რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
რა ვალდებულებები ეკისრებათ მსხვილ საწარმოებს 2019 წლის 1 ოქტომბრიდან
2019 წლის 1-ლი ოქტომბრიდან მსხვილი საწარმოებისთვის ახალი
რეგულაციები ამოქმედდება. კომპანიებს, რომელთა შემოსავალი 2-დან 20
მლნ ლარამდე მერყეობს, ფინანსური დოკუმენტაციას წარდგენა აუდიტის
ზედამხედველობის სამსახურის წინაშე ევალებათ.
ამ საკითხზე განმარტება გორის ბუღალტერთა ასოციაციის ხელმძღვანელს თამარ ედიშერაშვილს ვთხოვეთ:
თამარ ედიშერაშვილი:
,,საქართველოში 2017 წლიდან ძალაში შევიდა კანონი „ბუღალტრული აღრიცხვის, ანგარიშგებისა და აუდიტის შესახებ“, რომელიც ბუღალტრული საქმიანობის და აუდიტის ზედამხედველობას ისახავს მიზნად. ანუ, ამ სფეროში მომსახურების სტანდარტები უნდა შეესაბამებოდეს საერთაშორისო მოთხოვნებს, ხოლო დასაქმებულების პროფესიული დონე და ობიექტების ფინანსური დოკუმენტაცია კანონმდებლობით გათვალისწინებულ ნორმებს უნდა აკმაყოფილებდეს.
პირველ რიგში, ეს არის ის, რომ საწარმოებში (გარდა საბიუჯეტო ორგანიზაციებისა, რადგან ისინი სხვა რეგულაციებს ექვემდებარებიან) უნდა დაინერგოს IFRS for SMEs-სტანდარტი (მცირე და საშუალო ბიზნესისთვის სტანდარტებს ნიშნავს). ამისთვის საწარმოები დაიყო - І, ІІ, ІІІ, და ІV კატეგორიად.
კატეგორიის განსაზღვრისთვის შეფასების სამი კრიტერიუმია: აქტივების ღოირებულება, შემოსავლების ოდენობა და დასაქმებულების რაოდენობა.
ІІІ კატეგორიას განეკუთვნება საწარმოები, რომელიც 2-დან 20 მლნ-მდე ბრუნვას უნდა აფიქსირებდეს, აქტივები უნდა ჰქონდეს 10 მილიონამდე და დასაქმებული უნდა ყავდეს 50 კაცამდე. თუ ამ სამიდან 2 -ს მაინც აკმაყოფილებს, ევალება 2019 წლის 1 ოქტომბერს ფინანსური დოკუმენტაცია, ბალანსი, მოგება-ზარალის უწყისი და ა.შ, ატვირთოს ზედამხედველობის სამსახურის ვებ.გვერდზე saras.gov.ზე.
ასევე მეოთხე კატეგორიას გამარტივებული აქვს დოკუმენტების შედგენის პროცესი, მაგრამ ისიც ვალდებულია ატვირთოს დოკუმენტაცია. ამ კატეგორიას 2 მლნ-მდე (ზედა ჭერი) უნდა ჰქონდეს შემოსავლები, 1 მლნ-მდე აქტივები და 10 კაცამდე დასაქმებულები.
თუ ამ მოთხოვნებს არ დააკმაყოფილებენ, მესამე კატეგორიის საწარმოებისთვის ჯარიმა 1000 ლარია, ხოლო მეოთხე კატეგორიისთვის 500 ლარი, რომელიც მერე ორმაგდება. ჯარიმის გარდა, რასაკვირველია, რისკის ჯგუფში მოექცევიან, როგორც ურჩები.
ეს მოთხოვნები ვერ დაკმაყოფილდება, ბუღალტრებმა სწავლება თუ არ გაიარეს. მე გადავემზადე მონიტორინგის სამსახურის პროექტით, გვაქვს გადამზადების პროგრამა და გამოვაცხადე ტრენინგი. რადგან ბუღალტრები თუ სექტემბერში მიხვდებიან საშიშროებას, სწავლას და მითუმეტეს დოკუმენტაციის მომზადებას ვეღარ მოასწრებენ და წესით დაკარგავენ სამსახურებს.
ახლა თუ გჩნდება კითხვა, რა სიკეთე მოაქვს ამ რეფორმას, ეს ძალიან მაღალი სტანდარტია ჩვენი ქვეყნისთვის, თუმცა თბილისი, რაიონებისგან განსხვავებით ამ მიმართულებით მნიშვნელოვნად არის წინ. ყველა ორგანიზაცია იქნება რეესტრში და ბიზნეს სამყაროს შეეძლება ერთმანეთის შესახებ ინფორმაციის მიღება. კომერციულ საიდუმლოდ შეიძლება ჩაითვალოს მაგალითად წამლის რეცეპტი, ან რაღაც ტექნოლოგია, ფინანსური აღრიცხვა კი ექვემდებარება გამჭვირვალებას."
ამ საკითხზე განმარტება გორის ბუღალტერთა ასოციაციის ხელმძღვანელს თამარ ედიშერაშვილს ვთხოვეთ:
თამარ ედიშერაშვილი:
,,საქართველოში 2017 წლიდან ძალაში შევიდა კანონი „ბუღალტრული აღრიცხვის, ანგარიშგებისა და აუდიტის შესახებ“, რომელიც ბუღალტრული საქმიანობის და აუდიტის ზედამხედველობას ისახავს მიზნად. ანუ, ამ სფეროში მომსახურების სტანდარტები უნდა შეესაბამებოდეს საერთაშორისო მოთხოვნებს, ხოლო დასაქმებულების პროფესიული დონე და ობიექტების ფინანსური დოკუმენტაცია კანონმდებლობით გათვალისწინებულ ნორმებს უნდა აკმაყოფილებდეს.
პირველ რიგში, ეს არის ის, რომ საწარმოებში (გარდა საბიუჯეტო ორგანიზაციებისა, რადგან ისინი სხვა რეგულაციებს ექვემდებარებიან) უნდა დაინერგოს IFRS for SMEs-სტანდარტი (მცირე და საშუალო ბიზნესისთვის სტანდარტებს ნიშნავს). ამისთვის საწარმოები დაიყო - І, ІІ, ІІІ, და ІV კატეგორიად.
კატეგორიის განსაზღვრისთვის შეფასების სამი კრიტერიუმია: აქტივების ღოირებულება, შემოსავლების ოდენობა და დასაქმებულების რაოდენობა.
ІІІ კატეგორიას განეკუთვნება საწარმოები, რომელიც 2-დან 20 მლნ-მდე ბრუნვას უნდა აფიქსირებდეს, აქტივები უნდა ჰქონდეს 10 მილიონამდე და დასაქმებული უნდა ყავდეს 50 კაცამდე. თუ ამ სამიდან 2 -ს მაინც აკმაყოფილებს, ევალება 2019 წლის 1 ოქტომბერს ფინანსური დოკუმენტაცია, ბალანსი, მოგება-ზარალის უწყისი და ა.შ, ატვირთოს ზედამხედველობის სამსახურის ვებ.გვერდზე saras.gov.ზე.
ასევე მეოთხე კატეგორიას გამარტივებული აქვს დოკუმენტების შედგენის პროცესი, მაგრამ ისიც ვალდებულია ატვირთოს დოკუმენტაცია. ამ კატეგორიას 2 მლნ-მდე (ზედა ჭერი) უნდა ჰქონდეს შემოსავლები, 1 მლნ-მდე აქტივები და 10 კაცამდე დასაქმებულები.
თუ ამ მოთხოვნებს არ დააკმაყოფილებენ, მესამე კატეგორიის საწარმოებისთვის ჯარიმა 1000 ლარია, ხოლო მეოთხე კატეგორიისთვის 500 ლარი, რომელიც მერე ორმაგდება. ჯარიმის გარდა, რასაკვირველია, რისკის ჯგუფში მოექცევიან, როგორც ურჩები.
ეს მოთხოვნები ვერ დაკმაყოფილდება, ბუღალტრებმა სწავლება თუ არ გაიარეს. მე გადავემზადე მონიტორინგის სამსახურის პროექტით, გვაქვს გადამზადების პროგრამა და გამოვაცხადე ტრენინგი. რადგან ბუღალტრები თუ სექტემბერში მიხვდებიან საშიშროებას, სწავლას და მითუმეტეს დოკუმენტაციის მომზადებას ვეღარ მოასწრებენ და წესით დაკარგავენ სამსახურებს.
ახლა თუ გჩნდება კითხვა, რა სიკეთე მოაქვს ამ რეფორმას, ეს ძალიან მაღალი სტანდარტია ჩვენი ქვეყნისთვის, თუმცა თბილისი, რაიონებისგან განსხვავებით ამ მიმართულებით მნიშვნელოვნად არის წინ. ყველა ორგანიზაცია იქნება რეესტრში და ბიზნეს სამყაროს შეეძლება ერთმანეთის შესახებ ინფორმაციის მიღება. კომერციულ საიდუმლოდ შეიძლება ჩაითვალოს მაგალითად წამლის რეცეპტი, ან რაღაც ტექნოლოგია, ფინანსური აღრიცხვა კი ექვემდებარება გამჭვირვალებას."
ამავე კატეგორიაში
,,დღეს მივიღეთ გადაწყვეტილება, 2028 წლის ბოლომდე დღის წესრიგში არ
დავაყენოთ''
ევროკავშირი ერთ-ერთი პირველი საერთაშორისო ორგანიზაცია იყო, რომელმაც
საბჭოთა კავშირის დაშლის შემდეგ,
სამიტის გამორჩეული გამომსვლელი, პროგრამული უზრუნველყოფის
არქიტექტორი,
ღამით კი შიდა ქართლში შესაძლოა -5, -7 გრადუსამდე დაეცეს.
25 ივლისს, ქ. თბილისში მდებარე ავტოსადგურის ტერიტორიაზე, ,,მედია
მონიტორინგის" ჟურნალისტისა და ოპერატორის
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები