რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
ექსპერტთა შეფასებით ცენტრალური მაგისტრალი ,,სიკვდილის დერეფანია"
თბილისი-ლესელიძის ცენტრალურ მაგისტრალზე სოფელ იგოეთთან მსუბუქი
ავტომანქანა მოცურდა და ბორდიურს შეეჯახა.
შინაგან საქმეთა სამინისტროს პრესსამსახურის ცნობით, ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმი გაფორმდა.
ორი დღით ადრე კი, სოფელ ქსანთან სამი მანქანა დაიმტვრა.
ორივე შემთხვევაში მგზავრებს შორის არავინ დაშავებულა.
ბეტონის საფარიან ავტობანზე ავარიების სიხშირე წვიმისა და ზაფხულის პერიოდში იზრდება.
შარშან საქართველოში დაფიქსირებული 6432 ავტოსაგზაო შემთხვევის დროს დაშავდა 9187, ხოლო დაიღუპა 602 კაცი, მათ შორის, 28 ბავშვია.
გადაჭარბებული სიჩქარის გამო დაღუპულთა რაოდენობა კი 17%-ს აღწევს. 2015 წელს, 2014 წელთან შედარებით, 10%-ით არის გაზრდილი.
ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარის დავით მესხიშვილის განცხადებით, რომელმაც ინტერვიუ გაზეთ ,,რეზონანსს" მისცა, ავტომაგისტრალებზე არის რამდენიმე ტიპის პრობლემა, რომელიც მსოფლიო ბანკის ექსპერტმაც დაადასტურა.
"პირველი შთაბეჭდილება, რაც მსოფლიოში გავლენიანი ფინანსური ინსტიტუტის წარმომადგენელმა გაგვიზიარა, საგზაო უსაფრთხოების მხრივ არსებულ პრობლემას მწვავედ წარმოაჩენს. განსაკუთრებით ის, რომ ქვეყანაში არ არსებობს სახელმწიფო სტრუქტურები, რომლებიც საგზაო უსაფრთხოებაზე, განსაკუთრებით კი, მაგისტრალებთან დაკავშირებით, იმუშავებენ. ქვეყანაში ამ მიმართულებით მოქმედებს მხოლოდ საპატრულო პოლიცია, რომელიც უკვე მომხდარ შემთხვევებზე რეაგირებს და პრევენციის მიზნით არაფერს აკეთებს.
უნდა ვაიძულოთ მძღოლები, რომ მოძრაობის წესები დაიცვან. პრობლემის მოგვარებაში ძალიან გვეშლება ხელი იმის გამო, რომ არ გვაქვს საგზაო უსაფრთხოების სტრატეგია. საქართველოში არ არის დაზუსტებული ინფორმაცია "შავი წერტილების" შესახებ, სადაც ავტოსაგზაო შემთხვევები სისტემატურად ხდება. რაც შეეხება E60 ავტომაგისტრალს, ფაქტობრივად, "სიკვდილის დერეფანია", სადაც ბევრი ავტოსაგზაო შემთხვევა ხდება", - განმარტავს მესხიშვილი.
მნიშვნელოვანი საკითხი, რაც ასევე მოძრაობის უსაფრთხოებას უკავშირდება, ჩქაროსნულ ავტომაგისტრალებზე მაქსიმალური სიჩქარეა. როგორც ვიცით, დღესდღეობით ეს მაჩვენებელი 110 კმ/სთ-ით განისაზღვრება, მაგრამ დასაშვებია 15 კმ/სთ-ით მეტი, ანუ დასაშვები მაქსიმალური სიჩქარე 125 კმ/სთ-ს შეადგენს.
"მაქსიმალური სიჩქარის ზრდა იგეგმებოდა, მაგრამ სხვადასხვა მიზეზით გადაიდო. ერთ-ერთი ფაქტორი მარჯვენასაჭიანების თემას უკავშირდება. ვერ გამირკვევია, რა საჭიროა ციფრების მატება, როცა მაგისტრალებზე ავტომანქანები ისედაც მაღალი სიჩქარით მოძრაობენ. მით
შინაგან საქმეთა სამინისტროს პრესსამსახურის ცნობით, ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის ოქმი გაფორმდა.
ორი დღით ადრე კი, სოფელ ქსანთან სამი მანქანა დაიმტვრა.
ორივე შემთხვევაში მგზავრებს შორის არავინ დაშავებულა.
ბეტონის საფარიან ავტობანზე ავარიების სიხშირე წვიმისა და ზაფხულის პერიოდში იზრდება.
შარშან საქართველოში დაფიქსირებული 6432 ავტოსაგზაო შემთხვევის დროს დაშავდა 9187, ხოლო დაიღუპა 602 კაცი, მათ შორის, 28 ბავშვია.
გადაჭარბებული სიჩქარის გამო დაღუპულთა რაოდენობა კი 17%-ს აღწევს. 2015 წელს, 2014 წელთან შედარებით, 10%-ით არის გაზრდილი.
ტრანსპორტისა და გზების ასოციაციის თავმჯდომარის დავით მესხიშვილის განცხადებით, რომელმაც ინტერვიუ გაზეთ ,,რეზონანსს" მისცა, ავტომაგისტრალებზე არის რამდენიმე ტიპის პრობლემა, რომელიც მსოფლიო ბანკის ექსპერტმაც დაადასტურა.
"პირველი შთაბეჭდილება, რაც მსოფლიოში გავლენიანი ფინანსური ინსტიტუტის წარმომადგენელმა გაგვიზიარა, საგზაო უსაფრთხოების მხრივ არსებულ პრობლემას მწვავედ წარმოაჩენს. განსაკუთრებით ის, რომ ქვეყანაში არ არსებობს სახელმწიფო სტრუქტურები, რომლებიც საგზაო უსაფრთხოებაზე, განსაკუთრებით კი, მაგისტრალებთან დაკავშირებით, იმუშავებენ. ქვეყანაში ამ მიმართულებით მოქმედებს მხოლოდ საპატრულო პოლიცია, რომელიც უკვე მომხდარ შემთხვევებზე რეაგირებს და პრევენციის მიზნით არაფერს აკეთებს.
უნდა ვაიძულოთ მძღოლები, რომ მოძრაობის წესები დაიცვან. პრობლემის მოგვარებაში ძალიან გვეშლება ხელი იმის გამო, რომ არ გვაქვს საგზაო უსაფრთხოების სტრატეგია. საქართველოში არ არის დაზუსტებული ინფორმაცია "შავი წერტილების" შესახებ, სადაც ავტოსაგზაო შემთხვევები სისტემატურად ხდება. რაც შეეხება E60 ავტომაგისტრალს, ფაქტობრივად, "სიკვდილის დერეფანია", სადაც ბევრი ავტოსაგზაო შემთხვევა ხდება", - განმარტავს მესხიშვილი.
მნიშვნელოვანი საკითხი, რაც ასევე მოძრაობის უსაფრთხოებას უკავშირდება, ჩქაროსნულ ავტომაგისტრალებზე მაქსიმალური სიჩქარეა. როგორც ვიცით, დღესდღეობით ეს მაჩვენებელი 110 კმ/სთ-ით განისაზღვრება, მაგრამ დასაშვებია 15 კმ/სთ-ით მეტი, ანუ დასაშვები მაქსიმალური სიჩქარე 125 კმ/სთ-ს შეადგენს.
"მაქსიმალური სიჩქარის ზრდა იგეგმებოდა, მაგრამ სხვადასხვა მიზეზით გადაიდო. ერთ-ერთი ფაქტორი მარჯვენასაჭიანების თემას უკავშირდება. ვერ გამირკვევია, რა საჭიროა ციფრების მატება, როცა მაგისტრალებზე ავტომანქანები ისედაც მაღალი სიჩქარით მოძრაობენ. მით
ამავე კატეგორიაში
"შავ პარასკევს", 29 ნოემბერს, თიბისი ყველა მომხმარებელს
საჩივრის მიხედვით, ქარელის მერია არ ასრულებს შესყიდვების სააგენტოს მიერ გაცემულ რეკომენდაციებს.
საკრებულოს მიერ დამტკიცებული დოკუმენტის მიხედვით, 2029 წლამდე, ტანის ხეობაში
ღამის ულამაზესი პეიზაჟი იხატება, როცა მწერლის თვალით უყურებ " ბნელ
სივრცეში " როგორ " ირწევიან ღრუბლები,"
დოკუმენტის სახელწოდებაა ,,ატენის ხეობის და მიმდებარე ტერიტორიების სივრცის დაგეგმარება''.
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები