რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
გორის შპალსაჟღენთ ქარხანას 1,3 მლნ ლარის გამო ჩინეთის რკინიგზის ბიურო ედავება
კომპანია ,,ჩინეთის რკინიგზის 23-ე ბიუროს“ წარმომადგენლები ჩივიან,
რომ გორის შპალსაჟღენთმა ქარხანამ უხარისხო ხის განძელების (შპლების)
გაყიდვით დაახლოებით 1,3 მლნ ლარი, უკანონო სარგებლის სახით, მიიღო.
ამის გამო, თანხის უკან დაბრუნებას ითხოვენ.
გორის სასამართლომ პირიქით მომჩივანი კომპანია დააჯარიმა, დაახლოებით, 300 ათასი ლარით, რადგან შპალსაჟღენთი ქარხანა 2 წლის განმავლობაში ჩინეთის კომპანიისთვის მიყიდულ შპლებს საკუთარი ხარჯით ინახავდა.
საქმე ამჟამად თბილისის საქალაქო სასამართლოში იხილება. ამბავი დედაქალაქის შემოვლითი რკინიგზის პროექტს უკავშირდება. ,,გორის შპალსაჟღენთ ქარხანაში“ ამბობენ, რომ დავა, რომელიც 2015 წლიდან დაიწყო, დღესაც გრძელდება.
როგორც ცნობილია, 2012 წლიდან, თბილისის შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობა, საქართველოს რკინიგზის დაკვეთით, ჩინეთის რკინიგზის 23-ე ბიუროს ჯგუფმა და ქვეკონტრაქტორმა სს ,,ხიდმშენმა“ დაიწყო და მალე გაჩერდა. მშენებლებმა ,,გორის შპალსაჟღენთი ქარხნისგან“ რამდენიმე ათასი ხის განძელი (,,შპალი“) შეისყიდეს.
,,ჩინეთის რკინიგზის ბიუროს ჯგუფმა“ 2015 წლის 30 მარტს გორის რაიონულ სასამართლოს მიმართა და ქარხნისგან მოითხოვა უსაფუძვლო გამდიდრებით მიღებული 1 156 000 ლარის ანაზღაურება; ასევე, მიუღებელი შემოსავლის სახით - 145 000 ლარის გადახდა; ასევე, პირგასამტეხლოს სახით - 30 000 ლარის დაკისრება.
,,ჩინეთის რკინიგზი ჯგუფის“ წარმომადგენელი საჩივარში განმარტავს, რომ მან როგორც ხელშეკრულების მხარემ გადაიხადა როგორც ავანსი, ასევე ნაწილობრივი კონსიგნაცია საერთო თანხით 1 156 237,50 (ერთი მილიონ ას ორმოცდათექვსმეტი ათას ორას ოცდაჩვიდმეტი ლარი და ორმოცდაათი თეთრი) ლარი, რის დაბრუნებასაც ითხოვს
რაც შეეხება მიუღებელ შემოსავალს - 145 000 ლარს, ამასთან დაკავშირებით აღნიშნავს, რომ თუკი ზემოხსენებულ თანხას საბანკო დეპოზიტზე განათავსებდა და შპლებს არ იყიდდა, იგი ამ ოდენობის სარგებელს მიიღებდა.
გორის შპალსაჟღენთი ქარხნის წარმომადგენლობამ სარჩელი არ ცნო და განმარტა, რომ ხის განძელების (შპლების) ჩაბარების დროს, კომპანია ,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფს“ პრეტენზია არ ჰქონია.
,, მიღება-ჩაბარების აქტებში აღნიშნულია, რომ მყიდველმა შეამოწმა და მიიღო (ჩაიბარა) პროდუქცია, რომელიც შეესაბამებოდა სახელმწიფო სტანდარტებს და ხელშეკრულებით გათვალისწინებულ ხარისხს.“ - აღნიშნავს შპალსაჟღენთი ქარხნის იურისტი.
,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფს“ ექსპერტიზის დასკვნები აქვს, რომლის თანახმად, ხის განძელები გამოუსადეგარია და აღარ ექვემდებარება ექსპლუატაციას. თავის მხრივ, ,,შპალსაჟღენთი ქარხნის“ წარმომადგენლობა ირწმუნება, რომ ,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფმა“ ექსპერტიზები მასალის შესყიდვიდან 2 წლის შემდეგ მოიპოვა.
გორის სასამართლომ პირიქით მომჩივანი კომპანია დააჯარიმა, დაახლოებით, 300 ათასი ლარით, რადგან შპალსაჟღენთი ქარხანა 2 წლის განმავლობაში ჩინეთის კომპანიისთვის მიყიდულ შპლებს საკუთარი ხარჯით ინახავდა.
საქმე ამჟამად თბილისის საქალაქო სასამართლოში იხილება. ამბავი დედაქალაქის შემოვლითი რკინიგზის პროექტს უკავშირდება. ,,გორის შპალსაჟღენთ ქარხანაში“ ამბობენ, რომ დავა, რომელიც 2015 წლიდან დაიწყო, დღესაც გრძელდება.
როგორც ცნობილია, 2012 წლიდან, თბილისის შემოვლითი რკინიგზის მშენებლობა, საქართველოს რკინიგზის დაკვეთით, ჩინეთის რკინიგზის 23-ე ბიუროს ჯგუფმა და ქვეკონტრაქტორმა სს ,,ხიდმშენმა“ დაიწყო და მალე გაჩერდა. მშენებლებმა ,,გორის შპალსაჟღენთი ქარხნისგან“ რამდენიმე ათასი ხის განძელი (,,შპალი“) შეისყიდეს.
,,ჩინეთის რკინიგზის ბიუროს ჯგუფმა“ 2015 წლის 30 მარტს გორის რაიონულ სასამართლოს მიმართა და ქარხნისგან მოითხოვა უსაფუძვლო გამდიდრებით მიღებული 1 156 000 ლარის ანაზღაურება; ასევე, მიუღებელი შემოსავლის სახით - 145 000 ლარის გადახდა; ასევე, პირგასამტეხლოს სახით - 30 000 ლარის დაკისრება.
,,ჩინეთის რკინიგზი ჯგუფის“ წარმომადგენელი საჩივარში განმარტავს, რომ მან როგორც ხელშეკრულების მხარემ გადაიხადა როგორც ავანსი, ასევე ნაწილობრივი კონსიგნაცია საერთო თანხით 1 156 237,50 (ერთი მილიონ ას ორმოცდათექვსმეტი ათას ორას ოცდაჩვიდმეტი ლარი და ორმოცდაათი თეთრი) ლარი, რის დაბრუნებასაც ითხოვს
რაც შეეხება მიუღებელ შემოსავალს - 145 000 ლარს, ამასთან დაკავშირებით აღნიშნავს, რომ თუკი ზემოხსენებულ თანხას საბანკო დეპოზიტზე განათავსებდა და შპლებს არ იყიდდა, იგი ამ ოდენობის სარგებელს მიიღებდა.
გორის შპალსაჟღენთი ქარხნის წარმომადგენლობამ სარჩელი არ ცნო და განმარტა, რომ ხის განძელების (შპლების) ჩაბარების დროს, კომპანია ,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფს“ პრეტენზია არ ჰქონია.
,, მიღება-ჩაბარების აქტებში აღნიშნულია, რომ მყიდველმა შეამოწმა და მიიღო (ჩაიბარა) პროდუქცია, რომელიც შეესაბამებოდა სახელმწიფო სტანდარტებს და ხელშეკრულებით გათვალისწინებულ ხარისხს.“ - აღნიშნავს შპალსაჟღენთი ქარხნის იურისტი.
,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფს“ ექსპერტიზის დასკვნები აქვს, რომლის თანახმად, ხის განძელები გამოუსადეგარია და აღარ ექვემდებარება ექსპლუატაციას. თავის მხრივ, ,,შპალსაჟღენთი ქარხნის“ წარმომადგენლობა ირწმუნება, რომ ,,ჩინეთის რკინიგზის ჯგუფმა“ ექსპერტიზები მასალის შესყიდვიდან 2 წლის შემდეგ მოიპოვა.
ამავე კატეგორიაში
"შავ პარასკევს", 29 ნოემბერს, თიბისი ყველა მომხმარებელს
საჩივრის მიხედვით, ქარელის მერია არ ასრულებს შესყიდვების სააგენტოს მიერ გაცემულ რეკომენდაციებს.
საკრებულოს მიერ დამტკიცებული დოკუმენტის მიხედვით, 2029 წლამდე, ტანის ხეობაში
ღამის ულამაზესი პეიზაჟი იხატება, როცა მწერლის თვალით უყურებ " ბნელ
სივრცეში " როგორ " ირწევიან ღრუბლები,"
დოკუმენტის სახელწოდებაა ,,ატენის ხეობის და მიმდებარე ტერიტორიების სივრცის დაგეგმარება''.
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები