რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
გორის ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მუზეუმში ინახება ერეკლე ლუკაშვილის სტატია, რომელიც აღწერს ძველ გორში, მე-19 საუკუნის 90-იან წლებში არსებულ ტრადიციას. ამ ტრადიციის მიხედვით, ზემო და ქვედაუბნელები ერთმანეთს კრივში ეჯიბრებოდნენ:
სტატია 1964 წლით თარიღდება და წერია:
„ძველად გორში, ტაძრის მიდამოებში, ყოველი წლის ყველიერის კვირაში, იმართებოდა კრივი, ერთმანეთს პირველობას ეცილებოდნენ ქვემო და ზემოუბნელები, სცდიდნენ მკლავის ძალასა და ოსტატობას, სისწრაფესა და გამძლეობას, ვაჟკაცობას და რაინდობას; კრივს თავის მკაცრად განსაზღვრული წესები ჰქონდა: სახეში დარტყმა დაუშვებელი იყო, წელს ქვევით დარტყმა კი, თუნდაც უნებლიეთ, ხომ სამარცხვინოდ ითვლებოდა."
კრივს ჯერ პატარები ვიწყებდით, შემდეგ ჭაბუკები შეგვცვლიდნენ, ბოლოს ასპარეზობაზე გამოდიოდნენ ცნობილი გორელი ფალავნები, ორ დასად დაყოფილნი ზემო და ქვემოუბნელები.
გამარჯვებულნი დამარცხებულებს თანდათან უკან ახევინებდნენ, ბოლოს კი სულაც გააქცევდნენ. გაქცეულებს აღარ დაედევნებოდნენ, ხელს აღარ ახლებდნენ“
სტატიაში ავტორი ბოლოს კი გულდაწყვეტილი დასძენს, რომ: „ეს მშვენიერი ხალხური გასართობი - კრივი 1896 წელს აკრძალა გორის მაზრრის უფროსმა რევაზ ერისთავმა .უბრძანა პოლიციელებს ჩვენი დაშლა და იმათაც აქეთ-იქით გაგვრეკეს. ამის შემდეგ გორში კრივი აღარ გამართულა“ - წერს ერეკლე ლუკაშვილი ყეენობის აღწერისას.
ჩხუბის წესები ძველ გორში
ფოტოზე: გორი, 1907 წელი, შალვა ლოლაძის პირადი
არქივი
გორის ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მუზეუმში ინახება ერეკლე ლუკაშვილის სტატია, რომელიც აღწერს ძველ გორში, მე-19 საუკუნის 90-იან წლებში არსებულ ტრადიციას. ამ ტრადიციის მიხედვით, ზემო და ქვედაუბნელები ერთმანეთს კრივში ეჯიბრებოდნენ:
სტატია 1964 წლით თარიღდება და წერია:
„ძველად გორში, ტაძრის მიდამოებში, ყოველი წლის ყველიერის კვირაში, იმართებოდა კრივი, ერთმანეთს პირველობას ეცილებოდნენ ქვემო და ზემოუბნელები, სცდიდნენ მკლავის ძალასა და ოსტატობას, სისწრაფესა და გამძლეობას, ვაჟკაცობას და რაინდობას; კრივს თავის მკაცრად განსაზღვრული წესები ჰქონდა: სახეში დარტყმა დაუშვებელი იყო, წელს ქვევით დარტყმა კი, თუნდაც უნებლიეთ, ხომ სამარცხვინოდ ითვლებოდა."
კრივს ჯერ პატარები ვიწყებდით, შემდეგ ჭაბუკები შეგვცვლიდნენ, ბოლოს ასპარეზობაზე გამოდიოდნენ ცნობილი გორელი ფალავნები, ორ დასად დაყოფილნი ზემო და ქვემოუბნელები.
გამარჯვებულნი დამარცხებულებს თანდათან უკან ახევინებდნენ, ბოლოს კი სულაც გააქცევდნენ. გაქცეულებს აღარ დაედევნებოდნენ, ხელს აღარ ახლებდნენ“
სტატიაში ავტორი ბოლოს კი გულდაწყვეტილი დასძენს, რომ: „ეს მშვენიერი ხალხური გასართობი - კრივი 1896 წელს აკრძალა გორის მაზრრის უფროსმა რევაზ ერისთავმა .უბრძანა პოლიციელებს ჩვენი დაშლა და იმათაც აქეთ-იქით გაგვრეკეს. ამის შემდეგ გორში კრივი აღარ გამართულა“ - წერს ერეკლე ლუკაშვილი ყეენობის აღწერისას.
ამავე კატეგორიაში
შეთავაზება ვრცელდება თითქმის მთელ სამოდელო რიგზე, ამავდროულად მომხმარებელი
გორის მერიის ჯანდაცვის სამსახურის ცნობით,
ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაციის ცნობით, იმ შემთხვევაში, თუ საქართველოს პარლამენტი ახალი წევრების უფლებამოსილებას ცნობს,
24 ნოემბერი ქალთა მიმართ ძალადობის აღმოფხვრის საერთაშორისო დღეა.
დაიღუპა მამა-შვილი: 50 წლამდე ასაკის მამაკაცი და მისი ვაჟი
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები