალში აუცილებლად დავგეგმავ სწავლების გაკვეთილებსაც.''
ქვემოთ ფოტოგალერეა
ამავე კატეგორიაში
"შავ პარასკევს", 29 ნოემბერს, თიბისი ყველა მომხმარებელს
საჩივრის მიხედვით, ქარელის მერია არ ასრულებს შესყიდვების სააგენტოს მიერ გაცემულ რეკომენდაციებს.
საკრებულოს მიერ დამტკიცებული დოკუმენტის მიხედვით, 2029 წლამდე, ტანის ხეობაში
ღამის ულამაზესი პეიზაჟი იხატება, როცა მწერლის თვალით უყურებ " ბნელ
სივრცეში " როგორ " ირწევიან ღრუბლები,"
დოკუმენტის სახელწოდებაა ,,ატენის ხეობის და მიმდებარე ტერიტორიების სივრცის დაგეგმარება''.
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები