რედაქტორის რჩევით
ახალი ამბები
გორში ბუნებრივი აირის რეგულატორების დაზიანების ფაქტები გახშირდა
გორის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვახვრელში ბუნებრივი აირის წნევის
რეგულატორები მწყობრიდან გამოვიდა. სოკარ ჯორჯია გაზის ცხელ ხაზზე
გვითხრეს, რომ მწყობრიდან გამოვიდა როგორც მიწისზედა, ასევე,
მიწისქვეშა რეგულატორები.
რეგულატორების (წნევის მარეგულირებლების) დაზიანების გამო, 2 დღის წინ, ქალაქ გორის რამდენიმე უბანშიც შეწყდა ბუნებრივი აირის მიწოდება.
,,დღესაც ამ სოფელში ორი აბონენტისგან შემოვიდა ზარი, რომ ბუნებრივი აირი არ მიეწოდება. ჩვენი ჯგუფი ადგილზე მუშაობს და აღმოიფხვრება პრობლემა. რამდენიმე დღის წინ, დაზიანდა ასევე მიწისქვეშა რეგულატორი, რის გამოც, მთელ სოფელს ბუნებრივი აირის მომარაგება შეუწყდა. ახლა ინდივიდუალურ პრობლემებზეც ვმუშაობთ." - გვითხრეს ცხელ ხაზზე, 16114-ზე.
ჩვენს კითხვაზე, რა იწვევს რეგულატორების დაზიანებას, ცხელ ხაზზე არ გვიპასუხეს, დროის უქონლობის გამო.
,,სოკარ ჯორჯია გაზის"" სპეციალისტები ერთ კვირაზე მეტია სოფელ ქვახვრელში ყოველდღიურად მუშაობენ. მობილური ჯგუფი, გამოძახებისთანავე, ოჯახებში მიდის და სისტემას ამოწმებს, თუმცა ჩვენი მცდელობა ზუსტად დაგვედგინა რა იწვევს ასე მასშტაბურად რეგულატორების (წნევის მარეგულირებლების) დაზიანებას, ზუტ პასუხს ვერ გვცემენ.
მოსახლეობას კი, პირად საუბარში უხსნიან, რომ ,,გაზი იყინება"". ამიტომ, მომხმარებლები არაოფიციალურ ვერსიაზე საუბრობენ, რომლის მიხედვით, რეგულატორებში წყალი იყინება. თუ საიდან ხვდება წყალი, ამაზე კი, რა თქმა უნდა, არაფერი იციან.
გორის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვახვრელში გაზიფიცირების სამუშაოები გაზის ტრანსპორტირების კომპანიამ 2019-2020 წლებში აწარმოა. მთავარი მაგისტრალი სოფლამდე მიიყვანეს, შემდეგ კი, სოკარ ჯორჯია გაზსს გადააბარეს. სოკარ ჯორჯიამ კი აბონენტების გამრციხველიანება უზრუნველყო და შიდა ქსელი მოაწყო.
გაზის ტრანსპორტირების კომპანიაში გვითხრეს, რომ თუ პრობლება ცენტრალურ მაგისტრალზეა, აუცილებლად ჩაერთვებიან, თუმცა გაზის ტრანსპორტირების კომპანიის წარმომადგენელმა ლევან ტორონჯაძემ გვითხრა, რომ მათი წარმომადგენლები ვითარებას ადგილზე შეისწავლიან. მანამდე, სიტუაციაში გარკვევა სოკარ ჯორჯიას წარმომადგენლებთან სცადა.
,, ჩვენი ჯგუფიც ჩავა ადგილზე, რა თქმა უნდა. ამ ეტაპზე გვითხრეს, რომ სისტემური პრობლემა არ არსებობს. არის მხოლოდ რამდენიმე ოჯახის მრიცხველთან დაკავშირებული პრობლემები, რომელსაც დღესვე აღმოფხვრიან."" - გვითხრა ლევან ტორონჯაძემ.
საქართველოს ენერგოომბუდსმენი წლებია სწავლობს საქართველოში ბუნებრივი გაზის სტაბილურ მიწოდებისა და ხარისხზე. როგორც მათ ანგარიშში წერია, ჯერ კიდევ, 2019 წელს დაფიქსირდა განცხადებები ბუნებრივი გაზის არასათანადო ხარისხით მიწოდების საკითხთან დაკავშირებით.
განმცხადებლების განმარტებით, მათ ბინებში ბუნებრივ გაზს არ ჰქონდა სათანადო ხარისხი. უმეტეს შემთხვევებში ბუნებრივი გაზის მიწოდება ხდებოდა დაბალი წნევით, ხშირი იყო გაზის მიწოდების წყვეტებიც, რის გამოც სათანადოდ ვერ სარგებლობდნენ გაზის საყოფაცხოვრებო დანადგარებით. შესაბამისად, განმცხადებლები ითხოვდნენ ბუნებრივი გაზის სათანადო ხარისხით და პარამეტრებით მიწოდებას.
,,კომპანიებს გაეგზავნათ რეკომენდაციები, დაუყონებლივ მოეხდინათ სათანადო რეაგირება და უზრუნველეყოთ მათი განაწილების არეალში მყოფი მომხმარებლების შესაბამისი პარამეტრების ბუნებრივი გაზით უსაფრთხო, უწყვეტი და საიმედო მომარაგება მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად, რაც კომპანიების მხრიდან შესრულდა. სამწუხაროდ, წნევასთან დაკავშირებული პრობლემის მოგვარება ხორციელდება ხოლმე მხოლოდ ლოკალურად, ინდივიადუალური საჩივრის საფუძველზე, რის გამოც ეს საკითხი რჩება სისტემურ პრობლემად და მუდმივად აქტუალურია, განსაკუთრებით ზამთრის პერიოდში, როდესაც ბუნებრივი გაზის მოხმარება პიკს აღწევს."" - აღნიშნულია ანგარიშში.
ენერგოომბუდსმენის ცნობით, 2018 წლიდან ეტაპობრივად ამოქმედდა მარეგულირებელი კომისიის დადგენილება "მომსახურების ხარისხის წესების" შესახებ. აღნიშნული წარმოადგენს ენერგეტიკის სექტორში მოქმედი კომპანიების მიერ გაწეული მომსახურების კონტროლის ერთიან მექანიზმს, რომელიც თანაბრად ვრცელდება ბუნებრივი გაზის გამანაწილებელ კომპანიებზეც.
,,ახალი წესებით, გაზგამანაწილებელ კომპანიებს დაევალათ ისეთი მნიშვნელოვანი დოკუმენტაციის წარმოება, როგორიცაა ელექტრონული ჟურნალები. ამოქმედდა მომხმარებლისათვის გაუწეველი მომსახურების კომპენსირების მექანიზმი, საწარმოს დაჯარიმებისა და წახალისების მექანიზმები და სხვა. ამავდროულად, ბოლო პერიოდში კომისიაში დაიწყო სათანადო პროგრამული უზრუნველყოფა, რაც შესაძლებელს ხდის რეალურ დროში გაკონტროლდეს კომპანიების მხრიდან სავალდებულო ინფორმაციის შექმნა, პროგრამაში შეტანა და შენახვა." - აღნიშნულია ანგარიშში.
დღეს არსებული ვითარების შესახებ კი, საქართველოს ენერგოომბუდსმენსაც მიეწოდა ინფორმაცია.
რეგულატორების (წნევის მარეგულირებლების) დაზიანების გამო, 2 დღის წინ, ქალაქ გორის რამდენიმე უბანშიც შეწყდა ბუნებრივი აირის მიწოდება.
,,დღესაც ამ სოფელში ორი აბონენტისგან შემოვიდა ზარი, რომ ბუნებრივი აირი არ მიეწოდება. ჩვენი ჯგუფი ადგილზე მუშაობს და აღმოიფხვრება პრობლემა. რამდენიმე დღის წინ, დაზიანდა ასევე მიწისქვეშა რეგულატორი, რის გამოც, მთელ სოფელს ბუნებრივი აირის მომარაგება შეუწყდა. ახლა ინდივიდუალურ პრობლემებზეც ვმუშაობთ." - გვითხრეს ცხელ ხაზზე, 16114-ზე.
ჩვენს კითხვაზე, რა იწვევს რეგულატორების დაზიანებას, ცხელ ხაზზე არ გვიპასუხეს, დროის უქონლობის გამო.
,,სოკარ ჯორჯია გაზის"" სპეციალისტები ერთ კვირაზე მეტია სოფელ ქვახვრელში ყოველდღიურად მუშაობენ. მობილური ჯგუფი, გამოძახებისთანავე, ოჯახებში მიდის და სისტემას ამოწმებს, თუმცა ჩვენი მცდელობა ზუსტად დაგვედგინა რა იწვევს ასე მასშტაბურად რეგულატორების (წნევის მარეგულირებლების) დაზიანებას, ზუტ პასუხს ვერ გვცემენ.
მოსახლეობას კი, პირად საუბარში უხსნიან, რომ ,,გაზი იყინება"". ამიტომ, მომხმარებლები არაოფიციალურ ვერსიაზე საუბრობენ, რომლის მიხედვით, რეგულატორებში წყალი იყინება. თუ საიდან ხვდება წყალი, ამაზე კი, რა თქმა უნდა, არაფერი იციან.
გორის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვახვრელში გაზიფიცირების სამუშაოები გაზის ტრანსპორტირების კომპანიამ 2019-2020 წლებში აწარმოა. მთავარი მაგისტრალი სოფლამდე მიიყვანეს, შემდეგ კი, სოკარ ჯორჯია გაზსს გადააბარეს. სოკარ ჯორჯიამ კი აბონენტების გამრციხველიანება უზრუნველყო და შიდა ქსელი მოაწყო.
გაზის ტრანსპორტირების კომპანიაში გვითხრეს, რომ თუ პრობლება ცენტრალურ მაგისტრალზეა, აუცილებლად ჩაერთვებიან, თუმცა გაზის ტრანსპორტირების კომპანიის წარმომადგენელმა ლევან ტორონჯაძემ გვითხრა, რომ მათი წარმომადგენლები ვითარებას ადგილზე შეისწავლიან. მანამდე, სიტუაციაში გარკვევა სოკარ ჯორჯიას წარმომადგენლებთან სცადა.
,, ჩვენი ჯგუფიც ჩავა ადგილზე, რა თქმა უნდა. ამ ეტაპზე გვითხრეს, რომ სისტემური პრობლემა არ არსებობს. არის მხოლოდ რამდენიმე ოჯახის მრიცხველთან დაკავშირებული პრობლემები, რომელსაც დღესვე აღმოფხვრიან."" - გვითხრა ლევან ტორონჯაძემ.
საქართველოს ენერგოომბუდსმენი წლებია სწავლობს საქართველოში ბუნებრივი გაზის სტაბილურ მიწოდებისა და ხარისხზე. როგორც მათ ანგარიშში წერია, ჯერ კიდევ, 2019 წელს დაფიქსირდა განცხადებები ბუნებრივი გაზის არასათანადო ხარისხით მიწოდების საკითხთან დაკავშირებით.
განმცხადებლების განმარტებით, მათ ბინებში ბუნებრივ გაზს არ ჰქონდა სათანადო ხარისხი. უმეტეს შემთხვევებში ბუნებრივი გაზის მიწოდება ხდებოდა დაბალი წნევით, ხშირი იყო გაზის მიწოდების წყვეტებიც, რის გამოც სათანადოდ ვერ სარგებლობდნენ გაზის საყოფაცხოვრებო დანადგარებით. შესაბამისად, განმცხადებლები ითხოვდნენ ბუნებრივი გაზის სათანადო ხარისხით და პარამეტრებით მიწოდებას.
,,კომპანიებს გაეგზავნათ რეკომენდაციები, დაუყონებლივ მოეხდინათ სათანადო რეაგირება და უზრუნველეყოთ მათი განაწილების არეალში მყოფი მომხმარებლების შესაბამისი პარამეტრების ბუნებრივი გაზით უსაფრთხო, უწყვეტი და საიმედო მომარაგება მოქმედი კანონმდებლობის შესაბამისად, რაც კომპანიების მხრიდან შესრულდა. სამწუხაროდ, წნევასთან დაკავშირებული პრობლემის მოგვარება ხორციელდება ხოლმე მხოლოდ ლოკალურად, ინდივიადუალური საჩივრის საფუძველზე, რის გამოც ეს საკითხი რჩება სისტემურ პრობლემად და მუდმივად აქტუალურია, განსაკუთრებით ზამთრის პერიოდში, როდესაც ბუნებრივი გაზის მოხმარება პიკს აღწევს."" - აღნიშნულია ანგარიშში.
ენერგოომბუდსმენის ცნობით, 2018 წლიდან ეტაპობრივად ამოქმედდა მარეგულირებელი კომისიის დადგენილება "მომსახურების ხარისხის წესების" შესახებ. აღნიშნული წარმოადგენს ენერგეტიკის სექტორში მოქმედი კომპანიების მიერ გაწეული მომსახურების კონტროლის ერთიან მექანიზმს, რომელიც თანაბრად ვრცელდება ბუნებრივი გაზის გამანაწილებელ კომპანიებზეც.
,,ახალი წესებით, გაზგამანაწილებელ კომპანიებს დაევალათ ისეთი მნიშვნელოვანი დოკუმენტაციის წარმოება, როგორიცაა ელექტრონული ჟურნალები. ამოქმედდა მომხმარებლისათვის გაუწეველი მომსახურების კომპენსირების მექანიზმი, საწარმოს დაჯარიმებისა და წახალისების მექანიზმები და სხვა. ამავდროულად, ბოლო პერიოდში კომისიაში დაიწყო სათანადო პროგრამული უზრუნველყოფა, რაც შესაძლებელს ხდის რეალურ დროში გაკონტროლდეს კომპანიების მხრიდან სავალდებულო ინფორმაციის შექმნა, პროგრამაში შეტანა და შენახვა." - აღნიშნულია ანგარიშში.
დღეს არსებული ვითარების შესახებ კი, საქართველოს ენერგოომბუდსმენსაც მიეწოდა ინფორმაცია.
ამავე კატეგორიაში
ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაციის ცნობით, იმ შემთხვევაში, თუ საქართველოს პარლამენტი ახალი წევრების უფლებამოსილებას ცნობს,
24 ნოემბერი ქალთა მიმართ ძალადობის აღმოფხვრის საერთაშორისო დღეა.
დაიღუპა მამა-შვილი: 50 წლამდე ასაკის მამაკაცი და მისი ვაჟი
"შავ პარასკევს", 29 ნოემბერს, თიბისი ყველა მომხმარებელს
საჩივრის მიხედვით, ქარელის მერია არ ასრულებს შესყიდვების სააგენტოს მიერ გაცემულ რეკომენდაციებს.
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები