რედაქტორის რჩევით
კასპის მერიას ნახევარმილიონიანი ტენდერი შეაწყვეტინეს
,,იპარავენ დოკუმენტაციას
სხვებისგან, ფოტოშოპით ამუშავებენ და ისე იღებენ მონაწილეობას
ტენდერებში. 5 კომპანია აქვს ამ ფილიალს და ხუთივე მათგანი შავ სიაში
შევიდა. ორი პიროვნებაა მითითებული, რომლებიც რეალურად ამ კომპანიის
კი არა სხვა კომპანიის თანამშრომლები არიან. პირადობაზე სხვანაირად
აქვს პიროვნებას ხელი მოწერილი, ხელშეკრულებაზე სხვანაირად. გზების
დეპარტამენტის ტენდერში ერთ-ერთ პიროვნებაზე წარმოდგენილი ინფორმაციაც
არასწორია, რადგან იმ კომპანიაში ვერ იმუშავებს ეს პიროვნება, იმიტომ
რომ აღნიშნული კომპანია გაკოტრდა 2012 წელს და მას მერე არ
უმუშავია." - ასეთ განცხადებას აკეთებს კომპანია
,,ჯორჯიან ენერჯის" წარმომადგენელი, რომელმაც კასპის მერიას იმის გამო
უჩივლა, რომ გამარჯვებულად არასანდო კომპანია გამოაცხადა.
შესყიდვების სააგენტომ, 2019 წლის 22 ივლისს, კასპის მერიას ნახევარმილიონიანი ტენდერი შეაჩერებინა. მერიის სატენდერო კომისიამ გამარჯვებულ კომპანიას ხელშეკრულება შეუწყვიტა. მდინარე ლეხურას ნაპირსამაგარ სამუშაოებზე შპს „რეკონსტრუქცია XXI მუდმივი დაწესებულება“ გამარჯვებულად 2019 წლის 28 ივნისს იყო გამოცხადებული.
,,ვასაჩივრებთ სატენდერო კომისიის 2019 წლის 28 ივნისის სხდომის N3 ოქმს, რომლითაც გამარჯვებულად გამოვლინდა იურიდიული პირი „რეკონსტრუქცია XXI მუდმივი დაწესებულება“. მოთხოვნილი იყო ანალოგიური გამოცდილება 4.6 მლნ ლარზე მეტი. ანალოგიურად შემსყიდველი განიხილავდა მდინარის კალაპოტების წმენდას, გაღრმავებას, გაბიონებისა და ნაპირსამაგრი კედლების მოწყობას. პრეტენდენტმა წარმოადგინა გარკვეული დოკუმენტები. გამოცდილების დასადასტურებლად წარადგინა ყაზახეთში შესრულებულ სამუშაოზე (ხიდის რეაბილიტაცია და ხიდთან მისასვლელი ნაპირების გამაგრება) გაფორმებული ხელშეკრულება, რომლის ღირებულება 5 300 000 ლარია. წარმოდგენილია ფორმა N2 და მიღებაჩაბარების აქტებიც. თუმცა, აქედან ერთ-ერთი თავი ეთმობა ნაპირსამაგრ სამუშაოებს და შესაბამისი კურსის დათვლით არ სცდება 1 811 000 ლარს, რაც მოთხოვნილი გამოცდილების ნახევარიც არ არის. თუ სხვა სახის სამუშაოებიც ჩათვალა შემსყიდველმა, მაშინ ზოგადად სამშენებლო სამუშაოები უნდა მოეთხოვათ სატენდერო დოკუმენტაციით. გამარჯვებული კომპანია იანვრიდანაა რეგისტრირებული საქართველოში, დღემდე 48 ტენდერში აქვს მონაწილეობა მიღებული. ასევე, მოთხოვნის თანახმად უნდა წარედგინა პრეტენდენტს ჰიდროლოგი." - წერს ,,ჯორჯიან ენერჯის" წარმომადგენელი.
კასპის მერია საჩივრის განხილვის დროს არ დაეთანხმა საჩივარში მითითებულ გარემოებებს და აღნიშნა:
„ტენდერი გამოცხადებული გვაქვს მდინარე ლეხურის კალაპოტის ამოწმენდა დაღრმავების სამუშაოებზე. ანალოგიურ სამუშაოდ განვიხილავდით მდინარის კალაპოტის გაწმენდა/დაღრმავება, ნაპირსამაგრების კედლების და გაბიონების მოწყობის სამუშაოებს. პრეტენდენტმა წარმოადგინა ხელშეკრულება, რომელიც ჯამში 5 600 000 მლნ ლარზე მეტის ღირებულებისაა. ხელშეკრულების საგანია მდინარე ბადამის გავლით ნაპირების, სავალი ავტოგზის და ხიდთან შესასვლელი გზის გამაგრებითი ხიდის მშენებლობა და რეაბილიტაციის სამუშაოები.“
შესყიდვების სააგენტოს საბჭოს წევრებმა მიიჩნიეს, რომ კასპის მერიის მსჯელობა დაუსაბუთებელია.
,,კასპის მუნიციპალიტეტის სატენდერო კომისიის 2019 წლის 28 ივნისის სხდომის ოქმში მითითებულია სატენდერო კომისიის მსჯელობის შედეგი, თუმცა თავად მსჯელობა, თუ რის საფუძველზე მივიდა სატენდერო კომისია იმ დასკვნამდე, რომ „რეკონსტრუქცია XXI'' მუდმივი დაწესებულების“ მიერ წარდგენილი დოკუმენტაცია შეესაბამებოდა სატენდერო მოთხოვნას, ოქმში ასახული არ არის. შესაბამისად, არასაკმარისი ინფორმაციის ქონის გამო საბჭო მოკლებულია შესაძლებლობას იმსჯელოს და ცალსახად განსაზღვროს თუ რამდენად სწორია შემსყიდველი ორგანიზაციის სატენდერო კომისიის მიერ მიღებული გადაწყვეტილება." - აღნიშნულია საბჭოს გადაწყვეტილებაში. კასპის მერიას ახალი გადაწყვეტილების მიღება დაავალდებულეს.
რაც შეეხება ყალბ დოკუმენტაციას, საბჭო ასევე აღნიშნავს, რომ მომჩივან ორგანიზაციას დასადასტურებლად არანაირი სახის მტკიცებულება (დოკუმენტი, მონაცემი და სხვ.) არ წარმოუდგენია/მიუთითებია და მისი პოზიცია ეყრდნობა მხოლოდ ზეპირ განმარტებებს, რითაც ცალსახად არ დასტურდება მათი სისწორე.
შესყიდვების სააგენტომ, 2019 წლის 22 ივლისს, კასპის მერიას ნახევარმილიონიანი ტენდერი შეაჩერებინა. მერიის სატენდერო კომისიამ გამარჯვებულ კომპანიას ხელშეკრულება შეუწყვიტა. მდინარე ლეხურას ნაპირსამაგარ სამუშაოებზე შპს „რეკონსტრუქცია XXI მუდმივი დაწესებულება“ გამარჯვებულად 2019 წლის 28 ივნისს იყო გამოცხადებული.
,,ვასაჩივრებთ სატენდერო კომისიის 2019 წლის 28 ივნისის სხდომის N3 ოქმს, რომლითაც გამარჯვებულად გამოვლინდა იურიდიული პირი „რეკონსტრუქცია XXI მუდმივი დაწესებულება“. მოთხოვნილი იყო ანალოგიური გამოცდილება 4.6 მლნ ლარზე მეტი. ანალოგიურად შემსყიდველი განიხილავდა მდინარის კალაპოტების წმენდას, გაღრმავებას, გაბიონებისა და ნაპირსამაგრი კედლების მოწყობას. პრეტენდენტმა წარმოადგინა გარკვეული დოკუმენტები. გამოცდილების დასადასტურებლად წარადგინა ყაზახეთში შესრულებულ სამუშაოზე (ხიდის რეაბილიტაცია და ხიდთან მისასვლელი ნაპირების გამაგრება) გაფორმებული ხელშეკრულება, რომლის ღირებულება 5 300 000 ლარია. წარმოდგენილია ფორმა N2 და მიღებაჩაბარების აქტებიც. თუმცა, აქედან ერთ-ერთი თავი ეთმობა ნაპირსამაგრ სამუშაოებს და შესაბამისი კურსის დათვლით არ სცდება 1 811 000 ლარს, რაც მოთხოვნილი გამოცდილების ნახევარიც არ არის. თუ სხვა სახის სამუშაოებიც ჩათვალა შემსყიდველმა, მაშინ ზოგადად სამშენებლო სამუშაოები უნდა მოეთხოვათ სატენდერო დოკუმენტაციით. გამარჯვებული კომპანია იანვრიდანაა რეგისტრირებული საქართველოში, დღემდე 48 ტენდერში აქვს მონაწილეობა მიღებული. ასევე, მოთხოვნის თანახმად უნდა წარედგინა პრეტენდენტს ჰიდროლოგი." - წერს ,,ჯორჯიან ენერჯის" წარმომადგენელი.
კასპის მერია საჩივრის განხილვის დროს არ დაეთანხმა საჩივარში მითითებულ გარემოებებს და აღნიშნა:
„ტენდერი გამოცხადებული გვაქვს მდინარე ლეხურის კალაპოტის ამოწმენდა დაღრმავების სამუშაოებზე. ანალოგიურ სამუშაოდ განვიხილავდით მდინარის კალაპოტის გაწმენდა/დაღრმავება, ნაპირსამაგრების კედლების და გაბიონების მოწყობის სამუშაოებს. პრეტენდენტმა წარმოადგინა ხელშეკრულება, რომელიც ჯამში 5 600 000 მლნ ლარზე მეტის ღირებულებისაა. ხელშეკრულების საგანია მდინარე ბადამის გავლით ნაპირების, სავალი ავტოგზის და ხიდთან შესასვლელი გზის გამაგრებითი ხიდის მშენებლობა და რეაბილიტაციის სამუშაოები.“
შესყიდვების სააგენტოს საბჭოს წევრებმა მიიჩნიეს, რომ კასპის მერიის მსჯელობა დაუსაბუთებელია.
,,კასპის მუნიციპალიტეტის სატენდერო კომისიის 2019 წლის 28 ივნისის სხდომის ოქმში მითითებულია სატენდერო კომისიის მსჯელობის შედეგი, თუმცა თავად მსჯელობა, თუ რის საფუძველზე მივიდა სატენდერო კომისია იმ დასკვნამდე, რომ „რეკონსტრუქცია XXI'' მუდმივი დაწესებულების“ მიერ წარდგენილი დოკუმენტაცია შეესაბამებოდა სატენდერო მოთხოვნას, ოქმში ასახული არ არის. შესაბამისად, არასაკმარისი ინფორმაციის ქონის გამო საბჭო მოკლებულია შესაძლებლობას იმსჯელოს და ცალსახად განსაზღვროს თუ რამდენად სწორია შემსყიდველი ორგანიზაციის სატენდერო კომისიის მიერ მიღებული გადაწყვეტილება." - აღნიშნულია საბჭოს გადაწყვეტილებაში. კასპის მერიას ახალი გადაწყვეტილების მიღება დაავალდებულეს.
რაც შეეხება ყალბ დოკუმენტაციას, საბჭო ასევე აღნიშნავს, რომ მომჩივან ორგანიზაციას დასადასტურებლად არანაირი სახის მტკიცებულება (დოკუმენტი, მონაცემი და სხვ.) არ წარმოუდგენია/მიუთითებია და მისი პოზიცია ეყრდნობა მხოლოდ ზეპირ განმარტებებს, რითაც ცალსახად არ დასტურდება მათი სისწორე.
ამავე კატეგორიაში
25 ივლისს, ქ. თბილისში მდებარე ავტოსადგურის ტერიტორიაზე, ,,მედია
მონიტორინგის" ჟურნალისტისა და ოპერატორის
შეთავაზება ვრცელდება თითქმის მთელ სამოდელო რიგზე, ამავდროულად მომხმარებელი
გორის მერიის ჯანდაცვის სამსახურის ცნობით,
ახალგაზრდა იურისტთა ასოციაციის ცნობით, იმ შემთხვევაში, თუ საქართველოს პარლამენტი ახალი წევრების უფლებამოსილებას ცნობს,
24 ნოემბერი ქალთა მიმართ ძალადობის აღმოფხვრის საერთაშორისო დღეა.
ვიდეორეპორტაჟი
იმის გამო, რომ წინასაარჩევნო პერიოდი იყო. იფიქრეს, საარჩევნოდ
ჩავედით სოფელში.
12 წლის გურამ გელაშვილი თავის სოფელზე გვიყვება, სადაც ძალიან ცოტა
თანატოლი ჰყავს.
რა სიკეთეებს სთავაზობს ევროკავშირი სტუდენტებს - გორელი
ახალგაზრდების გამოცდილება
გასული თვის პოპულარული სიახლეები
მოცემული ვებ გვერდი „ჯუმლას" ძრავზე შექმნილი უნივერსალური კონტენტის მენეჯმენტის სისტემის (CMS) ნაწილია. ის USAID-ის მიერ დაფინანსებული პროგრამის "მედია გამჭვირვალე და ანგარიშვალდებული მმართველობისთვის" (M-TAG) მეშვეობით შეიქმნა, რომელსაც „კვლევისა და გაცვლების საერთაშორისო საბჭო" (IREX) ახორციელებს. ამ ვებ საიტზე გამოქვეყნებული კონტენტი მთლიანად ავტორების პასუხისმგებლობაა და ის არ გამოხატავს USAID-ისა და IREX-ის პოზიციას.
This web page is part of Joomla based universal CMS system, which was developed through the USAID funded Media for Transparent and Accountable Governance (MTAG) program, implemented by IREX. The content provided through this web-site is the sole responsibility of the authors and does not reflect the position of USAID or IREX.
ავტორის/ავტორების მიერ საინფორმაციო მასალაში გამოთქმული მოსაზრება შესაძლოა არ გამოხატავდეს "საქართველოს ღია საზოგადოების ფონდის" პოზიციას. შესაბამისად, ფონდი არ არის პასუხისმგებელი მასალის შინაარსზე.
სტატიის გამოყენების პირობები