რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
გორში 10-მდე ოჯახს ზედმეტად მიღებულ 60-ლარიან დახმარებას უკან სთხოვენ
გორის სასამართლო იხილავს სამოქალაქო საქმეებს, სადაც მოსარჩელე
მომსახურების სააგენტოა, ხოლო მოპასუხე - ყოფილი სოციალურად
დაუცველები. დავის საგანს სხვადასხვა ოდენობის თანხა წარმოადგენს,
რომელიც, სააგენტოს იურისტის ცნობით, ბენეფიციარს ზედმეტად
დაერიცხა.
მოპასუხეებს შორის არის ისეთი ოჯახები, რომელთაც ზედმეტად 60 ლარი დაერიცხათ. ასეთი 10-მდე მოქალაქეა.
სამოქალაქო დავა სახელწიფოსა და მოქალაქეებს შორის, საინფორმაციო ბაზის განახლების შემდეგ წარმოიშვა. ჯერ კიდევ, 2018 წლის დეკემბერში, სოციალური მომსახურების სააგენტოში, სარეიტინგო ქულების მინიჭების პროცესს დააკვირდნენ და აღმოჩნდა, რომ ზოგიერთი ცვლადის ავტომატური განახლება არ ხდება. ამის შესახებ სპეციალური დასკვნა ჯანდაცვის სამინისტროსთვის მოამზადეს.
პროგრამის ადმინისტრირებაში არსებული ხარვეზების გამო, მაგალითად, 2015 წლის პირველ აპრილამდე ბენეფიციარებზე ზედმეტად გადარიცხული საარსებო შემწეობის თანხების (767 526 ლარს) ლეგალიზება მოხდა; 2015 წლის პირველი აპრილიდან 2016 წლის 1 ივლისამდე ზედმეტად გადარიცხული თანხების ოდენობა 900,500 ლარს აღწევდა.
აუდიტის მასალების მიხედვით, სააგენტო ბუნებრივი აირის მოხმარებისა და განათლების დონის მაჩვენებლების დადგენას ვერ ახორციელებს. ასევე არ ხორციელდება ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი კომპონენტის, ბენეფიციარის ასაკის განახლება აპლიკაციაში.
,,კერძოდ, დროთა განმავლობაში კონკრეტული ბენეფიციარის ასაკის ცვლილებასთან ერთად, აპლიკაციაში ასახული ასაკი ავტომატურად არ იცვლება. ზემოხსენებულ გარემოებას გავლენა აქვს ოჯახის სარეიტინგო ქულასა და შესაბამისად, საარსებო შემწეობის ოდენობის განსაზღვრაზე. აღნიშნული გარემოება ზრდის საბიუჯეტო რესურსების ადეკვატური ხარჯვის რისკს." - აღნიშნავს აუდიტი.
აუდიტის ჯგუფმა შეაფასა ასევე განათლების დონის მაჩვენებლის გავლენა სარეიტინგო ქულაზე, სიმულაციის შედეგებმა ცხადყო, რომ განათლების დონის მაჩვენებელი მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს ოჯახის სარეიტინგო ქულასა და გადასახდელი თანხის მოცულობაზე.
,,არსებობს რისკი, რომ მაძიებელმა ოჯახმა განზრახ დამალოს ოჯახის წევრების უმაღლესი განათლების შესახებ ინფორმაცია, რის შედეგადაც სააგენტო ვერ უზრუნველყოფს მხოლოდ უფლებამოსილი პირებისათვის სოციალური დახმარების დანიშვნას." - აღნიშნავს აუდიტი.
აუდიტი თვლის, რომ მოსაწესრიგებელია საინფორმაციო ბაზა როგორც განათლების სამინისტროში, ასევე, მოხმარებული ბუნებრივი აირის გადასახადის გადახდისას ბანკში.
საარსებო შემწეობის პროგრამა საქართველოში 2006 წლიდან მიმდინარეობს. პროგრამის მიზანია, მიზნობრივი სოციალური ჯგუფებისთვის საარსებო მინიმუმის გაცემით, ქვეყანაში სიღარიბის უკიდურესი ფორმების აღმოფხვრა და სოციალური რისკების შემცირება.
მოპასუხეებს შორის არის ისეთი ოჯახები, რომელთაც ზედმეტად 60 ლარი დაერიცხათ. ასეთი 10-მდე მოქალაქეა.
სამოქალაქო დავა სახელწიფოსა და მოქალაქეებს შორის, საინფორმაციო ბაზის განახლების შემდეგ წარმოიშვა. ჯერ კიდევ, 2018 წლის დეკემბერში, სოციალური მომსახურების სააგენტოში, სარეიტინგო ქულების მინიჭების პროცესს დააკვირდნენ და აღმოჩნდა, რომ ზოგიერთი ცვლადის ავტომატური განახლება არ ხდება. ამის შესახებ სპეციალური დასკვნა ჯანდაცვის სამინისტროსთვის მოამზადეს.
პროგრამის ადმინისტრირებაში არსებული ხარვეზების გამო, მაგალითად, 2015 წლის პირველ აპრილამდე ბენეფიციარებზე ზედმეტად გადარიცხული საარსებო შემწეობის თანხების (767 526 ლარს) ლეგალიზება მოხდა; 2015 წლის პირველი აპრილიდან 2016 წლის 1 ივლისამდე ზედმეტად გადარიცხული თანხების ოდენობა 900,500 ლარს აღწევდა.
აუდიტის მასალების მიხედვით, სააგენტო ბუნებრივი აირის მოხმარებისა და განათლების დონის მაჩვენებლების დადგენას ვერ ახორციელებს. ასევე არ ხორციელდება ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი კომპონენტის, ბენეფიციარის ასაკის განახლება აპლიკაციაში.
,,კერძოდ, დროთა განმავლობაში კონკრეტული ბენეფიციარის ასაკის ცვლილებასთან ერთად, აპლიკაციაში ასახული ასაკი ავტომატურად არ იცვლება. ზემოხსენებულ გარემოებას გავლენა აქვს ოჯახის სარეიტინგო ქულასა და შესაბამისად, საარსებო შემწეობის ოდენობის განსაზღვრაზე. აღნიშნული გარემოება ზრდის საბიუჯეტო რესურსების ადეკვატური ხარჯვის რისკს." - აღნიშნავს აუდიტი.
აუდიტის ჯგუფმა შეაფასა ასევე განათლების დონის მაჩვენებლის გავლენა სარეიტინგო ქულაზე, სიმულაციის შედეგებმა ცხადყო, რომ განათლების დონის მაჩვენებელი მნიშვნელოვან გავლენას ახდენს ოჯახის სარეიტინგო ქულასა და გადასახდელი თანხის მოცულობაზე.
,,არსებობს რისკი, რომ მაძიებელმა ოჯახმა განზრახ დამალოს ოჯახის წევრების უმაღლესი განათლების შესახებ ინფორმაცია, რის შედეგადაც სააგენტო ვერ უზრუნველყოფს მხოლოდ უფლებამოსილი პირებისათვის სოციალური დახმარების დანიშვნას." - აღნიშნავს აუდიტი.
აუდიტი თვლის, რომ მოსაწესრიგებელია საინფორმაციო ბაზა როგორც განათლების სამინისტროში, ასევე, მოხმარებული ბუნებრივი აირის გადასახადის გადახდისას ბანკში.
საარსებო შემწეობის პროგრამა საქართველოში 2006 წლიდან მიმდინარეობს. პროგრამის მიზანია, მიზნობრივი სოციალური ჯგუფებისთვის საარსებო მინიმუმის გაცემით, ქვეყანაში სიღარიბის უკიდურესი ფორმების აღმოფხვრა და სოციალური რისკების შემცირება.
ამავე კატეგორიაში
,,დღეს მივიღეთ გადაწყვეტილება, 2028 წლის ბოლომდე დღის წესრიგში არ
დავაყენოთ''
ევროკავშირი ერთ-ერთი პირველი საერთაშორისო ორგანიზაცია იყო, რომელმაც
საბჭოთა კავშირის დაშლის შემდეგ,
სამიტის გამორჩეული გამომსვლელი, პროგრამული უზრუნველყოფის
არქიტექტორი,
ღამით კი შიდა ქართლში შესაძლოა -5, -7 გრადუსამდე დაეცეს.
25 ივლისს, ქ. თბილისში მდებარე ავტოსადგურის ტერიტორიაზე, ,,მედია
მონიტორინგის" ჟურნალისტისა და ოპერატორის
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები