რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
გორი ტროლეიბუსებიდან ლურჯ ავტობუსებამდე
დღეიდან გორში მუნიციპალური ტრანსპორტი ამუშავდა. კორონავირუსის
პანდემიის გამო, მომხმარებლებისთვის მომსახურება დროებით უფასო
იქნება.
მუნიციპალური ტრანსპორტი ბოლოს 2007-2010 წლებში მუშაობდა, თუმცა კერძო კომპანიების წყალობით, ავტობუსებით მომსახურებაზე ქალაქის ხელმძღვანელობამ უარი განაცხადა, რადგან ავტოპარკის შენახვა ძვირი ჯდებოდა.
ამიტომ, თითქმის 10 წელია ქალაქში მუნიციპალური ტრანსპორტი არ ყოლია.
ოფიციალური მონაცემებით, გორში, ტროლეიბუსების ხაზი 1972 წელს გახსნეს. 1975 წელს მგზავრდა ნაკადი უკვე 6 მლნ 327 ათასს შეადგენდა. მგზავრობის ფასი 10 თეთრი იყო.
ტროლეიბუსების პარკი მცირედით ახლდებოდა. 1972 წლის შემდეგ არსებულ ავტოპარკს სამი ახალი ტროლეიბუსი ჯერ 1984 წელს, შემდეგ 1990 წელს 2 ახალიც დაემატა.
2010 წელს ტროლეიბუსები მოულოდნელად გააქრეს და ხაზები ჩამოხსნეს. ხაზის სიგრძე, 2010 წლისთვის 39 კმ-ზე მეტი იყო.
,,ჩვენთვის საკმაოდ მტკივნეული იყო ტროლეიბუსების, როგორც გადაადგილების ყველაზე იაფი საშუალების ექსპლოატაციიდან ამოღება, მაგრამ ვინაიდან მუნიციპალიტეტს არ გააჩნდა შპს ტროლეიბუსის ბაზის განახლების საშუალება, ვფიქრობთ, რომ მაინც სწორი გადაწყვეტილება იქნა მიღებული. ტროლეიბუსების პარკი და არსებული ელექტროხაზები იმდენად გაცვეთილი იყო, რომ ხშირი იყო ავარიები, რის გამოც გადაადგილება მგზავრებისათვის არც თუ უსაფრთხო იყო. ამასთან ერთად წარმოება ფაქტიურად წაგებაზე მუშაობდა და მალე შესაძლოა გაკოტრების წინაშე აღმოვჩენილიყავით, რაც გაართულებდა ვითარებას. ამჯერად ჩვენი ამოცანაა აუქციონიდან მიღებული შემოსავალი მივმართოთ ახალი ალტერნატიული ტრანსპორტის მოძიებისაკენ, რომელიც სოციალურად დაუცველი მოსახლეობისთვის უწინდებურად ხელმისაწვდომი იქნება'' - აცხადებდნენ მაშინ გამგეობაში.
2004 წელს შიდა ქართლის გუბერნატორმა მიხეილ ქარელმა და გამგებელმა სოსო მუმლაძემ ჰოლანდიიდან 8 ავტობუსი ჩამოიყვანეს.
2007 წელს თბილისის მერმა გიგი უგულავამ გორს 8 ჰოლანდიური ავტობუსი და 2 ნაგვის მანქანა გადასცა. ავტობუსების პრეზენტაციას, ძირითადად, გამგეობის თანამშრომლები და გორის უნივერსიტეტის ლექტორ-მასწავლებლები ესწრებოდნენ. ისინი კმაყოფილებას გამოთქვამდნენ ახალი ავტობუსების ჩამოყვანის გამო. ეს ტრანსპორტი ქალაქში 20 თეთრად დადიოდა.
ჰოლანდიური ავტობუსები შპს ,,გორი-ავტოტრანსმა" ჩაიბარა. გუბერნატორი ამბობდა, რომ 2004 წელს ჰოლანდიიდან ჩამოყვანილი დიდი ავტობუსები სოფლებში ივლიდნენ. ,,იმ სერვისს რასაც დღევანელი ,,ატეკა" სთავაზობს მოსახლეობას, ვერ ვუწოდებთ სამართლიანს. მგზავრობის ფასები გაბერილია. 2004 წელს ჩამოყვანილი დიდი ავტობუსები მომგებიანი სწორედ სოფლებში იქნება. ამიტომ ისინი, ძირითადად, სოფლებში ივლის", - განგვიცხადა მაშინ გუბერნატორმა.
ფოტოზე: ყვითელი ავტობუსების პრეზენტაცია, 2007 წელი, გორი
ყოფილი ,,ატეკის'' წარმომადგენლებმა სოფლებში თავიანთ მიკროავტობუსებზე მგზავრობის ფასს 50 თეთრიდან 30 თეთრამდე დაუკლეს, ჰოლანდიურ ავტობუსებს მგზავრები მოაკლდა. ჰოლანდიური ავტობუსით მგზავრობა 50 თეთრი ღირდა. გარდა ამისა, ,,ატეკას'' მემკვიდრეებმა სოფლებში მოძრაობის განრიგიც იმ დროს დაამთხვიეს, როდესაც მუნიციპალური ტრანსპორტი სოფლებში მოძრაობდა.
2021 წლის 8 თებერვლიდან გორში ლურჯი ავტობუსები მოძრაობს. მუნიციპალური განვითარების ფონდმა, გრანტის სახით გორს 30 ავტობუსი გადასცა. ლურჯი ავტობუსები ძირითადად ქალაქის ტერიტორიაზე ივლის. კერძო კომპანიების წარმომადგენლებმა თავიანთი ხაზები გააუქმეს. მათი სამოქმედო არეალი ძირითადად სოფლად დარჩა.
გამეორდება თუ არა მსგავსი ტენდენცია, რაც 2009-2010 წლებში კერძო კომპანიებმა განახორციელეს? ამას დრო გვიჩნებს.
მუნიციპალური ტრანსპორტი ბოლოს 2007-2010 წლებში მუშაობდა, თუმცა კერძო კომპანიების წყალობით, ავტობუსებით მომსახურებაზე ქალაქის ხელმძღვანელობამ უარი განაცხადა, რადგან ავტოპარკის შენახვა ძვირი ჯდებოდა.
ამიტომ, თითქმის 10 წელია ქალაქში მუნიციპალური ტრანსპორტი არ ყოლია.
ქრონოლოგია: ტროლეიბუსებიდან ყვითელ
ავტობუსებამდე
ფოტოზე: გორი, 2003 წელი
ფოტოზე: გორი, 2003 წელი
ოფიციალური მონაცემებით, გორში, ტროლეიბუსების ხაზი 1972 წელს გახსნეს. 1975 წელს მგზავრდა ნაკადი უკვე 6 მლნ 327 ათასს შეადგენდა. მგზავრობის ფასი 10 თეთრი იყო.
ტროლეიბუსების პარკი მცირედით ახლდებოდა. 1972 წლის შემდეგ არსებულ ავტოპარკს სამი ახალი ტროლეიბუსი ჯერ 1984 წელს, შემდეგ 1990 წელს 2 ახალიც დაემატა.
2010 წელს ტროლეიბუსები მოულოდნელად გააქრეს და ხაზები ჩამოხსნეს. ხაზის სიგრძე, 2010 წლისთვის 39 კმ-ზე მეტი იყო.
,,ჩვენთვის საკმაოდ მტკივნეული იყო ტროლეიბუსების, როგორც გადაადგილების ყველაზე იაფი საშუალების ექსპლოატაციიდან ამოღება, მაგრამ ვინაიდან მუნიციპალიტეტს არ გააჩნდა შპს ტროლეიბუსის ბაზის განახლების საშუალება, ვფიქრობთ, რომ მაინც სწორი გადაწყვეტილება იქნა მიღებული. ტროლეიბუსების პარკი და არსებული ელექტროხაზები იმდენად გაცვეთილი იყო, რომ ხშირი იყო ავარიები, რის გამოც გადაადგილება მგზავრებისათვის არც თუ უსაფრთხო იყო. ამასთან ერთად წარმოება ფაქტიურად წაგებაზე მუშაობდა და მალე შესაძლოა გაკოტრების წინაშე აღმოვჩენილიყავით, რაც გაართულებდა ვითარებას. ამჯერად ჩვენი ამოცანაა აუქციონიდან მიღებული შემოსავალი მივმართოთ ახალი ალტერნატიული ტრანსპორტის მოძიებისაკენ, რომელიც სოციალურად დაუცველი მოსახლეობისთვის უწინდებურად ხელმისაწვდომი იქნება'' - აცხადებდნენ მაშინ გამგეობაში.
ყვითელი ავტობუსებიდან ლურჯ
ავტობუსებამდე
ფოტოზე:
გორი,
2007 წელი
2004 წელს შიდა ქართლის გუბერნატორმა მიხეილ ქარელმა და გამგებელმა სოსო მუმლაძემ ჰოლანდიიდან 8 ავტობუსი ჩამოიყვანეს.
2007 წელს თბილისის მერმა გიგი უგულავამ გორს 8 ჰოლანდიური ავტობუსი და 2 ნაგვის მანქანა გადასცა. ავტობუსების პრეზენტაციას, ძირითადად, გამგეობის თანამშრომლები და გორის უნივერსიტეტის ლექტორ-მასწავლებლები ესწრებოდნენ. ისინი კმაყოფილებას გამოთქვამდნენ ახალი ავტობუსების ჩამოყვანის გამო. ეს ტრანსპორტი ქალაქში 20 თეთრად დადიოდა.
ჰოლანდიური ავტობუსები შპს ,,გორი-ავტოტრანსმა" ჩაიბარა. გუბერნატორი ამბობდა, რომ 2004 წელს ჰოლანდიიდან ჩამოყვანილი დიდი ავტობუსები სოფლებში ივლიდნენ. ,,იმ სერვისს რასაც დღევანელი ,,ატეკა" სთავაზობს მოსახლეობას, ვერ ვუწოდებთ სამართლიანს. მგზავრობის ფასები გაბერილია. 2004 წელს ჩამოყვანილი დიდი ავტობუსები მომგებიანი სწორედ სოფლებში იქნება. ამიტომ ისინი, ძირითადად, სოფლებში ივლის", - განგვიცხადა მაშინ გუბერნატორმა.
ფოტოზე: ყვითელი ავტობუსების პრეზენტაცია, 2007 წელი, გორი
ყოფილი ,,ატეკის'' წარმომადგენლებმა სოფლებში თავიანთ მიკროავტობუსებზე მგზავრობის ფასს 50 თეთრიდან 30 თეთრამდე დაუკლეს, ჰოლანდიურ ავტობუსებს მგზავრები მოაკლდა. ჰოლანდიური ავტობუსით მგზავრობა 50 თეთრი ღირდა. გარდა ამისა, ,,ატეკას'' მემკვიდრეებმა სოფლებში მოძრაობის განრიგიც იმ დროს დაამთხვიეს, როდესაც მუნიციპალური ტრანსპორტი სოფლებში მოძრაობდა.
რა
მოხდება დღეის შემდეგ?
ფოტოზე: ლურჯი ავტობუსი, გორი, 2021 წელი
ფოტოზე: ლურჯი ავტობუსი, გორი, 2021 წელი
2021 წლის 8 თებერვლიდან გორში ლურჯი ავტობუსები მოძრაობს. მუნიციპალური განვითარების ფონდმა, გრანტის სახით გორს 30 ავტობუსი გადასცა. ლურჯი ავტობუსები ძირითადად ქალაქის ტერიტორიაზე ივლის. კერძო კომპანიების წარმომადგენლებმა თავიანთი ხაზები გააუქმეს. მათი სამოქმედო არეალი ძირითადად სოფლად დარჩა.
გამეორდება თუ არა მსგავსი ტენდენცია, რაც 2009-2010 წლებში კერძო კომპანიებმა განახორციელეს? ამას დრო გვიჩნებს.
ამავე კატეგორიაში
ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაციის ცნობით, იმ შემთხვევაში, თუ საქართველოს პარლამენტი ახალი წევრების უფლებამოსილებას ცნობს,
24 ნოემბერი ქალთა მიმართ ძალადობის აღმოფხვრის საერთაშორისო დღეა.
დაიღუპა მამა-შვილი: 50 წლამდე ასაკის მამაკაცი და მისი ვაჟი
"შავ პარასკევს", 29 ნოემბერს, თიბისი ყველა მომხმარებელს
საჩივრის მიხედვით, ქარელის მერია არ ასრულებს შესყიდვების სააგენტოს მიერ გაცემულ რეკომენდაციებს.
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები